مشاوره رایگان

یونولیت بهتر است یا پشم سنگ

یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟

چکیده محتوای این صفحه

در سال های اخیر و با گسترش ساخت و ساز ، مقوله عایق بندی دیوارهای و سقف از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است . دو نوع مصالح مختلف برای استفاده در این زمینه یونولیت و پشم سنگ می باشند . هر دو نوع مصالح دارای مزیت های مختص به خود هستند. حال ممکن است با این سوال روبرو شویم که ، یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ استفاده هر دو یونولیت و پشم سنگ در صنایع مختلف رواج دارد . با ما تا ، انتهای این مطلب همراه باشید تا ، به پاسخ مناسبی برای این سوال برسیم .

بیشتر بخوانید: بررسی دستگاه برش حرارتی یونولیت

ساختار پشم سنگ چیست ؟

 

برای دست یافتن به پاسخ این سوال یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ بهتر است به مقایسه این دو نوع محصول بپردازیم . پشم سنگ نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود . برای به دست آوردن پشم سنگ ، سنگ بازالت در کوره های بسیار بزرگ و با دمای بیشتر از ٣٠٠٠ درجه ذوب می شود .

نتیجه ذوب این سنگ ، تولید رشته های عایق مانندی به نام پشم سنگ است . این مواد را ، در مرحله ای جداگانه به چند شکل تبدیل می نمایند . انواع مختلف پشم سنگ شامل پشم سنگ حوله ای ، رولی ، تخته ای ، پتویی ، لحافی و پشم سنگ خام می باشند و هر کدام خواص مخصوص به خود را ، دارد .

البته قابل ذکر است ، نوع دیگری از پشم سنگ و تحت نام پشم سنگ فله ای در بازار یافت می شود . پشم سنگ فله ای برای فضاهای محدود قابل استفاده است . فرد می تواند بسته به میزان پشم سنگ مورد نیاز خود ، از این نوع پشم سنگ جهت عایق سازی ساختمان استفاده نماید .

از بارزترین ویژگی های عایق پشم سنگ می توان به قدرت بالای پشم سنگ در برابر حرارت و دما اشاره کرد . پشم سنگ توانایی بالایی در جلوگیری از عبور انرژی حرارت و دما را ، دارد . در واقع بارزترین مقایسه یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ مربوط به همین ویژگی است .

 

ساختار یونولیت چیست ؟

 

در این بخش از مبحث یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟به بررسی ساختار یونولیت می پردازیم . یونولیت از موادی شیمیایی به نام پلی استایرن انبساطی تولید می شود . این مواد وارد کارخانه های پتروشیمی شده و جهت ورود به اولین مرحله ، به سمت دیگ های بخار هدایت می گردد .

پس از مرحله اول یا مرحله انبساط ، ذرات پلی استایرن که ، حالا منبسط شده و حجم چند برابری به خود گرفته اند ، وارد مرحله دوم ، یعنی فشرده سازی می گردند . در این مرحله فشار حداکثری به ذرات پلی استایرن منبسط شده وارد می شود تا ، به شکلی منسجم تبدیل شوند .

باید گفت در مرحله آخر ذرات پلی استایرن منبسط و فشرده شده ، وارد مرحله برش می شوند . در صورت نیاز به برش یونولیت ها به ورق های ساده ، می توان به راحتی و با استفاده از میز برش یونولیت ها را ، به ضخامت های مد نظر برش داد . اما در صورت نیاز به برش یونولیت به اشکال گوناگون متد برش یکسان نخواهد بود .

برخی مواقع نیاز است تا ، یونولیت ها در ابعاد و شکل های به خصوصی برش داده شوند . در این صورت ، نیاز است تا از میز برش و دستگاه سی ان سی استفاده کرد . یونولیت ها عایق بسیار عالی صوتی به شمار می روند و می توان گفت که ، این مزیت یکی از جنبه های مقایسه یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ می باشد .

 

یونولیت دارای چه مزایایی می باشد ؟

 

به منظور ادامه مقایسه یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ به بیان برخی از مزیت های هر دو محصول خواهیم پرداخت . در وهله اول ، به مزیت های یونولیت می پردازیم . یونولیت بدون شک دارای مزیت های فراوان و بی شماری ست . برخی از این مزیت ها به شرح زیر می باشند ؛

 

  • عایق صوتی : از مقاوم ترین عایق های صوتی موجود در بازار می توان به یونولیت اشاره نمود . یونولیت به دلیل ساختار ویژه خود ، توانایی جلوگیری از عبور و مرور صوت را ، دارد . به همین دلیل ، یک نوع عایق بندی مناسب برای دیوار و کف ساختمان به شمار می رود .
  • هزینه مقرون به صرفه : یونولیت نسبت به مزایای بی نظیری که ، در صنایع مختلف ارائه می دهد ، از هزینه و قیمت بسیار اقتصادی برخوردار است .
  • شکل پذیری راحت : یکی از وجوه مقایسه یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ شکل پذیری راحت یونولیت است . یونولیت را ، می توان به سادگی در طرح ها و اشکال مورد نیاز تبدیل نمود . به همین جهت ، از یونولیت در ماکت سازی استفاده می شود .

 

یونولیت مزیت های بی شمار ، بی نظیر و بی اندازه ای برای مصرف کنندگان در صنایع مختلف دارد . به همین جهت ، با استقبال فراوانی روبرو شده است . در بخش بعدی از مبحث یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ به بیان مزایای پشم سنگ خواهیم پرداخت .

یونولیت دارای چه مزایایی می باشد ؟

پشم سنگ دارای چه مزایایی می باشد ؟

 

یکی از روش های مناسب برای دستیابی به جواب این سوال یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ بررسی مزایای دو محصول است . پشم سنگ نیز ، در جایگاه خود و به عنوان عایق ، دارای مزایای مناسبی می باشد . در ادامه به بیان برخی از این مزیت ها خواهیم پرداخت ؛

 

  • مقاومت در برابر آتش سوزی : پشم سنگ در مقابل با حرارت از مقاومت بالایی برخوردار است .
  • عایق رطوبتی : از پشم سنگ می توان به عنوان یک عایق رطوبتی یاد کرد .
  • عایق صوتی : پشم سنگ توانایی جذب نویز و صدا را ، دارد . همین امر باعث استفاده از پشم سنگ درون کف و دیوارها جهت عایق بندی می گردد .
  • قابل استفاده در کشاورزی : از پشم سنگ ، به دلیل توانایی حفظ رطوبت ، در صنعت کشاورزی نیز استفاده می شود.

 

کلام آخر

 

در پاسخ به این سوال که ، یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ باید به مقایسه هر دو محصول پرداخت . با مقایسه این دو نوع عایق می توان به وجه تمایز آن ها دست یافت . از مجموعه های بسیار معتبر در زمینه ساخت و تولید انواع عایق های ساختمانی ، می توان به مجموعه یونولیت اشاره کرد .

این مجموعه تمامی یونولیت های تولید شده خود را ، از بهترین مواد مصرفی تولید می نماید . همچنین ، تولیدات این شرکت ، دارای تاییدیه سازمان استاندارد هستند .

بیشتر بخوانید: یونولیت استوانه ای از کجا بخرم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *