مشاوره رایگان

گلدان یونولیتی گل رز

گلدان یونولیتی گل رز

چکیده محتوای این صفحه

گلدان یونولیتی گل رز با ویژگی های بسیار خوب خود موجب رشد و پرورش زیباترین گل های رز در شرایط بسیار مطلوب می شود.

یکی از محصولاتی که با استفاده از یونولیت درست می شود، گلدان یونولیتی می باشد که محصول پرکاربردی در حوزه باغداری و پرورش گل و گیاه می باشد. این گلدان ها دارای کاربردهای فراوانی هستند که یکی از آنها، استفاده به عنوان گلدان گل رز می باشند.

گل رز از پرطرفدارترین گل ها در سراسر جهان می باشند که از گذشته تا به امروز همواره پرطرفدار بوده است. رز، نمادی از عشق و پایداری می باشد که هر رنگ آن به مفهومی خاص اشاره دارد.

انواع گل رز

قبل از آشنایی با گلدان یونولیتی گل رز و ویژگی های آن به این مسئله می پردازیم که در این گلدان ها می توان کدامیک از گل های رز را پرورش داد. گل رز که یک نوع گل کلاسیک می باشد در انواع مختلفی وجود دارد که شامل گل رز قدیمی، گل رز مینیاتوری، گل رز هلندی، گل رز وحشی و … می باشند.

گل رز انگلیسی: دیوید آستین، نام گل رز انگلیسی را بر روی این نوع گل گذاشت. این فرد توانست بیش از 100 نوع گل رز تولید کند. از گل رز انگلیسی در مراسمات باشکوه و مجلل استفاده می کنند. این گل ها، یکی از بهترین انتخاب ها برای دسته گل عروس می باشند.

گل رز قدیمی: این گل می تواند در گلدان یونولیتی گل رز پرورش داده شود. این گل رز، خود در چندین نوع پرورش داده می شوند که هر یک به نوعی زیبا هستند. گل های رز قدیمی صورتی رنگ دارای طرفداران بیشتری نسبت به سایر رنگ های این گل هستند.

گل رز مینیاتوری: گل رز مینیاتوری، ورژن کوچک گل رز می باشد که دارای قد کوتاهتر و گلبرگ های کوچکتر می باشند. رز مینیاتوری در شکل ها رنگ های مختلف سفارش داده می شوند. از این گل ها برای نشان دادن عشق و علاقه در تزئینات محیط های عروسی استفاده می کنند. کشت گل رز مینیاتوری بسیار آسان است و در این گلدان های پلاستوفومی قابل انجام است. بنابراین با خرید یک گلدان یونولیتی گل رز می توانید به پرورش گل های رز مینیاتوری اقدام کنید.

گل رز هلندی: این گل ها دارای ظاهر متفاوتی نسبت به سایر گل های رز می باشند و نوک تیز بزرگی دارند. قدمت گل رز هلندی بسیار زیاد است. رنگ گل رز هلندی معمولاً شفاف است. گاهی به گل رز هلندی، گل چای نیز گفته می شود.

گل رز وحشی: این گل در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، مقاوم است و دوام خوبی دارد. همین مسئله سبب شده است که امکان کاشت این گل در فضای بیرون هم وجود داشته باشد. این گل ها در رنگ های بنفش، زرد و سفید وجود دارند. گل رز وحشی از سایر گل های رز کوچکتر می باشد.

گلدان یونولیتی گل رز چیست و چه کاربردی دارد؟

این گلدان در ابعاد نسبتاً متوسطی تولید می شود و زمینه رشد و پرورش گل رز را در خود بوجود می آورد. جنس گلدان رز پلاستوفومی، همانگونه که از نامش مشخص است، از یونولیت می باشد که ماده ای بی اثر و سبک است که در حوزه های مختلفی به کار می رود.

مواد پلی استایرن را درون قالب های گلدان رز ریخته تا مطابق با آنها شکل بگیرد و به فرم و اندازه ایده آل برسد. این محصول دارای ویژگی های خاصی می باشد در برخی از صنایع با نام پلیمر سفید شناخته می شود. در کارخانه های تولید یونولیت با توجه به کاربردهای یونولیت، این محصول را در چگالی خاصی تولید می کنند.

ماده اولیه تولید گلدان های رز پلاستوفومی

گلدان یونولیتی گل رز از ماده اولیه ای تحت عنوان استایرن مونومر درست می شود. استایرن مونومر، ترکیبی آلی از مشتقات بنزین می باشد که ماده روغنی بی رنگی است اما در صورت کهنگی به زردی مانند می زند.

این ماده را پس از عملیات پخت و حرارت دهی، منبسط می کنند و پس از آن، فشرده و خشک می کنند و اجازه می دهند که تا زمان مشخصی استراحت کنند و پس از آن در ابعاد دلخواه برش می زنند. بدین منظور ممکن است از دستگاه های مختلفی استفاده کنند تا فرآیند تولید یونولیت کامل شود. معمولاً از دستگاه های بخار استاندارد، دستگاه مواد پز پلاستوفوم، دستگاه خشک کن مواد پلاستوفوم، دستگاه بلوکر پلاستوفوم، دستگاه برش پلاستوفوم، آسیاب ضایعات یونولیت و … از جمله ماشین آلاتی هستند که در این فرآیند به کار می آیند.

ویژگی های گلدان یونولیتی گل رز

  • وزن اندک
  • مقاومت بالا در مقابل فشار
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • پایداری خوب در برابر رطوبت و آب
  • عایق سرما و گرما
  • دوام و ماندگاری زیاد
  • قیمت ارزان و به صرفه
  • ساخت و استفاده آسان
  • جابه جایی بسیار آسان
  • نداشتن مواد سمی و آلرژی زا
  • قابل بازیافت بودن

اصول رشد و نگهداری از گل رز

علاوه بر تهیه ی یک گلدان یونولیتی گل رز برای کاشت این گیاه باید اقدامات دیگری انجام دهید تا رشد و پرورش این گیاه به خوبی انجام شود. بدین منظور باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

فاصله: محل مناسبی را برای قرار دادن گلدان رز انتخاب کنید که از وزش باد در امان باشد. هر گلدان باید از سایر گلدان ها در فاصله مناسبی قرار داشته باشد و فاصله بذرهای کشت شده از یکدیگر مناسب باشد تا سبب تضعیف یکدیگر نشوند.

کوددهی و خاک مناسب: برای پرورش گل رز باید گیاهی را انتخاب کنید که کاملاً غنی باشد و ph خوبی داشته باشد. کوددهی به گل در پاییز  زمستان انجام نشود و در این روزها، خاک بهتر است استراحت کند. کودهای حیوانی برای استفاده در گلدان یونولیتی گل رز مناسب هستند.

دما و نور: دمای ایده آل برای رشد گل رز باید 4 الی 15 درجه باشد. لذا زمانی به کاشت بذرها اقدام کنید که سرمای شدید و گرمای شدید در کار نباشد. گل رز باید 6 تا 8 ساعت در معرض نور باشد تا نیاز خود را از این حیث تأمین کند.

آبیاری گل رز: با توجه به آب و هوای ناحیه موردنظر و نوع خاک به دفعات لازم به گل آب داده شود و افراط و تفریط نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *