مشاوره رایگان

گچ مخصوص یونولیت

گچ مخصوص یونولیت

چکیده محتوای این صفحه

در ساختمان هایی که یونولیت به کار رفته است ، گچ مخصوص یونولیت به منظور گچ کاری سقف و دیوار استفاده می شود . یونولیت تا حدودی در برابر آب خنثی می باشد . گچ های معمولی مناسب گچ کاری چنین سازه هایی نیستند .

جهت زیباسازی و عایق کاری یونولیت ها باید از گچ گیپتون استفاده است . این ماده به شما کمک می کند ، تا پوششی زیبا در محیط داخلی ساختمان برپا سازید . این متریال ساختمانی بسیار قدرتمند تر از تصور شما می باشد .

در ادامه مبحث ، درباره خصوصیات و مزایای استفاده از آن صحبت می کنیم ، با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد اجرای سیستم تری دی پنل بدون استفاده از سازه فلزی یا بتنی

معرفی گچ مخصوص یونولیت

گچ مخصوص یونولیت یک نوع گچ است ، که برای استفاده در ساخت و ساز های یونولیتی استفاده می ‌شود . در عصر حاضر ساخت و ساز اکثر ساختمان ها بر پایه یونولیت انجام می شود . این ماده شیمیایی به افراد اجازه می دهد ، تا پوششی ایمن بر سطوح یونولیتی ایجاد نمایند .

این ماده از نظر فرمولاسیون با گچ های معمولی فرق می کند . گچ مخصوص یونولیت یکی از پرمصرف ترین متریال های ساختمانی است . از ویژگی های بارز این محصول می توان به ؛ نسوز بودن ، عایق صوتی ، وزن سبک و … اشاره کرد . این نوع از متریال ها با ایجاد سطح مقطعی یکپارچه ، از هدر رفت انرژی چلوگیری می کند .

نحوه استفاده از گچ یونولیت در ساختمان سازی

گچ مخصوص یونولیت یک نوع گچ ساختمانی است ، که در طی ساخت و ساز اماکن مسکونی ، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع گچ در صنعت ساخت و ساز به عنوان گچ گیپتون شناخته می شود .

فرآیند گچ کاری به منظور پنهان کردن مصالح ساختمانی در فضای داخلی پروژه انجام می گیرد . در زیر مراحل گچ مخصوص یونولیت شرح داده می شود ، توجه کنید :

  • آماده ‌سازی سطح : قبل از شروع کار باید به آماده سازی سطح سازه بپردازید . این مرحله شامل تمیز کردن سطح از آلودگی‌ ها ، تراشیدن سطح ناهمواری ها و پر کردن شکاف و ترک ‌ها با مواد مناسب می باشد .
  • تهیه مخلوط گچ : گچ مخصوص یونولیت به صورت پودری عرضه می‌ گردد . برای تهیه مخلوط گچ ، باید به پودر آب اضافه کنید و سپس با استفاده از دستگاه مخصوص به مدت حداقل 5 دقیقه هم بزنید . مخلوط نهایی باید یکنواخت باشد .
  • نازک کاری : با استفاده از ابزار مناسب مانند تیغه گچ بری ، مخلوط گچ را روی سطح مورد نظر اعمال کنید . می ‌توانید از قالب ‌های گچی نیز استفاده کنید ، تا شکل‌ های خاصی بسازید . هنگام نصب گچ ، توجه کنید که سطح صاف و یکنواخت باشد .
  • تراشیدن و صیقل ‌کاری : بعد از خشک شدن گچ ، سطح را با استفاده از تیغه گچبری تراشیده و صیقل دهید .
  • پوشش نهایی : پس از تراشیدن و صیقل‌ کاری ، سطح را با رنگ های دلخواه طراحی کنید .

مزایای استفاده از گچ مخصوص یونولیت

استفاده از گچ مخصوص یونولیت ، یک سیستم ساختاری مناسب استفاده است . با استفاده از این محصول می توان ، پوششی یکپارچه بر سطح سازه ایجاد کرد . ترکیب این ماده با یونولیت ها یک سازه ساختمانی قدرتمند تشکیل می دهد ‌.

اگر ایمنی محیط برای شما مهم است ، حتما در طراحی سازه های یونولیتی از گچ گیپتون استفاده کنید . این محصول به شما امکان می دهد ، تا علاوه بر ایجاد پوششی مستحکم ، ساختمان خود را در برابر آتش و صوت بهینه سازید .

گچ مخصوص یونولیت از مزایای بسیاری برخوردار است . مقاومت در برابر حرارت مهم ترین مزیت این محصول است . این گچ باعث کاهش تلفات حرارتی می شود .

گچ گیپتون باعث کاهش انتقال صدا ها می شود . این مزیت بهبود کیفیت صوت در داخل ساختمان را فراهم می کند . همچنین در کاهش نویز های خارجی نیز نقش دارد . همچنین به دلیل ساختار سبک خود ، بار سازه را کاهش می دهد . این مزیت باعث سهولت در نصب و حمل و نقل مواد می شود .

مزایای استفاده از گچ مخصوص یونولیت

نصب و نگهداری از گچ مخصوص یونولیت

نصب و نگهداری از گچ مخصوص یونولیت به یادگیری روش خاصی نیاز ندارد . روش نصب آن در ساختمان همانند گچ های سنتی می باشد . ایمنی ساختمان به متریال های به کار رفته در آن بستگی دارد .

گچ گیپتون بر ایمنی و زیبایی ساختمان موثر است . بایستی جهت اجرای آن در ساختمان از مهندسین حیطه یاری بجویید ‌. در صورتی که محلول گچ سراسر سطح یونولیت را بپوشاند ، باعث عایق شدن مجتمع در برابر آب و آتش می شود .

همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد ، برای اجرای گچ در ساختمان ابتدا بایستی به آماده سازی سطوح ساختمان بپردازید . سپس محل مورد نظر را با محلول گچ پر کنید .

پس از اجرا گچ مخصوص یونولیت در ساختمان ، حال نوبت نگهداری از سازه می باشد . خشک شدن این ماده یک الی دو هفته طول می کشد . در طول این دوره ، گچ ها نباید در تماس با رطوبت و آب باشند .

نگهداری مهم ترین مرحله از اجرای گچ گیپتون است . در این ، صبر کلید حل مشکل شما می باشد . این سازه را از آب و رطوبت دور بدارید . در روز های اول ، به هیچ وجه برس یا جارو بر سطح مقطع پوشش نکشید .

در صورتی که لابه های زیرین گچ خشک نشده باشد ، این کار شما باعث ایجاد ناهمواری در سطح گچ کاری می شود . تمیز کردن گرد و غبار را از سطح گچ کاری به ماه های بعدی موکول کنید . زمانی محلول گچ گیپتون در برابر آتش ، آب و صوت مقاوم است ، که کاملا خشک باشد .

 

سخن پایانی

یونولیت جزء ده فروشگاه اینترنتی برتر در ایران است ، که خدمات غیرحضوری نیز به مردم عرضه می دارد . هموطنان عزیز می توانید از هر کجای کشور با رجوع به این وب سایت گچ گیپتون را سفارش دهید .

بیشتر بخوانید: قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *