مشاوره رایگان

کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو

کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو

چکیده محتوای این صفحه

کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو در ساختمان سازی می باشد. انواع این پانل ها در بخش های مختلف ساختمان سازی استفاده می شوند.

این پانل ها به سبب ویژگی های خاصی که دارند ، موردتوجه سازندگان و مهندسان قرار گرفته اند و استفاده زیادی از آنها می شود. پانل های ساندویچی در انواع مختلفی وجود داشته که یکی از پرکاربردترین آنها ، دکوراتیو است.

ساندویچ پانل‌های دکوراتیو چیست ؟

این پانل ها به صورت آماده هستند و استفاده از آنها بسیار راحت است. ساندیچ پانل دکوراتیو از سه لایه درست شده است که لایه میانی آنها به صورت فوم و لایه بیرونی آنها از جنس های مختلفی است. ویژگی بسیار مهم این پانل ها ، انعطاف پذیری بالای آنها است. استفاده از فوم های مختلف در میان این ساندویچ ها موجب عایق پذیری و مقاومت بالای آنها شده است. این پانل ها از دوام بسیار زیادی برخوردار هستند و تا مدتها کیفیت خود را حفظ می کنند.

ایمنی ، کیفیت و زیبایی با پانل‌های دکوراتیو

کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو در سازه های مختلف به سبب ایمنی و زیبایی بسیار زیاد آن است. این پانل ها دارای دو ورق و یک لایه عایق هستند. عایق بودن موجب شده است که نصب آن در هر بخش از سازه موجب افزایش ایمنی و مقاومت شود.

طراحی این پانل ها به گونه ای جذاب است که نمای دیوار یا سقف بسیار شیک می شود. تنوع طرح و مدل این پانل ها به اندازه ای زیاد است که می توان نمای داخلی یا بیرونی هر سازه ای را شیک و جذاب نمود.

خصوصیات پانل های دکوراتیو

این پانل ها از چندین ویژگی مهم برخوردار هستند که موجب شده است از آنها در موارد مختلفی استفاده شود.

– کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو بسیار زیاد است. امکان استفاده از این پانل ها برای هر سازه ای وجود دارد.

– این پانل ها بسیار سبک هستند. استفاده از مصالح ساختمانی سبک ، موجب ضد زلزله شدن سازه ها می شود. سازه هایی که با استفاده از مصالح ساختمانی سبک ساخته می شوند ، در مقابل لرزش از مقاومت بسیار خوبی برخوردار بوده و بهترین عکس العمل را نشان می دهند.

– طول عمر این پانل ها بسیار زیاد است. با گذشت زمان زیاد ، ظاهر پانل ها همچنان زیبا باقی خواهد ماند و خصوصیات آن مانند عایق بودن حفظ خواهد شد.

– این پانل ها دارای مقاومت بالایی در برابر گرما ، رطوبت ، صوت ، عوامل فرسایشی و … هستند. این ویژگی موجب شده است که کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو ، فراوان باشد.

– جابه جایی این پانل ها بسیار آسان است. چرا که این پانل ها از حداقل وزن برخوردار هستند. نصب و اجرای این پانل ها بسیار آسان است و اصلاً به تخصص و مهارت خاصی نیاز ندارد. کافیست کمی دقت و حوصله داشته باشید تا بتوانید این پانل های جذاب را نصب کنید.

– تنوع بالای طرح و رنگ این پانل ها موجب شده است که تمامی افراد با سلیقه های مختلف از آنها خوششان بیاید و بتوانند نمای موردنظر خود را با سلیقه خود طراحی کنند.

بیشتر بخوانید: یونولیت یا بلوک سفالی ؟

نحوه نصب انواع پانل‌ ساندویچی دکوراتیو

با توجه به کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو ، فرآیند نصب آن در چندین مرحله انجام می شود. قبل از نصب پانل ها ، باید یک زیرسازی مناسب در محل موردنظر انجام دهند. معمولاً از زیرسازی فلزی برای نصب پانل ها استفاده می شود. زیرسازی فلزی ، شبکه ای فلزی است که روی سازه اصلی اجرا می شود.

زیرسازی عمودی توسط پروفیل هنگامی صورت می گیرد که ساخت سازه به صورت افقی انجام شود. با استفاده از پیچ و رول و سایر ابزارهای موردنیاز ، زیرسازی و نصب پانل ها را فیکس و محکم می کنند. امکان پیچ کردن پانل ها بر روی دیوار وجود دارد. برای نصب می توان از پروفیل های آلومینیومی استفاده نمود. معمولاً از پروفیل های آلومینیومی زمانی برای نصب پانل ها استفاده می کنند که نصب پانل ها در محل دارای درب و پنجره صورت بگیرد.

چندین کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو

ساختمان سازی های جدید با استفاده از مصالح ساختمانی صورت می گیرد که از چندین ویژگی مهم مانند وزن اندک ، زیبایی خیره کننده ، مقاومت بالا ، قیمت مناسب و … برخوردار باشند. پانل های ساندویچی به دلیل برخورداری از این ویژگی ها توانسته است مورد استقبال سازندگان قرار بگیرد.

برای پوشش و نمای دیوارهای داخلی و خارجی ، سقف کاذب سازه ها ، بازسازی سازه های قدیمی ، احداث ساختمان های پیش ساخته ، ساخت کانکس و کانتینر و سایر موارد می توان از پانل های ساندویچی استفاده کرد. امروزه در ساخت و بازسازی سازه های صنعتی ، اداری ، تجاری و مسکونی زیادی از این پانل ها استفاده می کنند.

مزیت مهم این پانل ها این است که زیباسازی دیوارها و سقف ها و … با روش های دیگر هزینه زیادی دارد. اما پانل های ساندویچی دکوراتیو با کمترین هزینه موجب زیباسازی نمای داخلی یا بیرونی هر سازه ای می شوند.

قیمت پانل ها با توجه به کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو

پانل های ساندویچی دکوراتیو در چندین نوع و مدل تولید می شوند که هر یک برای استفاده در کاربردی خاص مناسب هستند. این مسئله در تعیین قیمت این پانل ها اثرگذار است. تمامی مشخصات کیفی و کمی ساندویچ های پانل دکوراتیو بر قیمت آن اثر می گذارند. مسلماً هر اندازه که ابعاد این پانل ها بیشتر باشد ، قیمت آن بیشتر است. کیفیت ، عامل مهمی است که بیش از سایر عوامل بر روی قیمت پانل ها اثر می گذارد. بنابراین نمی توان نرخ ثابتی را برای تمامی پانل های دکوراتیو ، مشخص کرد.

کلام آخر

استفاده از پانل های ساندویچی دکوراتیو دارای مزایای زیادی است و همین مسئله موجب شده است که کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو ، فراوان باشد. زیبایی ، ایمنی ، عایق بودن ، سبکی ، نصب و اجرای آسان ، مقاومت و … از جمله شاخص ترین ویژگی های پانل های ساندویچی دکوراتیو هستند. با توجه به این ویژگی ها انتظار می رود که سازندگان و مهندسان در ساخت یا بازسازی سازه های موردنظر خود از آنها استفاده کنند. یونولیتی که در میان این پانل ها کار گذاشته می شود ، موجب مقاومت و سبکی چندین برابری آن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *