مشاوره رایگان

گرانول یونولیت

گرانول یونولیت چیست و چه کاربردی دارد ؟

چکیده محتوای این صفحه

گرانول یونولیت ، از دسته پلاستوفوم هایی است که در زمینه دکورسازی مورداستفاده قرار می گیرد. کاربردهای این گرانول را بررسی می کنیم.

یونولیت یا پلاستوفوم پس از گذشت پروسه ساخت در اندازه های گوناگونی برش می خورد و به صورت ورق ها و بلوک های یونولیتی در می آید. یکی از متریالی که برای ساخت یونولیت مورداستفاده قرار می گیرد ، استایرن مونومتر است که در قالب های مخصوص ریخته می شود و منبسط می گردد.

البته برای ساخت یونولیت از مواد دیگری مانند مشتقات اتیلن و بنزین استفاده می شود. یک فرآیند پلیمریزاسیون صورت می گیرد که تحت آن ، یک هیدروکربن با جوش کم حاصل از پنتان به ترکیب پلاستوفوم افزوده می شود تا در مرحله های بعدی در بیشتر شدن این مواد مؤثر شود.

آشنایی با استایرن مونومتر

پیش از آشنایی با گرانول یونولیت ، لازم دانستیم که توضیح مختصری درباره استایرن مونومتر که مواد اولیه ساخت یونولیت است ، بدهیم. استایرن مونومتر یک ترکیب آلی از مشتقات بنزین می باشد که کاملاً بی رنگ است. البته اگر این ماده تازه نباشد ، کمی زرد رنگ است.

ذرات پلی استایرن برای ساخت یونولیت باید پخته شود و پس از آن منبسط شود. بعد از این کار ، خشک سازی و فشرده سازی صورت می گیرد. سپس بلوک ها و ورق های پلاستوفومی تولید می شود و به ابعاد موردنظر برش می خورند. برای ساخت یونولیت حتماً به دیگ بخار استاندارد ، دستگاه موادپر یونولیت ، دستگاه خشک کن مواد پلاستوفوم ، دستگاه بلوکر پلاستوفوم ، دستگاه برش پلاستوفوم و آسیب مواد زائد پلاستوفوم و … نیاز است. یک تولیدکننده حرفه ای پلاستوفوم از پیشرفته ترین و به روزترین این دستگاه ها برای ساخت یونولیت استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: بازار یونولیت در تهران

گرانول یونولیت ، از انواع پلاستوفوم

این یونولیت ها ، کره های سفید رنگی هستند که همانند سایر یونولیت ها ساخته می شوند و تنها تفاوت روند ساخت آنها در مراحل پایانی است. یونولیت ها پس از گرمادهی و انبساط ، قالب گیری شده و فشرده می شوند. اما برای تولید گرانول ها ، دیگر قالب و برش نیاز نیست و پس از انبساط ذرات ، آنها را تحت فشار به منظور ایجاد فشردگی لازم قرار نمی دهند.

گرانول ها بسیار سبک هستند و این ویژگی سبب شده است که در کسب و کارها و صنایع گوناگونی از آنها استفاده شود. در ادامه به شما عرض می کنیم که از این گرانول ها در چه بخش هایی استفاده می کنند.

موارد استفاده از گرانول‌های یونولیتی

  • برای پر کردن مبل و کاناپه می توان از گرانول یونولیت استفاده کرد. بسیاری از تولیدی ها و کارگاه های مبل از این گرانول ها استفاده می کنند.
  • با این گرانول ها می توان عروسک های زیبا و خوش دستی درست کرد. در واقع بدن عروسک ها را با استفاده از این گرانول ها پر می کنند.
  • در صنعت کیف و کفش می توان از گرانول های پلاستوفومی استفاده نمود. کارشناسان این امر به خوبی می دانند که از این پلاستوفوم چگونه می توانند برای ساخت کیف و کفش استفاده کنند.
  • با گرانول های پلاستوفومی می توان وزن بتن مورداستفاده در ساختمان سازی را کاهش داد. در واقع با استفاده از گرانول ها می توان بتن کمتری در پی ریزی ساختمان به کار برد تا ضمن حفظ مقاومت و کیفیت ، وزن سازه کاهش پیدا کند.
  • از گرانول یونولیت در قنادی استفاده می کنند. در واقع با استفاده از گرانول ها می توانند کیک و دسرها را به زیبایی تزئین کنند و آنها را بسیار زیبا کنند.
  • مغازه داران و فروشگاه ها می توانند با استفاده از این گرانول ها ، یک ویترین شیک و جذاب را درست کنند که نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند.
  • از این گرانول ها برای دکورسازی استفاده می کنند. مکان های مختلفی را می توان با کمک آنها تزئین نمود.
  • برای ساخت بسیاری از وسایل تزئینی می توان از گرانول های اکلیلی و رنگی استفاده نمود و زیبایی آنها را دوچندان نمود.

با توجه به توضیحات ارائه شده کاربردهای گرانول یونولیت بسیار زیاد است. اما برای هر کاربردی باید از گرانول های باکیفیت و مرغوب استفاده کرد. لذا در زمان خرید این گرانول ها ، توجه زیادی به کیفیت آنها داشته باشید و هر گرانولی را خریداری نکنید.

مزایا و معایب گرانول‌های یونولیتی

– گرانول‌های یونولیتی بسیار سبک هستند و در صورت استفاده در هر وسیله یا کالایی موجب افزایش وزن آنها نمی شوند.

– قیمت گرانول های توپی بسیار مناسب است و تزئینات هر دکور و وسیله ای با آنها مقرون به صرفه خواهد بود.

– جذابیت و زیبایی گرانول ها در صورت کار کردن بر روی آنها ( اکلیل زدن ، رنگ زدن و …) ، بسیار زیاد خواهد بود.

– گرانول یونولیت خراب نمی شود. این گرانول ها نه شکستنی هستند و نه فاسدشدنی هستند. بنابراین یک محصول مقاوم است.

استفاده از گرانول ها ، مشکلی ایجاد نمی کند. اما استفاده کنندگان از این محصول به چندین نکته حائزاهمیت توجه داشته باشند. گرانول های یونولیتی در ترکیب با برخی از مواد دچار تغییراتی می شوند که این تغییرات اثر سوء بر ساختار آن داشته و موجب خراب شدن آنها می شود. در حالت عادی این گرانول ها خراب نمی شوند اما در صورتی که با تینر ، رنگ روغنی ، نفت و … ترکیب شوند ممکن است خراب شوند و یا مشکلاتی را ایجاد کنند. بهتر است برای کار با این گرانول ها از چسب ها و رنگ های ویژه استفاده نمود تا مشکلی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: یونولیت توپی چیست و چه کاربردی دارد ؟

قیمت گرانول یونولیت

ما ارزان ترین و باکیفیت ترین یونولیت ها را به شما ارائه می کنیم. قیمت این محصولات بر اساس مشخصات آنها که مهمترین آنها ابعاد و فشردگی و مرغوبیت مواد اولیه و … است ، تعیین می شود. این محصولات بسیار مقرون به صرفه هستند و قیمت زیادی ندارند.

بنابراین اگر به دنبال یک گزینه مناسب برای پر کردن مبل و عروسک و تزئینات و دکورسازی و … هستید که هم زیبا و هم ارزان قیمت باشد ، گرانول‌های یونولیتی را انتخاب کنید. در زمان خرید این محصول ، ویژگی های کیفی و کمی آن را بررسی نموده و بر اساس نیاز خود به خرید گرانول مناسب اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *