مشاوره رایگان

بهبود عایق‌سازی ساختمان‌ها

چگونه یونولیت می تواند در بهبود عایق‌سازی ساختمان‌ها کمک کند؟

چکیده محتوای این صفحه

بهبود عایق‌سازی ساختمان‌ها از طریق راه های مختلفی انجام شدنی است. بهترین راهکارهای بهبود عایق سازی سازه ها را بررسی می کنیم.

عایق سازه سازه ها دارای اهمیت زیادی است. زیرا خسارت هایی که در اثر عایق سازی غیراصولی سازه به آنها وارد می شود، بسیار بالا است. عایق بندی مناسب می تواند راحتی و کاهش هزینه ها را به دنبال داشته باشد.

اهمیت عایق بندی ساختمان‌ها

عایق بندی سازه ها، پروسه ای است که با استفاده از مواد عایق مثل پنل های عایق، فوم های عایق بندی، مصالح عایق و … انجام می شود. با عایق سازی سازه ها می توان آنها را در مقابل دما، رطوبت و صدا عایق کرد. تمامی سازه ها از جمله سازه های اداری، مسکونی، تجاری، ورزشی، تفریحی و گردشگری و … به عایق سازی نیاز دارند. عایق سازی از آن جهت دارای اهمیت است که موجب بهبود کیفیت زندگی ساکنان و کاهش هزینه های انرژی می شود.

با عایق سازی می توان از نفوذ صدا جلوگیری کرد. حفظ انرژی ساختمان ها از جهات مختلفی حائزاهمیت است. سازه هایی که از رطوبت در امان باشند، در مقابل خوردگی، پوسیدگی و خرابی و … مقاوم خواهند بود.

انواع مختلف عایق‌بندی سازه ها و خصوصیات مهم آنها

بهبود عایق‌سازی ساختمان‌ها با استفاده از متریال گوناگونی مانند یونولیت انجام می شود که در ادامه به آنها می پردازیم. انواع عایق های موردنیاز برای سازه ها شامل موارد زیر است:

عایق های حرارتی: عایق های حرارتی که معمولاً از جنس پلی استایرن، فوم پلی یورتان، الیاف شیشه ای و … هستند از مهمترین عایق های ساختمان می باشند. سازه هایی که عایق حرارتی شده باشند، برای خنک شدن در روزهای گرم و گرم شدن در روزهای سرد مشکلی ندارند. بنابراین درجه سیستم های سرمایشی و گرمایشی این ساختمان ها همواره در حد کم یا متوسط خواهد بود.

عایق های صوتی: الیافت شیشه ای، الیاف سلولزی و فوم پلی یورتان به خوبی می توانند عایق سازی صوتی ساختمان ها را انجام دهند. این عایق ها با جذب صدا توسط خود مانع از انتقال صدا می شوند. آپارتمان های جدید و برج ها و مجتمع های مسکونی امروزی صد درصد به عایق سازی صوتی نیاز دارند. عایق سازی صوتی در هر سازه ای که نیاز به آرامش و سکوت دارد، باید انجام شود. برای بهبود عایق‌سازی ساختمان‌ها از نظر صوت می توان از عایق های نوین استفاده نمود.

عایق های رطوبتی: یکی دیگر از عایق های موردنیاز، عایق رطوبتی می باشد که ضروری تر از سایر عایق ها می باشد. چرا که عدم رعایت آن، خسارت های فراوانی را به دنبال خواهد داشت. هر سازه ای مسلماً به عایق سازی رطوبتی نیاز خواهد داشت. عایق سازی باید در بخش هایی که در معرض بارش و برخورد آب هستند، انجام شود.

عایق سازی آتش زا: با استفاده از فوم های پلی یورتان و الیاف شیشه ای می توان عایق سازی آتش زا را انجام داد. چرا که این عایق ها، از خاصیت ضدآتش برخوردار هستند. با وجود این عایق، در زمان آتش سوزی از گسترش آتش جلوگیری می شود و زمان مناسب برای فرار از ساختمان فراهم می شود.

بهبود عایق‌سازی ساختمان‌ها با استفاده از انواع یونولیت

یونولیت یا پلاستوفوم، محصولی است که دارای خواص مهم و باارزشی است. خواص این محصول موردتوجه صنایع مختلف قرار گرفته است. خواصی از جمله عایق صوتی، عایق حرارتی و عایق رطوبتی موجب استفاده از یونولیت در ساختمان سازی شده است.

یونولیت با هدف عایق سازی رطوبتی، صوتی، حرارتی در ساختمان ها مورداستفاده قرار می گیرد. با استفاده از یونولیت هر یک از عایق سازی های گفته شده به خوبی انجام می شود. بررسی ها نشان می دهد که در سازه هایی که یونولیت با هدف بهبود عایق کاری به کار می رود، چندین نتیجه مهم بدست آمده است:

  • یونولیت سبب کاهش مصرف انرژی در تابستان و زمستان می شود.
  • یونولیت موجب به حداقل رسیدن احتمال نم و رطوبت در ساختمان می شود.
  • پلاستوفوم (یونولیت)، سبب به کمترین میزان رسیدن انتقال صوت می شود. لذا سکوت ایده الی در ساختمان حکمفرما می شود.
  • اگر از یونولیت کندسوز یا نسوز در ساختمان استفاده شود، در زمان آتش سوزی از گسترش آتش سوزی در زمان کوتاه جلوگیری می شود و این مسئله می تواند خسارت های ناشی از آتش سوزی را به کمترین میزان برساند.

بهبود عایق‌سازی ساختمان‌ها چقدر هزینه دارد؟

متریال مختلفی برای عایق سازی ساختمان ها به کار می روند که استفاده از هر یک از آنها، هزینه متفاوتی خواهد داشت. قطعاً عایق سازی، هزینه ای را به هزینه های ساخت و ساز اضافه خواهد کرد. اما اگر به مزایا و دستاوردهای عایق سازی دقت کنیم، متوجه می شویم که عایق سازی در نهایت به صرفه خواهد بود و موجب کاهش هزینه ها خواهد شد. لذا سازندگان نباید به دلیل خودداری از صرف هزینه اندکی برای عایق سازی از انجام این کار مهم امتناع کنند و یا اینکه عایق سازی را با استفاده از متریال بی کیفیت انجام دهند.

عایق سازی صد درصدی با استفاده از مرغوب ترین و باکیفیت ترین یونولیت

با پیشرفت فناوری و افزایش هزینه های انرژی، عایق سازی به یکی از مهمترین مسائل ساختمان سازی تبدیل شده است. عایق سازی، سازه ها در بهبود کیفیت زندگی ساکنان اثرگذار است. عایق بندی بدان معناست که یک لایه محافظ بر روی دیوارها، سقف و کف ساختمان ایجاد شود تا توسط آن از انتقال صوت، حرارت و رطوبت پیشگیری شود. این مسئله سبب کاهش هزینه ها، بهبود رفاه و بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان ها می شود.

تمامی موارد گفته شده در صورتی به حقیقت می پیوندد که از متریال مناسب و باکیفیت بالایی استفاده شود. چطور می توان با استفاده از یونولیت نامرغوب و بی کیفیت انتظار یک عایق سازی اصولی و استاندارد را داشت. یونولیتی که برای ساختمان سازی استفاده می شود باید از نوع کندسوز، دارای سطح یکدست و یکپارچه، دارای ضخامت مناسب، دارای دانسیته ایده آل و کیفیت بسیار خوبی باشد. اطمینان داشته باشید که یونولیت برای بهبود عایق‌سازی ساختمان‌ها مناسب است. چنین یونولیت مرغوب و باکیفیتی را می توانید از مجموعه ” یونولیت پلاستوفوم ” خریداری کنید. این مجموعه باکیفیت ترین یونولیت مناسب ساختمان سازی را با رعایت استانداردهای مربوطه، تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *