مشاوره رایگان

معرفی یونولیت بتن سبک

معرفی یونولیت بتن سبک

چکیده محتوای این صفحه

معرفی یونولیت بتن سبک را از مشخصات آن آغاز می کنیم و سپس به بررسی کاربرد مهم این پلاستوفوم در ساختمان سازی می پردازیم.

پلاستوفوم های بتن سبک در ساختمان سازی با هدف پر کردن قسمت های خالی مورداستفاده قرار می گیرد. شاید متریال مختلفی برای پر کردن این قسمت ها وجود داشته باشد اما چیزی که مهم است این است که برای این کار بهتر است از مواد سبک مانند یونولیت استفاده شود.

بررسی ساختار پلاستوفوم بتن سبک

معرفی یونولیت بتن سبک را با بررسی ساختار آن آغاز می کنیم. اخیراً از ماده ای تحت عنوان فوم بتن بهره گرفته می شود که با دستکاری های علمی در آن و تغییر برخی از المان ها دستیابی به حداکثر مقاومت فشاری ماده امکان پذیر می شود.

این ماده از آب ، سیمان و کف تشکیل شده است که یک ماده کف زا آن را بوجود آورده است. ماده ای که کف حاصل را بوجود می آورد ، فوم است. فوم ها را نخست با آب ترکیب کرده و در یک محفظه قرار می دهند. این ماده به دنبال ایجاد فشار حداکثری و هم زدن های متوالی ، کف می کند. حفظ کف در این ترکیب بسیار مهم است. این فوم ها به دو نوع پروتئین حیوانی و کف زای شیمیایی تقسیم می شوند. مقدار کف حاصل از پروتئین از نظر حجمی کمتر از کف زای شیمیایی است و به صورت قابل توجهی پایدارتر از آن است.

کارشناسان بر این باورند که برای ساخت ماده با دانسیته بیشتر از 1000 باید از ماده شیمیایی استفاده نمود. به علاوه برای ساخت سایر بتن ها با دانسیته 500 الی 1600 باید از پروتئین بهره گرفت. کف حاصل بایستی تا زمان ترکیب شدن با ملات سیمانی پایدار باشد. در غیراینصورت ، از هم پاشیدگی حباب ها را خواهیم داشت که وزن را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: آیا یونولیت عایق صدا بشمار می رود ؟

معرفی یونولیت بتن سبک با ذکر خصوصیات مهم آن

پلاستوفوم های بتن سبک دارای ویژگی های بسیار مهمی هستند که موجب استقبال مهندسان و سازندگان از استفاده از آن شده است :

  • اولین ویژگی مهم این پلاستوفوم ها این است که رطوبت را به درون خود راه نمی دهند. پلاستوفوم های بتن سبک از یخ زدگی پیشگیری می کنند. این ویژگی ، بهترین خصوصیاتی است که استفاده از پلاستوفوم را برای ساختمان سازی مناسب و سودمند کرده است.
  • این پلاستوفوم ها از وزن اندکی برخوردار هستند و وزن سازه را بسیار کم می کنند. سازه های سبک در برابر زمین لرزه دارای عکس العمل قابل قبول تری است.
  • در معرفی یونولیت بتن سبک باید به بهترین ویژگی آن اشاره کنیم. این ماده ، عایق حرارت و گرما است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.
  • اگر می خواهید از شلوغی های آپارتمان نشینی در امان باشید و سروصدای اطرافیان را نشنوید باید سازه های خود را با پلاستوفوم بسازید تا حد زیادی عایق سازی صوتی آنها را انجام دهید.
  • استفاده از پلاستوفوم های بتن سبک ، بسیار اقتصادی است. زیرا با استفاده از این پلاستوفوم ، مصرف بتن به شدت کاهش پیدا می کند که این مسئله موجب کاهش هزینه ها می شود.
  • پلاستوفوم های بتن سبک به دلیل خاصیت عایق سازی خود از تمامی تأسیسات نصب شده در کف در مقابل آسیب های ناشی از حرارت و گرما و رطوبت و … محافظت می کنند.
  • در معرفی یونولیت بتن سبک و خصوصیات آن متوجه می شویم که وجود این یونولیت ها موجب مراقبت از لوله ها در مقابل فشار زیاد می شود.
  • استفاده از این یونولیت ها موجب مراقبت از برخی از مصالح ساختمانی در مقابل خطر پوسیدگی می شود. در واقع طول عمر برخی از مصالح ساختمان افزایش پیدا می کند.

خلاصه نتایج استفاده از فوم بتن در کفسازی سازه ها

– امکان اجرای پوشش های متنوع بر روی فوم بتن

– مراقبت از تأسیسات ساختمانی مختلف

– سبکی قابل توجه سازه ( معرفی یونولیت بتن سبک )

– افزایش سرعت اجرای پروژه

– ممانعت از لانه گزینی حشرات و جانورها و باکتری ها و …

– کاهش چشمگیر هزینه ها

– افزایش نسبی مقاومت سازه

– کاهش بار مرده

– ایجاد یک عایق صوتی مناسب

– ایجاد یک عایق حرارتی مناسب

– صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی

– به حداقل رساندن دور ریز مواد اولیه

– عدم نیاز به ماهیچه کشی

سفارش پلاستوفوم بتن سبک

پس از معرفی یونولیت بتن سبک و خصوصیاتش لازم دانستیم به یک نکته مهم اشاره کنیم. تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مختلف ، این محصولات را با کیفیت های مختلفی ارائه می کنند. برخی از تولیدکنندگان برای ساخت این محصولات صرفاً از مواد اولیه بازیافتی استفاده می کنند که این مسئله موجب کاهش کیفیت یونولیت‌های بتن سبک می شود.

به منظور افزایش کیفیت سازه و دستیابی به نتایج مهم گفته شده باید از پلاستوفوم های بتن سبک مرغوبی استفاده کرد. بنابراین این محصولات را از هر تولیدکننده ای خریداری نکنید و تنها از کارخانه های مجرب با سابقه ای درخشان در این زمینه نسبت به تأمین یونولیت‌های بتن سبک موردنیاز خود اقدام فرمایید.

قیمت یونولیت بتن سبک

نرخ این محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می توان به مرغوبیت یونولیت ها ، میزان سفارش مشتری ، نوع مواد اولیه به کار رفته برای ساخت پلاستوفوم ها و … اشاره نمود. معرفی یونولیت بتن سبک به شما نشان داد که استفاده از این محصولات چه مزایای مهمی دارد. لذا خرید آن قطعاً ارزشمند است. کارخانه های معتبر برای این محصولات ، نرخ های درست و منطقی را تعیین می کنند. زیرا این کارخانه ها به سبب جایگاهی که دارند ، نیازی به گران فروشی ندارند.

بیشتر بخوانید: فروش یونولیت در تهران

کلام آخر

هر توضیحی که لازم بود در معرفی یونولیت بتن سبک ارائه دادیم تا اطلاعات سودمند و مختصری از این مصالح مفید و کاربردی در اختیار شما قرار دهیم. استفاده از بتن در ساختمان سازی موجب افزایش وزن سازه می شود اما به کار بردن پلاستوفوم های بتن سبک ، راه حل بسیار خوبی برای کاهش وزن سازه ها است. البته نمی توان منکر مقاومت بسیار زیاد بتن شد. هیچ مصالحی وجود ندارد که مقاومتی مطابق با بتن را داشته باشد اما مشکل سنگین بودن آن همواره چالشی بزرگ برای مهندسان و سازندگان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *