مشاوره رایگان

یونولیت یا بلوک سفالی

یونولیت یا بلوک سفالی ؟

چکیده محتوای این صفحه

یونولیت یا بلوک سفالی ؟ انتخاب میان این دو مصالح ساختمانی پس از آگاهی از مزایا و معایب هر یک از آنها ، کار آسانی است.

سازندگان و مهندسان برای ساخت و سازهای جدید خود از مصالح ساختمانی مقاوم و سبک که مقرون به صرفه هستند ، استفاده می کنند. یونولیت ، یکی از این مصالح ساختمانی است که استفاده از آن ، چندین نتیجه بسیار خوب را به همراه دارد.

بررسی ویژگی های یونولیت و سفال

یونولیت یا بلوک سفالی ؟ برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید ، باید با ویژگی های هر یک از آنها آشنا باشید. یونولیت ، ماده برفی رنگ بسیار سبک است که کاملاً بی اثر است و با هیچ ماده ای وارد واکنش شیمیایی نمی شود. این ماده با استفاده از استایرن مونومتر مرغوب و باکیفیت ، درست می شود. یونولیت طی سه مرحله مهم پیش انبساط ، تثبیت و شکل دهی به این شکل و حالت در می آید.

سفال ، از دیگر مصالح ساختمانی محبوب است که برای سقف و دیوار ساختمان ، قابل استفاده می باشد. سفال از خاک رس و خاک سفالی ساخته می شود. استفاده از سفال بیشتر برای پارتیشن بندی و سقف صورت می گیرد و در موارد نادری برای دیوارهای باربر از بلوک های سفالی استفاده می شود.

یونولیت یا بلوک سفالی را انتخاب کنید ؟

این دو مصالح ساختمانی را از چندین جهت با یکدیگر مقایسه می کنیم تا ببینیم کدامیک از دیگری بهتر است :

مقاومت در برابر سرما و گرما : سازندگان به دنبال استفاده از مصالحی هستند که در برابر سرما و گرما از مقاومت بسیار خوبی برخوردار باشد. یونولیت ها نسبت به سفال ، مقاومت بیشتری از این نظر دارند و به خوبی سازه را عایق بندی می کنند.

مقاومت در برابر آتش : مقاومت سازه ها در برابر آتش ، یک مسئله مهم است که ایمنی سازه را تأمین می کند. مقاومت سفال از یونولیت در این زمینه بیشتر است. البته نباید از مقاومت بالای یونولیت های کندسوز در برابر آتش ، چشم پوشی کرد.

قیمت : یونولیت ها از قیمت پایین تری برخوردار هستند و همین مسئله سبب شده است که یونولیت را یک مصالح ساختمانی به صرفه و اقتصادی بدانند. پس خرید یونولیت ، به صرفه تر از خرید بلوک های سفالی است.

سرعت اجرای کار : یونولیت یا بلوک سفالی ؟ کدامیک موجب اجرای سریعتر سقف می شوند ؟ یونولیت ها به دلیل وزن اندک خود ، کار را راحت تر می کنند و موجب می شوند که کار سریعتر تمام شود. بنابراین از این نظر هم اوضاع به نفع یونولیت است.

شکل ظاهری : به لحاظ ظاهری نباید از حق گذشت و باید اعتراف کرد که ظاهر سفال ها بسیار زیباتر از ظاهر یونولیت ها است.

مقاومت در برابر صوت : برقراری سکوت در سازه های جدید که معمولاً بلند و چند واحدی هستند ، اهمیت زیادی دارد. یونولیت یا بلوک سفالی ؟ کدامیک عایق صوتی بهتری هستند ؟ یونولیت ، صد درصد عایق صوتی بسیار بهتری است و هیچ شکی در این مسئله نیست.

مقاومت در برابر رطوبت : یونولیت کاملاً ضد آب است. سازه های دارای یونولیت به خوبی مانع از ورود آب به داخل سازه می شوند. بنابراین یونولیت ، عایق رطوبت بهتری است.

بیشتر بخوانید: بررسی ابعاد فوم سقفی استاندارد

بررسی وزن پلاستوفوم و سفال

از آنجاییکه یونولیت از ساختار پیشرفته ای برخوردار است و بر اساس فناوری جدید پیش تنیدگی ساخته شده است ، بسیار سبک است. پس زمانی که یونولیت در سقف سازه به کار می رود ، وزن سازه بسیار کاهش پیدا می کند. سبکی سازه نه تنها موجب بهبود عملکرد سازه در زمان زمین لرزه می شود ، بلکه موجب ایمنی نیروهای کار در زمان ساخت سازه می شود. (یونولیت یا بلوک سفالی )

سفال ها نسبت به یونولیت ، وزن بیشتری دارند و همین مسئله در افزایش چندین درصدی وزن سازه تأثیر دارد. مهندسان و متخصصان توصیه می کنند که از هر روشی برای سبک سازی سازه ها استفاده کنند. البته نکته حائزاهمیت در این زمینه ، کاهش وزن سازه با توجه به حفظ کیفیت و مقاومت سازه است. اگر قرار باشد که کیفیت و مقاومت سازه کاهش پیدا کند ، سبک سازی آن اصلاً ارزشی ندارد. بنابراین نباید از هر مصالحی برای سبک سازی سازه ها استفاده کرد و به کیفیت و مقاومت مصالح ساختمانی توجه داشت.

بررسی نقاط ضعف یونولیت و سفال : یونولیت یا بلوک سفالی ؟

هر دو مصالح ساختمانی فوق دارای معایبی هستند. معایب یونولیت ها این است که در صورت ترکیب شدن با برخی از رنگ ها و چسب های خاص ، دچار مشکل می شوند. بنابراین در زمان کار با آنها باید به نقاط ضعفشان توجه داشت.

نقاط ضعف سفال ها این است که سنگین هستند. سفال ها به سبب سنگینی و ابعاد کوچک خود ، کار را دشوارتر و زمان بر تر می کنند. از آنجاییکه سفال ها از خاک رس درست شده اند ، با گذشت زمان با مشکل ترک خوردگی مواجه می شوند. بنابراین باید به این موارد توجه داشت و در انتخاب مصالح ساختمانی مناسب برای سقف ، دقت زیادی کرد.

این نکته را هم درنظر داشته باشید که در زمان بهره گیری از بلوک های سفالی از مصالح دیگری مانند گچ به اجبار باید استفاده کنید تا آرایش بلوک به درستی صورت بگیرد. این مسئله خود موجب می شود که هزینه افزایش پیدا کند.

کلام پایانی

یونولیت یا بلوک سفالی ؟ کدامیک را انتخاب کرده اید ؟ انتخاب شما هر چه که هست باید آن را از تولیدکنندگان بزرگ و مجرب خریداری کنید. زیرا استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و بی کیفیت ، ساختمان سازی شما را بی کیفیت و ضعیف می کند. یک سازنده ، زمانی خوشنام و معتبر خواهد شد که به استفاده از متریال برند و باکیفیت ، اهمیت دهد. پیشنهاد ما برای خرید یونولیت ، مجموعه یونولیت پلاستوفوم است که از سابقه و کارنامه بسیار خوبی برخوردار است. با یونولیت های تولید ما ، به ساخت و سازهای خود اعتبار و کیفیت دهید. استفاده از متریال باکیفیت ، استفاده از دستگاه های پیشرفته ، توجه به استانداردها و اصول مهم و … همه از جمله مواردی است که توسط مجموعه ” یونولیت پلاستوفوم ” رعایت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *