مشاوره رایگان

کارخانه یونولیت سازی

کارخانه یونولیت سازی

چکیده محتوای این صفحه

کارخانه یونولیت سازی ، انواع یونولیت های موردنیاز برای کاربردهای مختلف را بر اساس استانداردهای بین المللی تولید می کند.

یونولیت یا پلاستوفوم در صنایع گوناگونی با اهداف مختلف مورداستفاده قرار می گیرد که یکی از مهمترین آنها ، صنعت ساخت و ساز می باشد. هر کارخانه ای برای ساخت یونولیت به اصول خاصی پایبند است و دستورالعمل های مختلفی را به کار می گیرد.

ساخت یونولیت ، پروسه ای نه چندان ساده است و حتماً باید به صورت اصولی و تحت نظر متخصصان انجام شود. سابقه استفاده از یونولیت در صنعت ساخت و ساز در ایران به حدود 70 سال پیش برمی گردد. برای ساخت یونولیت چندین روش وجود دارد که یکی از ابتدایی ترین روش های تولید یونولیت را توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید: مزایای یونولیت نسبت به تیرچه بلوک

نحوه تولید یونولیت در کارخانه یونولیت سازی

مراحل زیر برای تولید یونولیت با دقت و کیفیت بالا انجام می شود :

– نخست مایعات بنزن و اتیلن را با یکدیگر مخلوط می کنند تا ماده ای خاص تولید شود.

– ماده تولیدی در گام نخست را سوسپانسیون و پلیمریزاسیون کرده تا زنجیرهای پلیمری موردنظر درست شود. این زنجیرها توسط واکنشگرها به پایان می رسند.

– سپس واکنشگرها بیرون رفته و به صورت گرانول های پلی استاین شکل می گیرند. بدین ترتیب سوراخ هایی در پلی استایرن ایجاد می شود.

– اینک باید دانه ها را انبساط دهند و یک شبانه روز صبر کرده تا آنها خنک شوند.

– ماده حاصل از ذوب گیری را قالب گیری می کنند.

– در این مرحله از تولید یونولیت در کارخانه یونولیت سازی ، تمامی گرانول های تولیدی را می شویند.

– سپس باید این مواد از فیلترهای کنترل کیفیت عبور کنند. تمامی ذرات در این فیلتر باید یک اندازه باشند.

بدین ترتیب ساخت یونولیت انجام می شود. رعایت دقت و توجه به استانداردهای لازم در هر یک از مراحل ساخت یونولیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تمامی کارخانه ها برای تولید یونولیت از استایرن استفاده می کنند. تولید استایرن در صنعت پتروشیمی صورت می گیرد.

دستورالعمل های مهم در ساخت پلاستوفوم

کارخانه یونولیت سازی باید به نکات مهمی در ساخت یونولیت توجه داشته باشد. چنانچه به هر یک از نکات و دستورالعمل های ساخت یونولیت توجه نشود ، محصول تولیدی فاقد کیفیت و مرغوبیت لازم است و کارایی موردانتظار را نخواهد داشت.

تنها متخصصان این حوزه می توانند تولید یونولیت را بر اساس اصول و استانداردها انجام دهند. انجام این کار برای افرادی که به تازگی به این حوزه ورود کرده اند و فاقد تخصص لازم هستند ، کار بسیار دشواری است.

یکی از اصولی که باید برای ساخت یونولیت در کارخانه یونولیت سازی موردتوجه قرار بگیرد ، بررسی دقیق ساختار گرانول می باشد که فوق العاده حائزاهمیت است و متأسفانه از سوی برخی از تولیدکنندگان غیرمتخصص مورد بی توجهی قرار می گیرد. تمامی پروسه ساخت یونولیت بر روی ذرات گرانول اعمال می شود و چنانچه این ذرات نامرغوب باشند ، خروجی کار اصلاً ایده آل و استاندارد نخواهد بود.

در تعیین ضخامت و چگالی باید به دو موردتوجه شود. نخست باید استانداردهای ضخامت و چگالی یونولیت موردتوجه قرار بگیرد و دوم باید خواسته های مشتریان موردتوجه قرار بگیرد تا محصول تولیدی هم با استانداردها تطابق داشته باشد و هم در راستای خواسته های مشتری باشد. محصول نهایی باید به اندازه ای کیفیت داشته باشد تا بر اثر گذشت زمان و تأثیرات عوامل فرسایشی و سایر موارد بیشتر از ده درصد تغییر شکل ندهد.

بیشتر بخوانید: قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟

بهترین کارخانه یونولیت سازی

مجموعه ” تولید یونولیت پلاستوفوم ” ، یکی از کارخانه های مجرب و حرفه ای در زمینه ساخت یونولیت است که کیفیت محصولاتش بسیار بالا است. این مجموعه توان تولید استاندارد انواع ورق ها و بلوک های یونولیتی که در ابعاد و اندازه های مختلف برای کاربردهای مختلف را دارا می باشد.

تمامی استانداردها و اصول مهم ساخت یونولیت از سوی این مجموعه موردتوجه قرار می گیرد تا محصول نهایی به لحاظ کیفی از تولیدات کارخانه های بزرگ در دنیا هیچ چیز کمتر نداشته باشد و یک محصول بین المللی باشد. این مجموعه حرفه ای آمادگی دارد که محصولات خود را به سراسر ایران ارسال کند.

یونولیت های موردنیاز برای ساخت و ساز ، بسته بندی ، دکورسازی ، یخچال سازی ، خودروسازی ، ماکت سازی ، کاردستی ، عروسک سازی و … را از مجموعه ” تولید یونولیت پلاستوفوم ”  تهیه کنید.

فاکتورهای مهم دیگر برای ساخت یونولیت

کارخانه یونولیت سازی برای ساخت یونولیت باید به چندین فاکتور مهم از جمله نحوه برش ها ، محاسبه میزان تغییر ابعاد و شکل ظاهری یونولیت تا آخر ، دانسیته و فشردگی ، توان کششی ، میزان جذب آب یونولیت ، ضریب هدایت حرارتی و … توجه کند تا محصول نهایی دارای ویژگی های موردانتظار باشد و برای کاربرد موردنظر مشتریان به هر جهت مناسب باشد.

استانداردهای مختلفی مانند EN3163 ، EN1607 و EN1602 ، EN2087 و … هستند که اهمیت دارند. ممکن است برای ساخت برخی از یونولیت ها نیاز به توجه بیشتری به برخی از خصوصیات و استانداردها باشد. به طور مثال برای ساخت یونولیت مورداستفاده برای ساختمان سازی باید توجه بسیار زیادی به دانسیته یونولیت ها شود. مسلماً هر اندازه که دانسیته بیشتر باشد ، مقاومت محصول بیشتر است.

فروش انواع یونولیت ها

بخش کنترل کیفیت کارخانه یونولیت سازی باید تمامی فاکتورهای ذکر شده را موردبررسی قرار دهد و بعد از تأیید ، آنها را به سمت انبار هدایت کند. بی توجهی به هر یک از موارد گفته شده ، پیامدهایی را به همراه دارد. کیفیت یونولیت وابسته به هر یک از موارد گفته شده است. بنابراین هر یک از موارد گفته شده دارای اهمیت خاص خود هستند و نباید بی اهمیت پنداشته شوند.

قیمت انواع یونولیت‌های تولیدی این مجموعه

نوسانات بازار به قدری زیاد است که اصلاً نمی توان در ارتباط با قیمت ها سخن گفت و نرخ ثابتی را اعلام کرد. اما برای خرید یونولیت نباید نگران هزینه ها باشید. زیرا یونولیت یکی از ارزان ترین محصولاتی است که در حوزه های مختلف مورداستفاده قرار می گیرد. با هزینه مناسبی می توانید یونولیت های موردنیاز خود را تأمین کنید و برای اهداف موردنظر خود به کار برید. ما باکیفیت ترین و ارزان ترین یونولیت را در اختیار شما مشتریان گرامی قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *