مشاوره رایگان

یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن

یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن

چکیده محتوای این صفحه

یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن مورداستفاده قرار می گیرد. استفاده از این محصول برای عایق بندی یونولیت ، مزایا و معایبی دارد.

یونولیت به دلیل خاصیت عایق بودن خود در ساخت آبسرد کن به کار می رود. آبسردکن دارای ساختمان خاصی است که حتماً به عایق بندی نیاز دارد تا از تبادل دما در آن ، ممانعت به عمل آورده شود. برای ممانعت از تبادل دما در آبسردکن ، راهکارهایی به کار رفته است که یکی از این راهکارها ، استفاده از یونولیت است.

چرا یونولیت برای ساخت آبسرد کن مناسب است ؟

یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن به کار می رود. پلی استایرن ، یک ماده سفید رنگ پلیمری است که برای تولید یونولیت به کار می رود. یونولیت ها در چندین نوع طراحی و تولید می شوند که هر یک از خصوصیات خاصی برخوردار هستند و با دانسیته و ابعاد مختلف تولید می شوند. یونولیت را می توان در دانسیته های مختلفی طراحی و تولید کرد. تنوع دانسیته یونولیت موجب تنوع بالای این محصولات شده است. بر اساس میزان دانسیته یونولیت ، آنها را به چندین نوع تقسیم می کنند که یکی از آنها یونولیت فشرده است که از دانسیته بالایی برخوردار است.

ورق یونولیت فشرده در مقایسه با ورق یونولیت معمولی از چگالی بالاتر و وزن سنگین تر برخوردار است و این مسئله سبب می شود که مقاومت و دوام بیشتری داشته باشد. این ورق کاملاً ضدضربه و مقاوم است. مقاومت بالای این ورق در برابر رطوبت ، سرما و گرما و صوت موجب تمایز آن از سایر محصولات مشابه شده است. این محصول بسیار سبک است و موجب افزایش وزن دستگاه آبسرد کن نمی شود.

یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن بسیار مناسب است. این ماده همانند یک عایق عمل کرده و مانع از ورود گرما به داخل دستگاه آبسرد کن و خروج سرمای داخل دستگاه آبسرد کن به بیرون می شود. بدین ترتیب دمای آب بر اساس دمای تنظیمی باقی می ماند.

استفاده از پلاستوفوم برای عایق بندی آب سرد کن

یونولیت به سبب ویژگی عایق بودن خود در دستگاه ها یا محیط هایی که به حفظ دما نیاز دارند ، به کار می روند تا مانع از ورود و خروج گرما و سرما شوند. سردخانه ها و یخچال ها به همین منظور نیازمند استفده از یونولیت هستند. آب سرد کن نیازمند یک عایق مناسب برای ممانعت از اتلاف انرژی و تغییرات دمایی است.

آب سرد کن ها دارای بدنه ای دوجدار هستند. میان دیواره های داخلی و بیرونی آبسردکن ، یک ماده عایق به کار می رود. این عایق می تواند پشم شیشه ، یونولیت فشرده ، پلی یورتان و … باشد. در میان این گزینه ها ، یونولیت فشرده از امتیازات بیشتری برخوردار است.

یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن به دلیل قیمت پایین تر و خاصیت عایق بودن بیشتر ، مناسب تر است. یونولیت فشرده از متداول ترین عایق های برودتی است که از گذشته تاکنون در ساخت آبسردکن مورداستفاده قرار می گیرد.

به کارگیری ورق یونولیت فشرده در میان جداره های آبسردکن سبب ممانعت از خروج سرما به بیرون از آبسردکن می شود. این ماده برای عایق کاری سردخانه و ساخت یخچال های صنعتی به کار می رود و به خوبی عایق بندی را انجام می دهد. با خصوصیاتی که یونولیت دارد ، موردتوجه تولیدکنندگان قرار گرفته است تا برای ساخت انواع محصولات خود از این ماده استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها

مزایای استفاده از یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن

ورق یونولیت فشرده یک ماده بسیار خوب برای عایق کاری آب سردکن است. مقاومت بالای این محصول موجب استحکام خوب آب سردکن می شود. حسن یونولیت این است که قیمت پایینی دارد و برای عایق بندی آبسردکن ، مقرون به صرفه است.

فشردگی و دانسیته بالای یونولیت و وزن اندک آن ، یونولیت را برای استفاده در آب سردکن بسیار مناسب کرده است. مقاومت کششی یونولیت بسیار زیاد است و به آسانی برای ساخت آب سرد کن استفاده می شود. سرما و رطوبت به هیچ عنوان سبب نمی شود که کیفیت و عملکرد یونولیت داخل آب سردکن ، نزول پیدا کند.

یونولیت فشرده داخل آب سرد کن در هر اندازه ای قابل استفاده می باشد. این عایق با وجود ضخامت کمی که دارد ، در ممانعت از اتلاف سرمای داخل یونولیت و ورود گرمای خارج از دستگاه به داخل بسیار عالی عمل می کند.

معایب استفاده از یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن

برخی از کارشناسان با استفاده از یونولیت در دستگاه های آب سردکن موافق نیستند. یونولیت در جذب انواع آلودگی های محیط ، اندکی مستعد است. ممکن است یونولیت پس از گذشت مدتی به آلودگی های میکروبی و باکتریایی آلوده شود و عملکرد همیشگی خود را از دست دهد.

آب سردکن هایی که توسط فوم های تزریقی و ای پی دی ام عایق بندی می شوند ، کیفیت بهتری دارند. زیرا این عایق ها به صورت آنتی باکتریال هستند و با گذشت زمان آلوده نمی شوند. بنابراین در انتخاب بهترین ماده برای عایق بندی آب سردکن باید به نقاط ضعف و قوت یونولیت توجه کنید و سپس به انتخاب بهترین متریال اقدام کنید.

قیمت یونولیت ورق فشرده برای عایق‌بندی آب سردکن

در کنار نقاط قوت و ضعفی که یونولیت دارد ، قیمت پایین آن موجب شده است که اغلب تولیدکنندگان آب سرد کن از این محصول برای عایق بندی آب سردکن استفاده کنند. تولید یونولیت فشرده نخست با فرآوری پلی استایرن شروع می شود. با انبساط ذرات پلی استایرن و بخاردهی و حرارت دهی آنها ، عملیات تولید یونولیت با موفقیت ادامه می یابد و با خشک کردن و انتقال آنها به بخش فشرده سازی به منظور اعمال فشار لازم به آنها و خشک کردن آنها خاتمه پیدا می کند.

کیفیت مواد اولیه در کیفیت ورق های یونولیتی اثرگذاشته و این مسئله موجب می شود که ورق های یونولیتی فشرده با قیمت های متفاوتی عرضه شوند. ایرانی یا خارجی بودن مواد اولیه در نرخ یونولیت ورق فشرده ، اثرگذار است. قطعاً یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن ، یک ماده مقرون به صرفه است.

هر اندازه که دانسیته ورق یونولیت بالاتر باشد ، قیمت آن بالاتر است. شاید هیچ یک از فاکتورها به اندازه دانسیته بر روی قیمت یونولیت اثر نگذارد. نرخ ارز و نوسانات بازار از دیگر عواملی هستند که به صورت مستقیم بر روی نرخ این محصولات اثر می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *