مشاوره رایگان

کاربرد یونولیت سقفی

کاربرد یونولیت سقفی

چکیده محتوای این صفحه

کاربرد یونولیت سقفی در ساختمان سازی موجب شده است که نتایج مهمی از ساخت سازه ها با استفاده از یونولیت ها حاصل شود.

یکی از مصالحی که در عصر جدید ساختمان سازی استفاده از آنها رایج شده است ، یونولیت ها می باشند. استقبال بالا از استفاده از یونولیت ها بدان جهت است که یونولیت ها دارای ویژگی های بسیار مثبتی هستند که از جمله مهمترین آنها می توان به مقاومت بالا در مقابل فشار ، عایق سازی بسیار مناسب ، مقاومت بالا در برابر رطوبت و … اشاره نمود.

آشنایی با یونولیت سقفی

کاربرد یونولیت سقفی در حوزه های مختلف ساخت و ساز است. یونولیت ها ، ترکیبی بی اثر و خنثی می باشند که از نوعی پلاستیک ساخته می شوند. اسامی علمی زیادی برای یونولیت ها وجود دارند که شامل استایروفوم ، پلاستوفوم ، آکاسیف ، پلی استایرن انبساطی و … می باشند. یونولیت ها بسیار سبک هستند و دارای بافت متخلخل می باشند. اغلب ساختار یونولیت را هوا تشکیل داده است و همین مسئله موجب شده است که یونولیت به شدت سبک باشند.

یونولیت‌های سقفی درست شده از بلوک های یونولیتی مادر هستند. یونولیت مادر در سه آیتم شامل پیش انبساط ، تثبیت و شکل دهی ساخته می شوند و سپس بر روی میز برش می روند و از طریق المنت های برقی یا ماشین سی ان سی به صورت یونولیت های سقفی در می آیند.

آشنایی با یونولیت سقفی

بیشتر بخوانید: قیمت دیوارپوش فومی

انواع یونولیت های مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز

کاربرد یونولیت سقفی در صنعت ساخت و ساز موجب تغییری در این صنعت شده است. یونولیت های مورداستفاده در صنعت ساخت و ساز شامل یونولیت های دیواری ، یونولیت های فشرده و یونولیت های سقفی می باشند.

یونولیت های دیواری از متداول ترین یونولیت های ساختمانی می باشند که به چندین صورت شامل یونولیت تزئینی ، یونولیت های دیوارپوش و …. از سوی سازندگان و مهندسان مورداستفاده قرار می گیرد. این یونولیت ها دارای کلیه ویژگی های یونولیت های اصلی می باشند و در برابر هر عامل فرسایشی و ویران کننده از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

دومین مورد یونولیت های فشرده هستند که از چگالی بالایی در مقایسه با یونولیت های دیگر برخوردار هستند. این مسئله قاعدتاً موجب سنگین شدن وزن یونولیت ها می شود که از جهاتی مقاومت یونولیت را افزایش می دهد. اما بر روی برخی از مزایای استفاده از یونولیت ، تأثیر منفی دارد. کاربرد یونولیت سقفی با دیگر انواع یونولیت ها متفاوت است.

سومین مورد یونولیت های سقفی می باشند که در قالب های بتن در سقف تیرچه بلوک تعبیه می شوند و در اغلب موارد از چگالی معادل 12 برخوردار است. گاهی سازندگان به دلیل کاهش هزینه های خود یونولیت‌های سقفی را با چگالی کمتر تولید می کنند که مسلماً از کیفیت کار کاسته می شود. هر یک از انواع یونولیت ها در ساخت و ساز استفاده می شود. چندین ویژگی مهم یونولیت‌های سقفی شامل سهولت در جابه جایی ، برش آسان ، مقاومت بالا در مقابل فشار و ضربه ، قابلیت بازیافت ، طول عمر بسیار بالا ، مقاومت در برابر حشرات موذی و … است.

چندین مورد از کاربرد یونولیت سقفی

اصلی ترین کاربرد یونولیت‌های سقفی در اجرای سقف سازه ها است. یونولیت ها زمانی که در سقف کار گذاشته می شوند ، از انتقال صدا به طبقات دیگر جلوگیری می کنند. همچنین وجود یونولیت ها در سقف ، سبب جلوگیری از اتلاف انرژی می شود.

با این تفاسیر می توان گفت که مهمترین کاربرد فوم سقفی استفاده به عنوان عایق در سازه ها است. این یونولیت ها گاهی در سردخانه ها به منظور عایق برودتی به کار می روند تا دمای موردانتظار را حفظ کنند.

وجود یونولیت ها در ساختمان به دلیل سبکی و مقاومت بالا و … سبب بهبود عملکرد سازه ها در زمان زمین لرزه می شوند. یونولیت های سقفی به جز صنعت ساخت و ساز در سایر صنایع به کار می روند.

چندین مورد از کاربرد یونولیت سقفی

ورق‌های فوم سقفی

تا اینجا با کاربرد یونولیت سقفی آشنا شدیم. جدا از یونولیت های سقفی و یونولیت های دیواری ، امکان استفاده از ورق یونولیت در ساختمان سازی وجود دارد. این ورق ها ، گزینه خوبی برای ایجاد یک عایق سازی مناسب در برابر صوت و رطوبت و حرارت می باشند. کاربرد این ورق ها شامل دیوارهای آماده و یا تری دی پنل ها است.

ساخت دیوارهای تری دی پنل با بهره گیری از ورق های یونولیت موجب کاهش مصرف مصالح و کاهش هزینه ها و حذف برخی از محدودیت ها می شود. تری دی پنل ، در سقف سازه ها هم قابل استفاده می باشد که این مسئله کاربرد آنها را مشابه کاربرد یونولیت سقفی می کند.

وزن تقریبی فوم های سقفی

جهت سنجش وزن یونولیت سقفی ، عاملی تحت عنوان دانسیته یا چگالی مؤثر خواهد بود. بر اساس قوانین فیزیک هر اندازه که چگالی یونولیت بیشتر باشد ، وزن یونولیت بیشتر خواهد بود. دانسیته در واقع وزن در واحد حجم می باشد. فوم های سقفی دارای وزن های مختلفی خواهند بود.

دانسیته و وزن فوم ها در قیمت آنها تأثیرگذار خواهد بود. خریداران باید در زمان سفارش محصول به دانسیته آن توجه داشته باشند و از خرید یونولیت هایی که دارای دانسیته غیراستاندارد می باشند ، خودداری کنند.

قیمت یونولیت ها بر اساس کاربرد یونولیت سقفی

نرخ یونولیت با توجه به موارد مختلفی مشخص می شوند که این موارد شامل خصوصیات کیفی و کمی محصول است. منظور از خصوصیات کیفی ، کیفیت مواد اولیه ساخت یونولیت و دستگاه های مورداستفاده برای ساخت یونولیت است. منظور از خصوصیات کمی ، ابعاد و ضخامت یونولیت و وزن و … است.

در مجموع ، یونولیت های سقفی از خصوصیاتی برخوردار هستند که آنها را مقرون به صرفه کرده است. هم قیمت یونولیت نسبت به سایر مصالح ساختمانی مناسب است و هم استفاده از آن موجب کاهش هزینه های ساخت و ساز می شود. بنابراین استفاده از یونولیت برای ساخت و سازها از هر جهت ، توجیه اقتصادی دارد.

کارخانه های بزرگی به فروش باکیفیت ترین ورق ها و بلوک های یونولیتی با قیمت مناسب اقدام نموده که یکی از آنها مجموعه ” یونولیت ” است. با توجه به کاربرد یونولیت سقفی و اهمیت استفاده از آن برای ساخت و سازهای جدید توصیه می کنیم که این محصولات را از مجرب ترین کارخانه های متخصص در این زمینه خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *