مشاوره رایگان

یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی

نقش یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی

چکیده محتوای این صفحه

یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی تأثیرگذار است. استفاده از یونولیت برای بسته بندی برخی از خوراکی ها، ضرورت دارد.

برای جابه جایی محصولات خوراکی از محل تولید یا توزیع آنها به دست مصرف کننده، نیاز به بسته بندی درست آنها است تا هیچگونه آسیبی متوجه آنها نشود. برای بسته بندی این محصولات می توان از مواد مختلفی استفاده نمود که یکی از آنها، یونولیت یا پلاستوفوم است.

علت انتخاب یونولیت برای بسته بندی و محافظت از محصولات

نقش یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی ، غیرقابل انکار است. یونولیت یا پلاستوفوم که به نام های دیگر معروف است، برای کاربردهای مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. این ماده، کاملاً سبک و عایق است و همین مسئله سبب شده است که موردتوجه سازندگان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و سایر صاحبان کسب و کارها قرار بگیرد. این پلیمر سفیدرنگ به هیچ عنوان برای سلامتی مضر نبوده و همین مسئله سبب می شود که برای بسته بندی محصولات خوراکی مورداستفاده قرار بگیرند. یونولیت های بسته بندی بر اساس محصول موردنظر برای بسته بندی، به اشکال و ابعاد مختلفی تولید می شوند.

تأثیرات یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی

استفاده از یونولیت برای بسته بندی محصولات خوراکی به چند علت انجام می شود:

ممانعت از تغییر بافت و ساختار محصولات خوراکی

یونولیت به دلیل خاصیت عایقی که دارد، از تحت تأثیر قرار گرفتن محصولات خوراکی جلوگیری می کند. بنابراین بافت محصولات خوراکی مانند اول باقی مانده  هیچ تغییری نمی کند. اگر بسته بندی محصولات با ماده مناسبی انجام نشده باشد، بافت و ساختار ماده دچار تغییراتی می شود و کیفیت خود را از دست می دهد.

حفظ کیفیت و ارزش غذایی

تأثیرات یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی سبب شده است که افراد بسیاری این ماده را برای بسته بندی محصولات خود انتخاب کنند. یونولیت با خاصیتی که دارد ارزش غذایی محصولات خوراکی را حفظ می کند. بنابراین شدت تابش آفتاب و سایر عوامل نمی توانند سبب شوند که کیفیت و ارزش غذایی محصولات، از بین بروند. حفظ کیفیت محصولات خوراکی به دلیل بسته بندی با یونولیت موجب شده است که برای بسته بندی دارو نیز از یونولیت استفاده کنند.

افزایش ماندگاری محصولات خوراکی

یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی از جنبه های مختلف تأثیر می گذارد. ماندگاری بیشتر محصولات خوراکی، مدیون بسته بندی آنها با ماده مناسبی است. یونولیت، ماده ای است که می تواند ماندگاری محصولات خوراکی را افزایش دهد. زمانی که ماندگاری محصولات خوراکی افزایش پیدا می کند، مدت زمان بیشتری تازه می مانند.

حفظ طعم و بوی خوراکی‌ها

طعم و بوی خوراکی ها ممکن است به دلایل مختلفی تغییر کند. اگر طعم و بوی خوراکی ها تغییر کند، قطعاً دوست داشتنی و لذیذ نخواهند بود. برای ممانعت از تغییر طعم و بوی محصولات خوراکی، باید آنها را به خوبی بسته بندی نمود. یونولیت، بسته بندی درست و مطلوب خوراکی ها را امکان پذیر می کند.

ممانعت از نفوذ هوا ( بررسی تأثیرات یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی )

بسته بندی خوراکی ها با استفاده از یونولیت سبب می شود که هیچ هوایی به داخل آنها وارد نشود. هوا موجب کاهش کیفیت محصولات خوراکی می شود. مواد خوراکی که چندین ساعت در معرض هوا قرار می گیرند، خشک و پلاسیده می شوند. این مسئله در طعم آنها تأثیر می گذارد. یونولیت با توجه به ویژگی هایی که دارد، مانع از خشک شدن محصولات خوراکی مختلف می شود.

محافظت در برابر فشار و ضربه( بررسی تأثیرات یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی )

تأثیرات یونولیت در حفظ تازگی خوراکی‌ها کاملاً به اثبات رسیده است. یکی دیگر از تأثیرات مثبت استفاده از یونولیت برای بسته بندی محصولات خوراکی این است که آنها را از ضربه فشار و آسیب دیدگی های فیزیکی نجات می دهد. مسلماً محصولات خوراکی تا رسیدن به دست مصرف کنندگان در مراحل مختلفی در معرض صدمات فیزیکی احتمالی قرار دارند که این مسئله نشان از اهمیت استفاده از یک بسته بندی مناسب برای آنها دارد. یونولیت با وجود وزن اندکی که دارد از فشردگی بسیار زیادی برخوردار است و توانایی تحمل وزن بسیار زیاد را دارا می باشد. هر فشار و ضربه ای را یونولیت تحمل می کند.

ممانعت از ورود نور ( بررسی تأثیرات یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی )

نور، به دلایل مختلفی می تواند در بافت و ترکیبات محصولات خوراکی تغییرات ایجاد کند. بنابراین باید فکری به حال عدم ورود نور به محصولات خوراکی کرد. درصد زیادی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های برخی از خوراکی ها در زمان قرارگیری طولانی مدت در معرض نور، نابود می شوند. یونولیت صد درصد در برابر نور مقاوم بوده و اجازه ورود باریک ترین نوری به داخل محصولات خوراکی را نمی دهد.

افزایش ماندگاری محصولات خوراکی

محصولات خوراکی زمانی که به خوبی محافظت شوند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. یونولیت، توانایی محافظت همه جانبه از محصولات خوراکی را دارا می باشد. به همین دلیل محصولات خوراکی که با یونولیت بسته بندی شده اند، از عواملی آسیب زا در امان خواهند بود و بدین ترتیب ماندگاری بیشتری خواهند داشت. یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی قطعاً اثرگذار خواهد بود.

نحوه استفاده از یونولیت بسته بندی برای کاهش میزان خرابی و فساد مواد خوراکی

یونولیت کاملاً این توانایی را داشته که محصولات خوراکی را از گزند آسیب های مختلف در امان نگه دارد. با بسته بندی محصولات خوراکی با یونولیت، یک بسته بندی عایق حرارتی بسیار خوب ایجاد می شود که مانع از فساد و خرابی محتویات آن می شود. بنابراین مصرف کنندگان با اطمینان می توانند محصولات خوراکی را میل کنند.

یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی از آن جهت اثرگذار است که رطوبت مواد موجود در محصولات خوراکی را حفظ می کند و موجب کشیدن رطوبت آنها نمی شود. هیچ عواملی سبب تغییر در بافت محصولات خوراکی نمی شود. یونولیت مناسب برای بسته بندی محصولات خوراکی در خصوصیات مختلفی، قابل ساخت می باشد. اگر یونولیت بسته بندی توسط تولیدکنندگان مجرب و حرفه ای تولید شود، می تواند حفظ کیفیت محصولات خوراکی را تضمین کند. بنابراین اگر به حفظ طعم و بوی محصولات خوراکی، حفظ بافت محصولات خوراکی، حفظ کیفیت محصولات خوراکی، افزایش ماندگاری محصولات خوراکی، عدم آسیب دیدگی آنها و … اهمیت می دهید، یونولیت مناسب برای بسته بندی آنها را از تولیدکنندگان بزرگ و مجرب همانند مجموعه ” یونولیت پلاستوفوم ” خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *