مشاوره رایگان

یونولیت ماکت‌ سازی

یونولیت ماکت‌ سازی چیست ؟

چکیده محتوای این صفحه

یونولیت ماکت‌ سازی در کیفیت های مختلفی تولید می شود که این مسئله باید موردتوجه خریداران یونولیت قرار بگیرد تا انتخاب خوبی داشته باشند.

ساخت ماکت و مدلسازی در حوزه های مختلفی انجام می شود. توجه به انتخاب وسایل موردنیاز برای ساخت ماکت ، اهمیت زیادی دارد. یکی از متداول ترین متریالی که برای ساخت ماکت مورداستفاده قرار می گیرد ، پلاستوفوم یا یونولیت است.

فوم پلی استر یا پلاستوفوم ماکت سازی ، ماده ای پلاستیکی با ویژگی های خاص است که از سلول های منفرد پلی استر با دانسیته اندک درست شده است و وزن بسیار کمی دارد.

نحوه تولید پلاستوفوم های ماکت سازی

یونولیت ماکت‌ سازی توسط فرآیندی خاص تولید می شود. در سال های آخر دهه 1800 ، پژوهشگران در جستجوی ماده ای مناسب جهت ساخت شیشه جلو خودرو و ساخت لوازم کوچک مثل شانه ها بودند و پلاستیک های ابتدایی موردنیاز را از متریال ارگانیک و متریال شیمیایی درست می کردند. در روند تولید این پلاستیک ها ، مخترعان از گرایش طبیعی پلاستیک ها به طرف پلیمریزاسیون شدن بهره بردند که در آن تعدادی مولکول ریز جهت شکل گیری زنجیرهایی که معمولاً طویل بودند ، با یکدیگر ادغام می شدند.

یکی از معروف ترین پلیمرهای طبیعی سلولز ، رشته مولکول های گلوکزی می باشد که بخش مهم دیواره های سلول گیاهی ، کاغذ و پنبه و … را ایجاد می کند. پلاستوفوم ماکت سازی ، یکی از مطرح ترین پلیمرهای مصنوعی می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین نوع یونولیت سقفی

کاربردهای یونولیت ماکت‌ سازی

پلاستوفوم های ماکت سازی دارای کاربردهای زیادی هستند که مهمترین آنها ساخت ماکت است. دانشجویان محترم معماری و عمران بیشتر از سایرین به استفاده از این یونولیت ها نیاز دارند. اغلب شرکت های معماری و عمران با استفاده از این یونولیت های سبک و مقاوم به ساخت ماکت پروژه های عمرانی خود اقدام می کنند.

دانش آموزان هم می توانند از این پلاستوفوم ها استفاده کنند و کاردستی های خود را به صورت ماهرانه ای درست کنند. برخی از فروشگاه ها با استفاده از یونولیت ها ، نمونه ای از محصولات ویژه و خاص خود را درست می کنند تا توجه مشتریان را به خوبی به آن محصول جلب کنند و اطلاعات آن را بهتر ارائه دهند.

برخی از کمپانی های بزرگ خودروسازی در کشورهای مختلف جهان از یونولیت ماکت‌ سازی استفاده می کنند تا نمونه اولیه از خودروی خود را پیش از تولید آن درست کنند و آن را زودتر به نمایش بگذارند.

گاهی در محل اجرای یک پروژه عمرانی ، ماکت آن پروژه را قرار می دهند تا بازدیدکنندگان و مشتریانی که قصد پیش خرید واحدهای آن پروژه را دارند ، تصویری از شمای کلی پروژه در ذهن داشته باشند. بنابراین کاربردهای پلاستوفوم های ماکت سازی بسیار زیاد است و ساعت ها می توان درباره آن سخن گفت. ما به ارائه همین توضیحات مختصر بسنده می کنیم و به بررسی سایر اطلاعات مهم درباره پلاستوفوم های ماکت سازی می پردازیم.

مزایای استفاده از پلاستوفوم های ماکت سازی

  • یونولیت ماکت‌ سازی بسیار سبک است و ماکت ساخته شده با آن اصلاً وزن زیادی نخواهد داشت.
  • جابه جایی این پلاستوفوم ها بسیار راحت است و به نیروی زبده و قدرتمندی نیاز ندارد.
  • هزینه خرید این پلاستوفوم ها بسیار مناسب است و برای دانشجویان و دانش آموزان که اغلب دغدغه های هزینه ها را دارند ، مناسب است.
  • مقاومت پلاستوفوم های ماکت سازی بسیار ایده آل است و عوامل فرسایشی و تخریب کننده به راحتی نمی توانند ماکت های ساخته شده با آن را خراب کنند.
  • طول عمر این پلاستوفوم ها بسیار زیاد است.
  • یونولیت ماکت‌ سازی ، رطوبت کمی را به خود جذب می کند و در صورت تماس با آب دچار مشکل پوسیدگی نمی شوند.
  • کار با این پلاستوفوم ها بسیار ساده است و به راحتی می توان آنها را برش داد و به شکل ها و فرم های دلخواه درآورد و برای ساخت ماکت یا کاردستی موردنظر استفاده نمود.
  • اگر این پلاستوفوم ها در معرض گرما و سرمای شدید قرار بگیرند ، خراب نمی شوند.

مزایای استفاده از پلاستوفوم های ماکت سازی

نحوه برش زدن پلاستوفوم های ماکت سازی

اگر می خواهید خط برش صافی ایحاد کنید ، حتماً یک ابزار برنده و تیز را انتخاب کنید. با فشار دست بر روی یونولیت مسلط شوید و یک شیاری داخل پلاستوفوم توسط ابزار مناسبی بزنید. برای مثال می توانید از کارت های عابر بانک استفاده کنید.

پلاستوفوم در راستای خط برش زده ، جدا می شود. به منظور کسب مطلوب ترین نتیجه ، پلاستوفوم ها را بر روی میز گذاشته و در امتداد لبه سطح میز بگذارید. حال باید با صبر و حوصله زیاد در امتداد خط ، فشاری اعمال کنید تا یک گودی شکیل درست شود. در صورت نیاز به تمیزکاری بیشتر و حذف اضافات ، از کاتر استفاده کنید.

زمانی که یونولیت ماکت‌ سازی را برش می دهید حتماً فشار لازم را بر چاقو وارد کنید تا برش تمیز زده شود. برش های کوچک و ظریف حتماً بایستی توسط کاتر مناسبی انجام شود تا نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد.

خرید پلاستوفوم ماکت سازی

با توجه به توضیحاتی که ارائه نمودیم حتماً متوجه شده اید که استفاده از یونولیت‌های ماکت سازی تا چه اندازه سودمند است. اما زمانی می توانید به مزایای استفاده از این پلاستوفوم ها دست پیدا کنید که از پلاستوفوم های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.

چنین پلاستوفوم هایی را می توانید از ما خریداری کنید. تنوع پلاستوفوم های ماکت سازی ساخت مجموعه ما بسیار زیاد است و مناسب نیازهای مختلف می باشد.

قیمت یونولیت ماکت‌ سازی

نرخ پلاستوفوم های ماکت سازی بر اساس ویژگی های آن مشخص می شود. باید دید که کیفیت و مرغوبیت یک پلاستوفوم چقدر است تا بتوان قیمت آن را مشخص کرد. برخی از سازندگان از مواد اولیه نامرغوب استفاده می کنند و یونولیت های ساخت آنها کاملاً بی کیفیت می شود. خرید چنین پلاستوفوم هایی حتی با قیمت پایین تر ارزشی ندارد و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بنابراین به دنبال خرید پلاستوفوم های باکیفیت و مرغوب باشید که بهترین ویژگی ها را دارا باشند. برای خرید این پلاستوفوم ها به کیفیت ، دانسیته ، ضخامت و قیمت و سایر موارد توجه داشته باشید. خریداران این محصولات را از شرکت ها یا کارخانه های حرفه ای و مجرب خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: یونولیت فشرده چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *