مشاوره رایگان

مواد اولیه یونولیت

مواد اولیه یونولیت

چکیده محتوای این صفحه

مواد اولیه یونولیت ، پلی استایرن می باشد که دارای گاز پنتان است. این ماده در بسته های مختلفی وجود داشته و قابل تهیه است.

اولین مسئله ای که در اینجا به آن اشاره می کنیم این است که اصلاً چه نیازی به یونولیت داریم. یونولیت ها با ویژگی های خاص خود سبب استفاده از آنها در حوزه های مختلف شده اند. از ویژگی های بسیار خوب این یونولیت ها می توان به سبکی و عایق بودن آنها اشاره کرد.

کمتر محصولی وجود دارد که خواص یونولیت را داشته باشد و بتواند به صورت همزمان به جای ضربه گیر ، عایق ، مصالح ساخت دیوار ، مصالح احداث سقف ، ابزار دکورسازی و … مورداستفاده قرار بگیرد. البته یونولیت ها در انواع مختلفی وجود داشته که برای هر کاربردی باید از یونولیت مناسب استفاده شود.

موارد مصرف پلاستوفوم

مواد اولیه یونولیت باید از کیفیت استاندارد برخوردار باشد. از یونولیت قرار است استفاده های زیادی شود. یونولیت از پلی استایرن درست شده است که از استحکام بسیار زیادی برخوردار است. تولیدکنندگان یونولیت ، این ماده را بر اساس کارایی موردنظر در ابعاد و اشکال گوناگونی تولید می کنند که هر یک از وزن و چگالی مخصوصی برخوردار هستند.

موارد مصرف پلی استایرن شامل ساختمان سازی ، ماکت سازی ، اتومبیل سازی ، هواپیماسازی ، بسته بندی ، دکورسازی ، هوادهی خاک کشاورزی و … است که هر یک از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. پلی استایرن لازم برای ساخت یونولیت های هر یک از کسب و کارها با توجه به نیاز آن کسب و کار و یا پروژه مشخص می شود.

آشنایی با مواد اولیه یونولیت

در ساختمان سازی از پلی استر منبسط شده یا یونولیت به صورت وسیعی برای ساخت غلاف و بلوک برای کفپوش ها و … بهره گرفته می شود. غلاف ها به صورت بخشی از شبکه نیمه خالی هستند. اما بلوک ها یک ماژول جامد می باشند که جهت ساخت پانل های عایق برش می خورند.

یونولیت ، پلیمری مصنوعی تولید شده از مونومتر استایرن است که دارای چندین ویژگی حائزاهمیت شامل سبکی ، مقاومت بالا ، طول عمر بالا ، عایق سازی قوی و … است. هر روزه یونولیت های زیادی تولید می شوند که قسمتی از آنها ضایعات شده و ممکن است در محیط زیست رها شوند و یا بازیافت شوند و دوباره به چرخه تولید بازگردند.

بیشتر بخوانید: خرید پلاستوفوم مرغوب

نحوه تولید مواد اولیه یونولیت

غلاف با بهره گیری از پلاستوفوم ها تولید می شوند که نوعی پلیمر مصنوعی به حساب می آید. پروسه ساخت پلاستوفوم غلاف با کسب متریال اولیه پلاستوفوم در قالب رزین از منبع عالی مقامتر در زنجیره شروع می شود. رزین ، شاخه ای از بوتان است که شعاع آن از 0.1 میلی متر تا 1.0 میلی متر می باشد. رزین را در گونی های بزرگی آماده کرده و عرضه می کنند.

ذرات ریز در دستگاه کشش مهره در پرکننده های قیفی مانند توسط لوله مکش تعبیه می شوند. ماده اولیه توسط سازوکار کنترل در اندازه های گوناگون در دستگاه وجود دارد. با توجه به نوع کالا ،  رزین ها به محفظه اصلی دستگاه انبساط کننده مهره خلاص می شوند ، محلی که آنها به ذرات انبساط شده مبدل می گردند.

درون محفظه اصلی ، رزین در درجه حرارت بالا بخاردهی شده تا حجم آن به شدت افزایش پیدا کند. در این پروسه ، رزین تبدیل به مهره ای می شود که کاملاً توخالی و سبک است.

مواد اولیه یونولیت باید از فرآیندهای مختلفی عبور کند تا به انواع یونولیت تبدیل شود. تغییر شکل رزین به مهره توسط دستگاه انبساط کننده ، از اصلی ترین گام ها در پروسه تولید غلاف می باشد. در این پروسه ، چندین فعالیت مکرر مانند تعیین میزان رزین ، پر کردن رزین در محفظه ، داغ کردن ، تثبیت و … صورت می گیرد.

این آیتم ها در جستجوی بسته شدن درب محفظه و مکث موقتی برای آغاز دسته بعدی می باشد. ولی پیش از آنالیز دسته بعدی ، جرم ذرات انبساط شده تعیین می شود. اگر وزن لازم بدست بیاید ، ادامه کار دنبال می شود. وگرنه ، متغیرها مطابق با نیاز خروجی تنظیم می گردند.

فرآیند تولید مواد اولیه یونولیت بدین صورت است که با توجه به گفتگو با اپراتورها ، روند پروسه مرتبط با دستگاه منبسط کننده مهره را نمایش می دهند تا اقدامات پی در پی را که در این گام از پروسه تولید غلاف درگیر می باشند را نمایش دهند. مهمترین این اقدامات در پروسه تبدیل ، فاکتورهایی مانند مواد اولیه فوم سقفی ، درجه حرارت ، زمان و … هستند که از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

به سبب تغییر پارامترها ، ذرات کف دچار انبساط یا انقباض شده و ای مسئله موجب تغییر در جرم ذرات می شود که این مسئله در کیفیت کار غلاف اثرگذار است. پروسه تغییر و تحول توسط سازوکار کنترلر منطق قابل کنترل شده جدیدترین صفحه نمایشی لمسی که در دستگاه توسعه دهنده مهره تولید شده است ، صورت می گیرد.

قیمت مواد اولیه یونولیت

نرخ این مواد با توجه به کیفیت و ویژگی های کمی آن متفاوت است. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که قیمت های ثابت و یکسانی برای این محصولات وجود داشته باشد. شما در درجه اول یک کارخانه یا مرکز فروش معتبر و حرفه ای این محصولات را پیدا کنید که از کیفیت محصولاتش اطمینان خاطر داشته باشید. توجه به کیفیت محصولات ، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید از دید مشتریان مخفی بماند. برخی از مشتریان صرفاً به دنبال محصولات ارزان قیمت هستند و همین مسئله سبب می شود که محصولات خریداری شده آنها بی کیفیت باشد.

کلام آخر

با مواد اولیه یونولیت تا حدودی آشنا شدیم. البته نوع مواد تشکیل دهنده یونولیت و نحوه تولید آن ، مطالبی تخصصی است که ممکن است به کار شما مشتریان محترم نیاید. اما از آنجا که برخی از مشتریان تمایل دارند اطلاعات نسبی درباره این محصول داشته باشند ، لازم دانستیم که مختصر اطلاعاتی از آن در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که توضیحات ارائه شده برای شما مفید واقع شود. اگر به دنبال یک عرضه کننده بسیار خوب انواع یونولیت هستید ، پیشنهاد ما مجموعه ” تولید یونولیت پلاستوفوم ” می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *