مشاوره رایگان

یونولیت فشرده

یونولیت فشرده چیست ؟

چکیده محتوای این صفحه

یونولیت فشرده از بهترین پلاستوفوم های تولیدی است که به دلیل مقاومت بسیار زیاد خود برای کارهای سخت تر و حساس تر مورداستفاده قرار می گیرد.

تولید پلاستوفوم های فشرده تفاوت زیادی با پلاستوفوم های دیگر ندارد. ماده موردنیاز برای ساخت تمامی پلاستوفوم ها ، پلی استایرن می باشد. ماده اولیه پلاستوفوم ها دارای لطافت بسیار زیادی است. این ماده باید در درجه حرارت مشخصی تولید شود که این موارد موجب تغییرات چگالی این پلاستوفوم با سایر پلاستوفوم ها می شود.

خصوصیات مهم یونولیت فشرده

یونولیت فشرده به دلایل زیر از سایر یونولیت ها برتر است :

– اغلب برای ساخت این یونولیت ها به استاندارد ASTM C578 توجه می شود که موجب به حداکثر رسیدن مقاومت حرارتی پلاستوفوم می شود.

– اگر یک پلاستوفوم معمولی به طور مثال قادر به تحمل نیم تن بار باشد ، یک پلاستوفوم فشرده قادر به تحمل دو تن بار خواهد بود.

– پلاستوفوم های فشرده کمترین میزان آب را به خود جذب می کنند که این مسئله موجب حفظ بهتر ساختار آنها می شود.

– عوامل نامساعد جوی اصلاً نمی توانند مقاومت این پلاستوفوم ها را ذره ای کاهش دهند.

– یونولیت فشرده در برابر محلول های قلیایی و نمکی هیچ عکس العمل خاصی نشان نمی دهد و همچنان پایدار و باثبات باقی می ماند.

– این پلاستوفوم ها تا سالیان سال عمر می کنند و به زودی زود خراب نمی شوند.

– هیچگونه CFC و HCFCs و موارد نظیر آنها در این پلاستوفوم ها دیده نمی شود. ویژگی عایق سازی بسیار خوب این پلاستوفوم ها به لطف بودن هیدروژن ، اکسیژن و … است.

– پلاستوفوم های فشرده حتماً در زمان مواجهه با آتش دچار تغییراتی می شوند و لذا نیازمند استفاده از مواد مقاومی برای مقاوم سازی در برابر آتش هستند.

– اصلاً انتظار تغییر ابعاد پلاستوفوم پس از گذشت مدت زمانی نداشته باشید. چرا که یونولیت فشرده دارای ثبات ابعادی بسیار خوبی است.

– پلاستوفوم های فشرده به خوبی عایق بندی الکتریکی ایجاد می کنند. پلاستوفوم های قالب بندی شده با توجه به فاکتورهای صنعت بسته بندی الکتریکی و بسته بندی نظامی با مواد ضد الکتریسیته به خوبی تقویت می شوند.

کاربردهای پلاستوفوم های فشرده

پلاستوفوم های فشرده نسبت به سایر پلاستوفوم ها سنگین تر هستند که ناشی از دانسیته بالای آن است. از پلاستوفوم های فشرده می توان در کارخانه های خودروسازی ، صنعت ساخت و ساز ، ساخت هواپیما ، ساخت کشتی ، ساخت مجسمه و … با اهداف مختلفی استفاده کرد.

یک کاربرد این پلاستوفوم ها ، عایق سازی صدا است که به لطف استفاده از پشم سنگ و فوم های آکوستیک به همراه پلاستوفوم های فشرده است. به طور کلی کاربردهای پلاستوفوم های فشرده بیشتر از سایر پلاستوفوم ها است. امروزه در صنعت ساخت و ساز به استفاده از پلاستوفوم های فشرده توجه بسیار زیادی شده است.

با توجه به افزایش آمار برج نشینی و آپارتمان نشینی ، باید توجه زیادی به عایق سازی سقف و دیوارهای این سازه ها شود تا زندگی در این سازه ها لذت بخش و امکان پذیر باشد. بدین منظور از پلاستوفوم فشرده استفاده می شود.

کاربردهای پلاستوفوم های فشرده

بیشتر بخوانید: کاربرد یونولیت سقفی

مرور چندین عامل اثرگذار بر قیمت یونولیت فشرده

عوامل مختلفی در تعیین قیمت پلاستوفوم های فشرده اثرگذار هستند که اهمیت برخی از آنها بیشتر از دیگری است.

مواد اولیه پلاستوفوم های فشرده : کیفیت مواد اولیه ای که برای ساخت پلاستوفوم مورداستفاده قرار می گیرد ، در تعیین قیمت اثرگذار است. اگر از مواد اولیه کره ای استفاده شود ، نرخ پلاستوفوم کمی بالاتر می رود. چرا که کیفیت آن بی نظیر است.

تاریخ تولید و انقضاء پلاستوفوم های فشرده : اگر زمان زیادی از تاریخ تولید یونولیت گذشته باشد ، نگهداری یونولیت برای مدت زمان طولانی تر دشوارتر خواهد بود. پلاستوفوم هایی که زمان زیادی از تولید آنها گذشته است و به تاریخ انقضاء آنها نزدیک است ، قیمت مناسب تری دارند.

ضخامت ورق یونولیت فشرده : قطعاً هر تازه کاری می داند که پلاستوفوم های ضخیم تر ، گران تر هستند. ابعاد یونولیت باید به گونه ای انتخاب شود که کمترین مقدار پرتی را داشته باشد تا برای شما مقرون به صرفه تر باشد.

دانسیته پلاستوفوم های فشرده : مرغوبیت و مقاومت پلاستوفوم هایی که دانسیته بیشتری دارند ، بیشتر است و همین مسئله موجب گران تر شدن آنها می شود.

کارخانه سازنده پلاستوفوم های فشرده : هر کارخانه ای برای پلاستوفوم های خود ، قیمت خاصی را تعیین می کند. برخی از کارخانه ها ، قیمت های بالایی را برای این محصولات درنظر می گیرند که متأسفانه اندکی بی انصافی است. اگر پلاستوفوم ها بدون واسطه به دست مشتریان برسند ، خرید آنها برای مشتریان مقرون به صرفه تر خواهد بود.

خرید یونولیت فشرده

ما به شما پیشنهاد می کنیم که پلاستوفوم های موردنیاز برای کاربرد موردنظر خود را از مجموعه تولید یونولیت پلاستوفوم خریداری کنید. کیفیت تولیدات این مجموعه در سطح استاندارد و بین المللی است. اگر تولیدات این مجموعه را با محصولات خارجی مقایسه کنید ، هیچ اختلافی مشاهده نخواهید کرد.

تولیدات این مجموعه برای ماشین سازی ، ماکت سازی ، ساخت تابلو ، مجسمه سازی ، ساخت لوگو ، مدلسازی ، ساختمان سازی و … مناسب است. پس در هر حرفه و کسب و کاری که هستید می توانید از پلاستوفوم های فشرده ساخت ما استفاده کنید. متخصصان ما بر روند ساخت یونولیت کاملاً نظارت دارند و وجود هرگونه خطا یا نقصی را به نیروهای خط تولید متذکر می شوند. زمانی تولیدات ما برای نگهداری روانه انبار می شوند تا به مشتریان عرضه شوند که به لحاظ کیفی و داشتن استانداردها ، توسط متخصصان ما تأیید شده باشند.

کلام آخر

ویژگی هایی نظیر وزن کم ، مقاومت و سختی بالا ، بهداشتی بودن ، زیست سازگار بودن ، شیمیایی نبودن ، ضد آب بودن ، مقاومت حرارتی بسیار بالا ، مقاومت مکانیکی فوق العاده ، عایق سازی صوتی ایده آل و … سبب می شوند که بسیاری از خریداران به انتخاب یونولیت فشرده اقدام کنند.

این محصول با توجه به خصوصیاتی که دارد بهترین انتخاب برای صنعت ساخت و ساز و بسته بندی است. در زمان خرید این محصول حتماً باید به کیفیت آن توجه لازم را داشت و از هر مرکزی به خرید پلاستوفوم ها اقدام نکرد.

بیشتر بخوانید: یونولیت چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *