مشاوره رایگان

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت

چکیده محتوای این صفحه

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت نشان می دهد که هر یک برای بسته‌بندی محصولی مناسبترند. لذا با توجه به نوع محصول، مواد بسته‌بندی انتخاب می شود.

انواع متریال بسته بندی با هدف محافظت از محصولات و زیبایی آنها مورد استفاده قرار می گیرد. بسته بندی یک محصول، نقش های مختلفی دارد که هر یک به نوعی حائزاهمیت هستند. اهمیت انواع بسته بندی شامل ایجاد ظاهری جذاب، طراحی بهینه بر اساس نیاز مشتری، مقاومت در برابر آسیب های احتمالی و … است.

ویژگی های ضروری متریال مناسب برای بسته بندی

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت باید به گونه ای انجام شود تا در نهایت، منجر به انتخاب متریال مناسب برای بسته بندی محصول موردنظر شود. یک متریال مناسب برای بسته بندی باید از ویژگی هایی نظیر قابل بازیافت بودن، تجدیدپذیر بودن، مقاوم بودن، وزن اندک، نداشتن مواد تشکیل دهنده سمی و شیمیایی، ضد رطوبت بودن، عایق دما بودن، ضد ضربه بودن و … برخوردار باشد. برای بسته بندی برخی از محصولات خصوصیات دیگری مانند انعطاف پذیری، شفافیت بالا، مقاومت در برابر حرارت و … مهم است. اغلب متریال مناسب برای بسته بندی تجدیدپذیر نیستند. بنابراین قابل بازیافت بودن آنها، اهمیت زیادی دارد تا محیط زیست آسیبی نبیند.

آشنایی با نایلون های حباب دار و کاربردهای آنها

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت را با بررسی ویژگی های هر یک از آنها شروع می کنیم. نایلون های حباب دار، نایلون هایی هستند که ضخامتی بیشتر از حد نرمال دارند و ظاهر آنها با نایلون های معمولی، متفاوت می باشد. زیرا نایلون های معمولی به صورت یکدست و صاف هستند. اما نایلون های حباب دار به صورت ناصاف هستند و در برخی از قسمت های خود از حباب هایی برخوردار هستند.

گازی که درون این حفره ها وجود دارد سبب می شود که ضربات وارده به نایلون، دفع شود و به محصولات بسته بندی شده با نایلون وارد نشود. از نایلون های حباب دار در ضخامت و ابعاد مختلف برای بسته بندی لوازم چوبی و دکوری، قطعات دکوری، لوازم خانگی، تجهیزات رایانه ای، کابینت ها، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، ماکروفر و … استفاده می شود.

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت به این دلیل انجام می شود تا مشتریان متوجه شوند که از هر یک از آنها در چه مواردی استفاده کنند. برای بسته بندی یک ماشین لباسشویی در کارتن حتماً از نایلون حباب دار و یونولیت، هر دو استفاده می شود. زیرا هر یک به نوعی حافظ محصول می باشند. اما برای بسته بندی برخی از محصولات، تنها به یکی از آنها نیاز است.

یکی از ویژگی های مهم نایلون های حباب دار این است که در کنار اینکه از مقاومت بالایی برخوردار هستند می توانند مانع از کثیف شدن محصولات مختلف شوند تا گرد و غبار و سیاهی بر روی آنها ننشیند. این ویژگی و خاصیت در یونولیت به این اندازه وجود ندارد.

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت: چرا یونولیت را انتخاب کنیم؟

یونولیت، یک ماده سبک و سفیدرنگ است که خصوصیات جالب و کم نظیری دارد. این ماده به سبب ویژگی های منحصر به فرد خود همانند وزن بسیار ناچیز، حجیم بودن، عایق صوت، عایق دما، عایق رطوبت و … موردتوجه قرار گرفته است. صنعت بسته بندی، این ماده را به سایر موادی که قابلیت استفاده برای بسته بندی دارند را ترجیح می دهد. خصوصیات مهم یونولیت، ناجی هر محصولی است که توسط آن بسته بندی شده است.

اگر یک ظرف شکستنی بسیار حساس با استفاده از یونولیت بسته بندی شود، حتی در صورت پیمودن هزاران کیلومتر مسافت و در معرض فشار و ضربه قرار گرفتن، نخواهد شکست. این نشان دهنده توانایی یونولیت در محافظت از محصولات مختلف است. همین مسئله سبب شده است که کارخانه داران برای انتخاب متریال بسته بندی تولیدات خود، نخست به سراغ یونولیت یا همان پلاستوفوم بروند.

انواع کیسه های حباب دار

در مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت باید به انواع آنها اشاره داشته باشیم. نایلون های حباب دار در چندین نوع شامل نایلون های حباب دار دوبعدی و سه بعدی وجود دارند. انتخاب نایلون های حباب دار باید با توجه به محصول موردنظر انجام شود. اگر محصولی که قرار است با نایلون های حباب دار بسته بندی شود، فقط به منزله محافظت از گردو غبار بسته بندی می شود، نایلون های حباب دار دو بعدی مناسب بسته بندی آنها است. اما اگر استفاده از نایلون های حباب دار با هدف محافظت از محصولات در برابر ضربه هم انجام می شود، بهتر است نایلون های حباب دار سه بعدی انتخاب شوند. زیرا این نایلون ها دارای مقاومت بیشتری هستند و از هر محصولی به خوبی محافظت می کنند.

ابعاد کیسه های حباب دار

قبل از مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت بهتر است با ابعاد این پلاستیک ها آشنا شویم. کیسه های حباب دار صرفاً در یک سایز تولید نمی شوند. رول های نایلون های حباب دار در اندازه های 25 الی 80 تولید و عرضه می شوند تا پاسخگوی نیازهای مختلف مصرف کنندگان باشند. عرض این رول ها، نیز متفاوت است. این نایلون ها معمولاً در عرض های یک متر، یک متر و بیست سانت و یک متر و نیم تولید می شوند. لذا در زمان خرید این نایلون ها به ویژگی های کمی آنها توجه کنید.

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت از چندین جنبه

– میزان مقاومت در برابر ضربه در یونولیت بیشتر از نایلون حباب دار است و هیچ شکی در این مسئله نیست. آیا افتادن یک سنگ بر روی محصولی که با نایلون حباب دار بسته بندی شده است، موجب حفاظت از آن می شود؟ قطعاً خیر. اما یونولیت به خوبی می تواند در چنین شرایطی از محصول موردنظر مقاومت کند.

– میزان مقاومت نایلون حباب دار در برابر گردو غبار بیشتر از یونولیت است. البته در حالتی که یونولیت کاملاً محصول موردنظر را داخل خود جا دهد، در برابر گرد و غبار به خوبی از آن محافظت می کند.

– مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت نشان می دهد که نایلون حباب دار نمی تواند آنچنان موجب فیکس قرار گرفتن محصولات داخل کارتن بسته بندی شود. اما یونولیت به سبب ساختار بسیار محکمی که دارد موجب فیکس قرار گرفتن محصولات می شود و حتی اجازه تکان خوردن میلی متری را به آنها نمی دهد. بنابراین این موارد باید در زمان انتخاب آنها، لحاظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *