مشاوره رایگان

یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی

کاربرد یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی

چکیده محتوای این صفحه

یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی مورداستفاده قرار می گیرد و با بسته بندی ایمن، موجب جلوگیری از آسیب دیدگی آنها در زمان جابه جایی می شود.

پلاستوفوم که اسامی متعددی از جمله یونولیت دارد، دارای کاربردهای مختلفی است. این ماده با ترکیبات پلی استایرن به صورت مروارید که دارای یک عامل منبسط کننده می باشد، درست شده و به حالت موردنیاز در می آید.

بعد از آنکه فرآیند انبساط صورت گرفت، پرلیت ها به سیلوهای استراحت برده می شوند و سپس به دستگاه های قالب گیری انتقال داده می شوند. با ورود این ماده به دستگاه های نامبرده شده، گرمادهی انجام می شود تا ماده انبساط دهنده موجود در پرلیت ها گرم شوند و در حین پلاستیک شدن پلیمر، بزرگ شوند. در این حال، مواد به حالت قالب در می آیند.

ساخت محصولات مختلف با ضایعات بازیافتی

یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی ، نقش مهمی را ایفا می کند. هر انسانی همواره به صورت روزانه زباله های زیادی تولید می کند که اگر هیچ یک از این ضایعات، بازیافت نشوند به محیط زیست آسیب شدیدی وارد می شود. زباله هایی مانند قوطی های مواد غذایی، بطری های پلاستیکی، وسایل پلاستیکی، لوازم چوبی، یونولیت، شیشه و … را می توان بازیافت کرد.

با بازیافت زباله ها هم می توان به سلامت محیط زیست کمک کرد و هم می توان هزینه تولید بسیاری از محصولات را کاهش داد. بنابراین بازیافت زباله های قابل بازیافت از جهات مختلف، سودآور است.

یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی مختلفی به کار می رود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. محصولات مختلفی مانند ظروف، مجسمه، قاب عکس، لوازم تحریر، کارتن، اسباب بازی و … از مواد بازیافتی درست می شوند. این محصولات ضمن داشتن کیفیت و مقاومت خوب دارای ظاهر زیبا و مناسبی هستند و اصلاً مشخص نیست که از مواد بازیافتی درست شده اند.

اهمیت، مزایا و مراحل بازیافت انواع مواد

قبل از اینکه به بررسی علت استفاده از یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی بپردازیم، با بازیافت بیشتر آشنا می شویم. بازیافت، پروسه جمع آوری و پردازش موادی می باشد که به عنوان زباله دور انداخته شده است. این مواد بر اساس پروسه ای به صورت محصولات جدیدی در می آیند

با توجه به شرایط بسیار بدی که در حال حاضر وجود دارد و اینکه محیط زیست به شدت در معرض خطر قرار دارد، باید عادات بازیافت خود را تغییر دهیم و نسبت به مسئله بازیافت، توجه بیشتری داشته باشیم. بازیافت برای سلامت کره زمین، اهمیت زیادی دارد. استفاده مجدد از زباله ها، نتایج بسیار خوبی برای اقتصاد و محیط زیست بشر دارد. یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی به کار می رود که همین یونولیت می تواند از ضایعات یونولیتی درست شود.

کاهش میزان زباله های ارسالی به محل دفن زباله، حفظ منابع طبیعی مثل چوب و مواد معدنی، فراهم شدن یک منبع داخلی برای تأمین مواد، استفاده از مواد پیش آمده به جای مصرف مواد خام اولیه، صرفه جویی در مصرف انرژی، حفظ منابع ارزشمند اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی مختلف از مزایای مهم بازیافت به شما می آیند.

بازیافت به سه مرحله شامل جمع آوری و پردازش، ساخت محصولات بازیافتی و خرید محصولات بازیافتی متکی است. مرحله اول که جمع آوری و پردازش است و مرحله اصلی بازیافت است شامل تفکیک ضایعات و زباله ها از مبداء، انتقال به مراکز تحویل بازیافت و یا مراکز خرید زباله های قابل بازیافت می باشد.

دلایل استفاده از یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی

از پلاستوفوم به دلایل مختلفی برای بسته بندی محصولات بازیافتی استفاده می کنند که چندین مورد از آنها را نام می بریم:

  • برخی از محصولات بازیافتی شکستنی هستند و ممکن است در زمان حمل و نقل بشکنند و آسیب ببینند. یونولیت مقاوم است و برای حفاظت از محصولات شکستنی بسیار ایده آل است.
  • یونولیت، محصول سبکی است که وزن بسته بندی هر محصول بازیافتی را زیاد نمی کند تا جابه جایی آنها بهتر و آسان تر انجام شود.
  • پلاستوفوم بسیار بادوام است و هر اندازه که بماند، کیفیت خود را حفظ می کند.
  • پلاستوفوم برای محافظت از محصولات بازیافتی که نسبت به آب و رطوبت حساس هستند، خوب است و سبب نمی شود که این محصولات تا زمانی که در بسته بندی هستند دچار مشکلاتی ناشی از رطوبت و نم شوند.
  • یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی به کار می رود، چرا که ارزان است و استفاده از آن صرفه اقتصادی دارد.
  • یونولیت در برابر سرما و گرما مقاوم است و اگر محصولی در برابر سرما و گرمای شدید آسیب پذیر باشد، با وجود بسته بندی با یونولیت دچار مشکل نمی شود.
  • اگر کارتن های بسته بندی محصولات بازیافتی بر روی یکدیگر قرار بگیرند، به دلیل آنکه یونولیت در برابر فشار مقاوم است، احتمال آسیب دیدگی محصولات صفر خواهد بود.
  • پلاستوفوم اصلاً دارای مواد سمی و شیمیایی مضری نیست و افراد شاغل در بخش بسته بندی محصولات بازیافتی را دچار مشکل نمی کند.

بکارگیری یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی گوناگون

ظروف شیشه ای بازیافتی، ظروف پلاستیکی بازیافتی، گلدان های بازیافتی، وسایل دکوری چوبی بازیافتی، جاشمعی، اسباب بازی، لوستر، قاب عکس و … را می توان با استفاده از یونولیت بسته بندی نمود تا آنها از مبداء به مقصد به صورت صحیح و سالم انتقال داده شوند. اگر محصولات بازیافتی به درستی بسته بندی نشوند و با مواد مناسب بسته بندی نشوند، احتمال آسیب دیدن آنها بسیار زیاد است و در چنین شرایطی، تمامی زحماتی که برای جمع آوری ضایعات، تبدیل ضایعات به مواد بازیافتی، درست کردن محصولات از مواد بازیافتی و … کشیده شده است به هدر می رود.

کلام آخر

با توجه به توضیحاتی که در ارتباط با یونولیت در بسته بندی محصولات بازیافتی ارائه شد می توان متوجه شد که یونولیت دارای ویژگی های موردانتظار برای بسته بندی محصولات مختلف است. امکان سفارشی سازی یونولیت بسته بندی وجود دارد تا آنها را درست مطابق با شکل محصولات مورداستفاده قرار داد. البته برای بسته بندی برخی از محصولات مختلف نیاز به استفاده از یونولیت سفارشی سازی شده وجود ندارد. در زمینه نحوه سفارش یونولیت مناسب برای بسته بندی محصولات تولیدی خود می توانید با کارشناسان مجموعه “یونولیت پلاستوفوم” مشاوره کنید و سؤالات خود را بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *