مشاوره رایگان

موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها

موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها

چکیده محتوای این صفحه

موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها را نام می بریم تا با کاربردهای مهم یونولیت ( پلاستوفوم ) در صنایع مختلف آشنا شویم.

چند سالی است که پلی استایرن انبساطی به عنوان ماده سودمند در کاربردهای گوناگون مورداستفاده قرار می گیرد. پلاستوفوم ، ماده پلاستیکی فوم سفیدرنگ است که با ذرات پلی استایرن درست می شود. از یونولیت برای بسته بندی ، عایق سازی ، دکورسازی و … استفاده می شود.

مواد موجود در پلاستوفوم شامل پنتان و استایرن است. استایرن همان ساختار سلولی پلاستوفوم است و پنتان همان دمنده در یونولیت است. یونولیت و پنتان ، حاصل تولیدات نفتی و گاز طبیعی هستند. یونولیت تولیدی با این مواد در بخش های مختلف مورداستفاده قرار می گیرد که یکی از آنها ، کارخانه است.

رایج‌ترین موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها چیست ؟

از آنجایی که پلاستوفوم از خاصیت جذب شوک و ضربه برخوردار است می تواند از محصولات شکننده و حساس محافظت کند تا این محصولات در زمان جابه جایی و ذخیره در انبار و … دچار آسیب دیدگی نشوند. یکی از رایج ترین موارد مصرف پلاستوفوم در صنایع مختلف ، بسته بندی است.

اما استفاده از یونولیت در صنعت فقط با هدف بسته بندی محصولات نیست و به شکل های دیگری می توان از یونولیت استفاده نمود. پلاستوفوم در ساخت لغزنده ها ، هواپیماها ، کشتی ها ، خودروها و … مورداستفاده قرار می گیرد. بنابراین پلاستوفوم می تواند به عنوان ماده اولیه تولید محصولات به کار رود.

یکی از موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها این است که به دلیل خاصیت جذب شوک و ضربه برای ساخت صندلی کودک و کلاه دوچرخه سواری و کلاه موتورسواری و … به کار رود. کارخانه های مبل و صندلی های راحتی از یونولیت برای ساخت این صندلی ها استفاده می کنند. بنابراین از یونولیت استفاده های مختلفی در صنایع گوناگون می شود.

دلایل بهره گیری از پلاستوفوم در کارگاه ها و کارخانه ها

مواد مختلفی برای بسته بندی محصولات و یا ساخت محصولات وجود دارند که می توانند به جای یونولیت مورداستفاده قرار بگیرند. اما چرا تولیدکنندگان اصرار به استفاده از یونولیت دارند و حاضر نیستند از ماده دیگری به جای این محصول استفاده کنند. دلایل فراوانی موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها شامل موارد زیر است :

– یونولیت بسیار سبک است و مانع از سنگین شدن محصولات و کارتن بسته بندی آنها می شود و برای تولیدکنندگان ، سبکی یونولیت بسیار حائزاهمیت است.

– پلاستوفوم در برابر رطوبت مقاوم است و می تواند از تولیدات کارخانه ها مراقبت کند تا آنها دچار مشکلات زنگ زدگی و پوسیدگی و نم گرفتگی و … نشوند.

– کارخانه ها برای بسته بندی یا ساخت محصولات خود باید از موادی استفاده کنند که طول عمر زیادی داشته باشند و یونولیت دقیقاً از چنین ویژگی ، برخوردار است.

– یکی از دلایل فراوانی موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها این است که یونولیت می تواند به فرم های مختلف در اندازه های گوناگون در بیاید و انعطاف پذیری بسیار خوبی برای هر نوع استفاده ای دارد.

– مقاومت بالای یونولیت در برابر فشار و ضربه ، همان چیزی است که تولیدکنندگان و کارخانه داران به دنبال آن هستند. زیرا اطمینان حاصل می کنند که محصول ساخته شده با یونولیت دارای مقاومت و استحکام بسیار زیادی است و محصولات قرار گرفته در داخل یونولیت بسته بندی از گزند هر صدمه ای در امان هستند.

بیشتر بخوانید: بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن

کارخانه هایی که نباید از یونولیت استفاده کنند

موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها ، بسیار زیاد است. اما برخی از کارخانه ها نباید از یونولیت استفاده کنند و یا در استفاده از یونولیت باید احتیاط زیادی کنند. کارخانه هایی که با حلال های آلی کار می کنند باید بدانند که یونولیت در مقابل این ماده ، اصلاً مقاومت ندارد.

کارخانه هایی که از رنگ و چسب های خاصی استفاده می کنند باید به سازگاری ساختار یونولیت و این مواد توجه داشته باشند و در صورت ناسازگاری ، هرگز از این مواد استفاده کنند. ممکن است خطر آتش سوزی در اثر ناسازگاری یونولیت با این مواد ، بوجود بیاید.

اقتصادی بودن یونولیت برای تولیدکنندگان

یکی از دلایل فراوانی موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها این است که یونولیت ، بسیار اقتصادی است و هزینه های بسته بندی یا تولید را پایین می آورد. محصولی مشابه یونولیت وجود ندارد که خواص یونولیت را داشته باشد اما قیمت پایینی داشته باشد.

یونولیت ، قیمت بسیار مناسبی دارد. شاید یک دلیل اصلی ارزان بودن یونولیت این باشد که حجم اعظم آن را هوا تشکیل داده است. بنابراین ارزانی یونولیت به دلیل کیفیت یا استحکام پایین آن نیست. برعکس ، یونولیت دارای استحکام و کیفیت بسیار عالی است و از ویژگی های بسیار خوبی نظیر عایق صوت ، عایق رطوبت ، عایق حرارت ، سازگاری با اغلب مواد و … برخوردار است. در مناسب بودن یونولیت برای تولیدات خود شک نکنید و از این محصول برای بسته بندی انواع تولیدات خود استفاده کنید. فراوانی موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها بی جهت نیست و حتماً به تولیدکنندگان ثابت شده است که استفاده از یونولیت چه مزایایی دارد.

یونولیت به دلیل خاصیت فیزیکی و شیمیایی خود می تواند ضربه گیری عالی باشد و از محصولات در برابر شدیدترین ضربات و آسیب های فیزیکی محافظت کند. ممکن است کارتن بسته بندی حاوی یک ظرف شکستنی که با یونولیت بسته بندی شده باشد ، حتی در صورت افتادن از وسیله نقلیه در زمان جابه جایی ، سالم بماند و با کوچکترین ترکی مواجه نمی شود.

سایر موارد موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها

عمده ترین استفاده یونولیت در صنایع ، مربوط به بسته بندی محصولات است. صنایع مختلفی از جمله خودروسازی ، اسباب بازی سازی ، لوازم تحریر سازی ، هواپیماسازی ، ساخت قطعات کامپیوتری ، ساخت وسایل صوتی و تصویری ، ساخت لوازم بلوری و چینی و … از یونولیت به شکل های مختلف استفاده می کنند. قدرت و صلابتی که یونولیت دارد به انضمام خاصیت جذب شوک آن ، آن را به ماده ای بی بدیل برای بسته بندی تبدیل نموده است. با توجه به خواصی که یونولیت دارد بعید است که تا سالهای سال ، ماده ای کشف و ابداع شود که جایگزین یونولیت شود. یونولیتی که کیفیت و مرغوبیت بالایی داشته باشد ، بهترین انتخاب برای بسته بندی محصولات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *