مشاوره رایگان

پودر پلی استایرن کریستال

پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟

چکیده محتوای این صفحه

پودر پلی استایرن کریستال از پرمصرف ترین ماده های شیمیایی در عصر حاضر است . پلی استایرن ماده اصلی تولید بسیاری ای مواد از جمله یونولیت می باشد . از ترکیب این ماده با سایر مواد شیمیایی می توان محصولات مختلفی به دست می آید ، که در صنایع مختلف مورد بهره برداری قرار می گیرد .

این ماده از خصوصیات شگفت انگیزی برخوردار می باشد . پلی استایرن ، تفکر افراد را راجع به مواد پودری تغییر داد . هیچ کس در گذشته توقع نداشت ، یک ماده پودری در برابر فشار هایی بیش از هزار تن را تحمل کند .

در ادامه به معرفی این ماده و خصوصیات منحصر به فرد آن می پردازیم ، با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: بررسی دستگاه برش حرارتی یونولیت

پودر پلی استایرن کریستال چه نوع ماده ای است ؟

پودر پلی استایرن کریستال یک نوع ماده پلاستیکی می باشد ، که ساختار آن ، پودری شکل است . این پودر از پلیمر استایرن به دست می آید . این ماده پودری شکل است . با بهره گیری از این ماده ، تغییرات عظیمی در صنایع مختلف به وجود آمد .

این ماده خارق العاده بسیار قدرتمند است . این پودر یک حل شونده معمولی نیست ، بلکه به عنوان ماده اصلی در ساخت بسیاری از محصولات صنعتی استفاده می شود . با بهره گیری از این ماده می توان بر مقاومت و استحکام مواد افزود .

کاربرد اصلی پودر پلی استایرن کریستال در صنعت ساخت و ساز است . همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد ، ماده اصلی یونولیت ها ، پلی استایرن می باشد . این ماده پودری شکل خواص خود را حتی در حالت های مایع و جامد حفظ می کند .

محصولاتی که در فرمول اصلی آن ها ، پلی استایرن کریستالی دیده می شود ، علاوه بر کیفیت بالا در برابر منابع حرارتی و امواج صوتی عایق هستند . خصوصیات این ماده در اثر ترکیب با دیگر مواد و سیالات از بین نمی برد ، بلکه در محصول نهایی دیده می شود .

پودر پلی استایرن کریستال چه نوع ماده ای است ؟

ویژگی های بارز پودر پلی استایرن کریستال

پودر پلی استایرن کریستال یا پلی استایرن شفاف یک نوع پلیمر ترموپلاستیک است ، که به صورت پودر یا گرانول در بازار به فروش می رسد . این ماده یک پودر معمولی با خاصیت های ناپایدار نیست . با استفاده از این ماده ، محصولات جدیدی وارد صنایع شد .

یک محصول صنعتی نباید تنها خوب باشد ، بلکه بایستی در شرایط ناپایدار ، مقاومت کند . پودر پلی استایرن کریستال علاوه بر تضمین کیفیت محصولات ، ویژگی های منحصر به فردی به ساختار آن ها می بخشد .

غالبا محصولاتی که در فرمولاسیون آن ها این ماده نقش دارد ، دارای دو یا سه ویژگی از پلی استایرن ها هستند . موارد ذیل از ویژگی های بارز این پودر می باشد ، توجه داشته باشید :

  • شفافیت : این ماده به دلیل ساختار مولکولی خاص خود ، بسیار شفاف است .
  • سطح صاف و براق : پودر پلی استایرن کریستال تحت شرایط ویژه ای تولید می شود . بدین خاطر سطح آن بسیاز صاف و براق می باشد .
  • مقاومت مکانیکی : این ماده دارای مقاومتی قابل قبول در برابر ضربه و خمش است .
  • دمای آبکاری : این پودر در دما های بین 180 _ 220 درجه سانتیگراد قابل آبکاری می باشد .
  • دی الکتریک : پودر پلی استایرن کریستال دارای ویژگی های الکتریکی است . دی الکتریک پایدار و دی الکتریک کریستالی از جمله ویژگی های این ماده هستند .
  • مقاومت شیمیایی : این ماده از مقاومت شیمیایی خوبی در برابر مواد شیمیایی برخوردار است .
  • استحکام بالا : پودر های شیمیایی که در جنس پلی استایرن هستند ، بسیار سخت و محکم می باشند . به طوری که حتی در برابر فشار های بیش از هزار تن نیز مقاومت می کنند .
  • قابلیت بازیافت : این ماده ، برخلاف بسیاری از متریال های شیمیایی ، خنثی است . حتی پس از استفاده از پودر پلی استایرن ، امکان بهره وری مجدد از این ماده برای افراد مهیا می شود .

موارد فوق تنها نمونه های کوچکی از قدرت پودر پلی استایرن کریستال می باشد . امروزه مهندسین شیمی توانستند با بهره گیری از این ماده به راز ساخت محصولات متنوعی دست یابند .

کاربرد های پودر پلی استایرن کریستال

پودر پلی استایرن کریستال یک ماده شیمیایی است ، که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرد . این ماده ، ویژگی های منحصر به فردی دارد . سخت بودن مهم ترین قابلیت این ماده است ، که میزان بهره وری از پلی استایرن را در بخش های صنعتی افزایش می دهد .

این نوع از پودرها به عنوان یکی از مواد اولیه در تولید محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می ‌گیرد . این پودر در بسته ‌بندی ‌های پلاستیکی ، لوازم خانگی ، قطعات خودرو و ساخت سایر محصولات پلاستیکی به کار می رود .

این ماده در صنعت الکترونیک به عنوان عایق حرارتی و الکتریکی شناخته می شود . وظیفه این پودر این صنعت ها ، ایجاد الکتریسیته ساکن می باشد ، تا از محصولات الکتریکی و الکترونیکی محافظت کند .

پودر پلی استایرن کریستال پایه اصلی محصولات بسته بندی است ، که مواد غذایی و دارویی می باشد . این نوع مواد محافظ مناسبی برای محصولات خوراکی به شمار می رود .
در صنعت ساختمانی ، این ماده برای عایق‌ کاری و عایق ‌بندی ساختمان ‌ها به کار گرفته می شود . این پودر در طراحی دیوار و سقف ها به منظور جلوگیری از گسترش آتش سوزی و حوادث غیر مترقبه استفاده می شود ‌.

در صنعت خودرو سازی نیز از پودر های شفافی نظیر پلی استایرن جهت تولید قطعات داخلی و خارجی خودرو بهره می برند . این پودر یک ماده سبک ، ضد ضربه و مقاوم در برابر شوک و لرزش است . همچنین از این ماده در صنایع یکبار مصرف ، قطعات الکترونیک و … استفاده می شود .

 

سخن پایانی

یونولیت از برترین تولید کنندگان یونولیت در کشور است ، که به عنوان آنلاین شام نیز فعالیت می کند . با مراجعه به وب سایت این مجموعه می توانید برترین اجناس ایرانی را به صورت غیرحضوری سفارش دهید .

بیشتر بخوانید: آیا یونولیت نسوز آتش می گیرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *