مشاوره رایگان

هزینه راه اندازی خط تولید یونولیت سقفی

هزینه راه اندازی خط تولید یونولیت سقفی

چکیده محتوای این صفحه

هزینه راه اندازی خط تولید یونولیت سقفی با توجه به تعداد و نوع دستگاه ها و ماشین آلات خریداری شده، متفاوت خواهد بود.

یونولیت به سبب کاربردهای فراوانی که در حوزه های گوناگونی دارد، به صورت قابل توجهی خریداری می شود. بنابراین تولید یونولیت می تواند سود زیادی داشته باشد. افرادی که قصد دارند در این حوزه به فعالیت بپردازند، باید برای شروع کار به خرید دستگاه ها و ماشین آلاتی اقدام کنند.

دلیل تولید یونولیت

یونولیت دارای کاربردهای بسیار زیادی است و همین مسئله سبب شده است که تقاضای زیادی برای خرید آن وجود داشته باشد. بنابراین تولیدکنندگانی باید در این زمینه فعالیت کنند و نیاز کشور را تأمین کنند. تولیدکنندگانی که در این حوزه فعالیت کنند، حتماً سود زیادی از فروش یونولیت می برند. زیرا یونولیت با کمترین هزینه تولید می شود و حتی در صورت فروش آن با قیمت پایین، سود زیادی عاید تولیدکنندگان می شود.

یونولیت، یکی از پرکاربردترین مواد در بخش های مختلف است که امروزه به صورت قابل توجهی در ساختمان سازی و بسته بندی مورداستفاده قرار می گیرد. امروزه در اغلب کشورها، حجم تولید یونولیت بسیار زیاد شده است. زیرا سبکی، مقاومت بالا در برابر حرارت، مقاومت بالا در برابر رطوبت، مقاومت بالا در برابر فشار و مقاومت بالا در برابر صوت سبب شده است که در بخش های مختلفی به استفاده از یونولیت نیاز داشته باشند. یونولیت، جایگزین بسیار مناسبی برای متریال و مصالح مختلف می باشد.

توجه به ساختار یونولیت برای تهیه مواد اولیه آن

قبل از بررسی هزینه راه اندازی خط تولید یونولیت سقفی به بررسی ساختار یونولیت می پردازیم تا متوجه شویم که برای تولید یونولیت به چه متریالی نیازمند است و بر اساس ساختار آن، روند تولید آن باید به چه صورت انجام شود.

پلاستوفوم یا یونولیت، محصولی با وزن ناچیز و بدون اثر است که در رنگ سفید تولید می شود، اما قابل رنگ آمیزی می باشد. مواد اولیه تولید یونولیت، استایرن مونومر می باشد که به شکل دانه های مروارید بسیار ریز می باشد. ادوارد سیمون که مخترع یونولیت بود هرگز گمان نمی کرد که یونولیت در زمانی به این اندازه کاربردی شود و عدم وجود آن را اصلاً نتوان تصور کرد. ساختار این ماده به لطف بیشتر بودن هوا (98 درصد هوا و 2 درصد پلاستیک)، سبک است و این سبکی، موجب مضاعف شدن کاربردهای آن شده است.

میزان سودی که از فروش یونولیت خواهید برد؟

هزینه راه اندازی خط تولید یونولیت سقفی به اندازه ای است که از فروش آن طی چند ماه می توان آن هزینه را جبران نمود. بیشترین تقاضایی که مربوط به خرید یونولیت است، در حوزه ساختمان سازی می باشد. لذا اگر تولیدکنندگان یونولیت روی تولید یونولیت سقفی و دیواری کار کنند و برای تولید این نوع یونولیت ها برنامه ریزی داشته باشند، می توانند سود خوبی از فروش یونولیت ببرند. شناخت بازار هدف سبب می شود که بهتر بتوان برای تولید یونولیت کاربردی تر و پرتقاضاتر برنامه ریزی نمود. تولیدکنندگان اطمینان داشته باشند که از فروش یونولیت در عرض چندین ماه به سود خوبی دست پیدا خواهند نمود.

تجهیزات ضروری برای خط تولید

برای محاسبه هزینه راه اندازی خط تولید یونولیت سقفی باید با تجهیزات موردنیاز برای خط تولید آشنا باشید. البته مکانیزمی که تولیدکنندگان برای تولید یونولیت درنظر می گیرند، ممکن است سبب افزایش یا کاهش تعداد دستگاه های موردنیاز شود.

برای مثال ممکن است تولیدکننده ای برای بازیافت ضایعات یونولیت، برنامه ریزی ویژه ای داشته باشد و این مسئله سبب شود که به دستگاه ها و ماشین آلات بیشتری نیاز داشته باشد. دستگاه هایی که برای راه اندازی خط تولید یونولیت نیاز هستند شامل دیگ بخار استاندارد، دستگاه مواد پز یونولیت، دستگاه حرفه ای خشک کن مواد یونولیت، دستگاه بلوکر یونولیت، دستگاه آسیاب مواد ضایعاتی یونولیتی، تجهیزات سختگیری برای محافظت از دیگ بخار، مخزن های کندانس برای صرفه جویی در هزینه ها، سیلوی مواد پخت، سیستم شوتینگ، تأسیسات و شیرهای بخار و … هستند که وجود هر یک از آنها برای تکمیل کردن خط تولید کارخانه ضرورت دارد.

مجوزهای موردنیاز برای راه اندازی خط تولید یونولیت

در محاسبه هزینه راه اندازی خط تولید یونولیت سقفی باید هزینه های مجوزها را درنظر بگیرید. بدین منظور شما نیاز به دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارید که از نظر زمانی، پروسه کوتاهی دارد. اما هزینه هایی باید پرداخت شود. البته می توان بعد از دریافت مجوزها برای دریافت وام اقدام نمود تا بخشی زیادی از سرمایه موردنیاز را بتوان از این طریق تأمین نمود. قطعاً دولت از تولیدکنندگان حمایت می کنند و شرایط را برای راه اندازی خط تولید برای شما هموار خواهند کرد.

سرمایه موردنیاز و هزینه راه اندازی خط تولید یونولیت سقفی چقدر است؟

برای راه اندازی خط تولید با توجه به وسعت حجم تولیدی که به صورت روزانه درنظر گرفته اید، باید دستگاه های متعددی را تهیه کنید. در درجه نخست نیاز به یک کارخانه مناسب دارید که متراژ قابل قبولی داشته باشد و پاسخگوی میزان دستگاه ها و نیروهای کار باشد.

پس از مشخص کردن محل راه اندازی خط تولید به سراغ خرید دستگاه ها رفته و دستگاه های موردنیاز شامل دستگاه بلوکر، دستگاه آسیاب، مخزن های کندانس و سایر دستگاه هایی که در توضیحات قبل بدان اشاره نمودیم را خریداری کنید. راه اندازی خط تولید یونولیت تا حدودی زمان بر است اما پس از گذشت زمان لازم و هموار شدن کارها می توانید از سودآوری آن لذت ببرید. مزیت راه اندازی خط تولید یونولیت این است که افراد زیادی را می توان در این حوزه مشغول به کار کرد و به نوعی اشتغال زایی کرد.

نگران هزینه راه اندازی خط تولید یونولیت سقفی نباشید

افرادی که قصد ورود به این حوزه را دارند، نگران هزینه ها نباشند. چرا که تولیدکنندگان فعلی یونولیت که درآمد بسیار خوبی دارند و از نظر مالی به جایگاه خوبی رسیده اند، در ابتدای مسیر، دقیقاً همین دغدغه ها را داشتند اما توانسته اند بعد از گذراندن سختی ها به موفقیت دست پیدا کنند و به یکی از تولیدکنندگان بزرگ و معتبر تبدیل شوند. البته به دلیل حمایت هایی که شده است مسیر بسیار هموار شده است و سختی های بزرگی پیش روی شما نمی باشد. تنها کافیست که اراده و همت داشته باشید و با برنامه ریزی قدم بردارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *