مشاوره رایگان

یونولیت عایق شیب بندی

یونولیت عایق شیب بندی

چکیده محتوای این صفحه

یونولیت عایق شیب بندی در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی ، انتخاب بهتری برای عایق بندی سقف های شیب دار می باشد.

هر وسیله یا ماده ای که بتواند مانع از عبور انرژی و امواج شود ، عایق نامیده می شود. عایق بندی ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عایق هایی که برای ساختمان نیاز است شامل عایق صوت ، عایق حرارت و عایق رطوبت است.

اهمیت عایق بندی سقف و پشت بام

یکی از دغدغه های مهم سازندگان و مالکان ساختمان ها ، سلامتی سقف و پشت بام ساختمان است. یونولیت عایق شیب بندی ، یکی از بهترین گزینه ها برای عایق بندی سقف است. با عایق بندی سقف می توان گرمای ساختمان را حفظ کرد.

در صورتی که عایق کاری سقف از بین رود ، ساختمان در روزهای سرد به شدت سرد خواهد بود و به سختی گرم خواهد شد. اگر عایق بندی پشت بام ها به درستی انجام نشود ، آب ناشی از بارش به داخل ساختمان نفوذ کرده و یا موجب رطوبت و نم سقف می شود. عدم عایق بندی مناسب پشت بام ممکن است نمای خارجی یا داخلی ساختمان را خراب کند. بنابراین باید از بهترین متریال برای عایق بندی سقف و پشت بام استفاده شود.

استفاده از پلاستوفوم برای عایق کاری سقف و پشت بام

یونولیت عایق شیب بندی موجب عایق سازی خوب ساختمان می شود. برای ممانعت از اتلاف انرژی ساختمان و مدیریت درست آب های ناشی از بارندگی باید به دو مسئله توجه داشت که اولی شیب بندی درست ساختمان و دومی عایق بندی کردن مناسب آن می باشد.

در انتخاب مصالح و متریال لازم برای عایق بندی سقف و پشت بام باید دقت زیادی داشت. زیرا هر یک از متریال مناسب برای این کار از نقاط قوت و ضعفی برخوردار است که باید با درنظر گرفتن تمامی آنها به انتخاب متریال مناسب اقدام کرد.

یونولیت ، بهترین متریالی است که دارای خواص عایق رطوبتی ، عایق حرارتی – برودتی ، عایق صوت ، وزن اندک ، مقاومت بالا در برابر حریق ، مقاومت بالا در ضربه و … می باشد و عایق بندی ساختمان را خوبی انجام می دهد. عایق بندی سقف و پشت بام با نتایج مثبتی در فصل گرما و سرما همراه است.

بیشتر بخوانید: بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن

هدف از استفاده از یونولیت عایق شیب بندی

از پلاستوفوم عایق شیب بندی با هدف ممانعت از اتلاف انرژی ساختمان برای انواع سازه ها استفاده می شود. سازندگان باید به عایق بندی سقف و پشت بام سازه های خود نسبت به سایر بخش ها ، حساسیت بیشتری به خرج دهند.

پلاستوفوم عایق شیب بندی برای عایق بندی سقف و پشت بام ، بسیار عالی است و می تواند ساختمان را به خوبی گرم نگه دارد و مانع از نشت آب یا رطوبت ناشی از بارندگی به داخل ساختمان شود. کیفیت و میزان عایق بندی بستگی به ضخامت عایق ، کیفیت یونولیت عایق و اصولی اجرا شدن شیب بندی و عایق بندی دارد. این مسئله نشان می دهد که یونولیت موردنیاز برای این کار را باید از برترین تولیدکننده یونولیت همانند مجموعه ” یونولیت پلاستوفوم ” خریداری کرد.

ویژگی های یونولیت عایق شیب بندی

این عایق از خصوصیات مختلفی برخوردار است که آن را برای عایق بندی سقف مناسب کرده است. حجم اعظمی از یونولیت را هوا تشکیل داده است که این مسئله سبب سبکی آن شده است و این خصوصیات ، آن را موردتوجه سازندگان و مهندسان قرار داده است. چه عایقی بهتر از یونولیت وجود دارد که با وزن اندک خود بتواند بدون تحمیل باری به سازه ، موجب عایق کاری ساختمان شود.

میزان عایق سازی یونولیت با توجه به ضخامت و دانسیته آن متفاوت می باشد. بنابراین در انتخاب یونولیت موردنیاز برای عایق کاری ساختمان ، باید دقت زیادی شود و به تمامی خصوصیات کمی و کیفی یونولیت توجه شود.

مزیت مهم یونولیت عایق شیب بندی این است که دارای ایمنی بالایی است. پس هیچگونه مشکلی چه در مرحله اجرا و چه در سایر مقاطع زمانی ، بوجود نخواهد آمد. اجرای یونولیت در سقف یا پشت بام بسیار آسان است و اگر نیروها ، کاربلد باشند در سریعترین زمان می توانند عایق کاری سقف یا پشت بام را به صورت اصولی و استاندارد انجام دهند.

مزیتی که سازندگان به آن چشم دارند ، این است که نرخ یونولیت بسیار پایین است و این مسئله سبب می شود که آنها بتوانند عایق کاری و شیب بندی سقف را با کمترین هزینه انجام دهند. فراوانی یونولیت در بازار زیاد است و به آسانی می توان این متریال را تهیه کرد.

بهترین عایق برای عایق سازی و شیب بندی سقف و پشت بام

یونولیت عایق شیب بندی از نظر کارشناسان بهترین متریال برای عایق بندی سقف است. اما متریال دیگری برای این کار وجود دارند. یکی از این متریال ، پشم سنگ است. پشم سنگ هم می تواند تا حد زیادی مانع از اتلاف انرژی شود و از جذب رطوبت و نم پیشگیری کند و سازه را از این موارد ، بیمه کند. اما مسئله ای که سبب می شود اغلب سازندگان از استفاده از پشم سنگ خودداری کنند ، این است که پشم سنگ بسیار گران است. کاملاً واضح است که سازندگان با این اوصاف ، یونولیت را به پشم سنگ ترجیح می دهند.

مسئله قابل توجه دیگر این است که اجرای پشم سنگ بسیار دشوارتر از اجرای یونولیت است. بنابراین هر سازنده عاقل و اهل حساب و کتابی ، یونولیت را برای عایق بندی سقف و پشت بام انتخاب می کند.

خرید یونولیت عایق شیب بندی

اولین توصیه ای که می کنیم این است که این محصولات را از حرفه ای ترین تولیدکنندگان آن خریداری کنید تا پول خود را با خرید محصول بی کیفیت و ضعیف ، به هدر ندهید. دومین توصیه ما این است که صرفاً به قیمت این محصولات توجه نداشته باشید و باید بدانید که یونولیت هایی که نرخ بسیار ارزانی دارند و از نرخ روز بازار بسیار کمتر هستند ، حتماً بی کیفیت هستند.

لذا با توجه به موارد گفته شده به خرید این محصولات اقدام کنید. اگر یک پلاستوفوم مرغوب و باکیفیت را خریداری کنید ، سازه خود را به خوبی عایق بندی می کنید. انواع یونولیت های موردنیاز خود را می توانید از ما با قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *