مشاوره رایگان

مصالح ساختمانی ارزان قیمت

مصالح ساختمانی ارزان قیمت

چکیده محتوای این صفحه

مصالح ساختمانی ارزان قیمت در صورت داشتن کیفیت و مقاومت بالا، برای استفاده در ساختمان سازی بسیار مناسب هستند.

مصالح ساختمانی جدیدی به بازار ارائه شده اند که برخی از آنها بسیار ارزان تر و به صرفه تر از مصالح ساختمانی قدیمی هستند. استفاده از تکنولوژی های جدید سبب شده است که تولید برخی از مصالح ساختمانی جدید با کمترین هزینه انجام شود.

معرفی چندین مصالح ساختمانی ارزان قیمت

استفاده از برخی از مصالح ساختمانی بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد. همین مسئله سبب شده است که این مصالح جایگزین مصالح ساختمانی قدیمی شوند. البته برخی از مصالح ساختمانی جدید، قیمت بالایی داشته و استفاده از آنها در ساختمان سازی موجب افزایش هزینه ها می شود. به طور کلی مصالح ساختمانی به صرفه و اقتصادی شامل موارد زیر می باشد:

آجر ساده

آجر از گذشته تاکنون، یکی از مصالح ساختمانی به صرفه بوده است. این مسئله سبب شده است که برای ساخت برخی از سازه ها از آجر ساده استفاده شود. البته برای ساخت سازه های بزرگ امروزی دیگر از آجر ساده استفاده نمی شود. آجر، استحکام بسیار بالایی دارد و بی شک یکی از مصالح ساختمانی ارزان قیمت می باشد. یکی از دلایل کاهش استفاده از آجرهای ساده، نصب نسبتاً زمان بر و وقت گیر آن است.

سنگ های طبیعی

یکی دیگر از مصالح ساختمانی به صرفه، سنگ های طبیعی می باشد. این سنگ ها بیشتر در دسترس مردم ساکن در نواحی سردسیر می باشد. سنگ های طبیعی به دلیل ساختاری که دارد، از خاصیت عایق بودن برخوردار است. این سنگ ها برای استفاده در فونداسیون سازه به کار می روند. این نکته را درنظر داشته باشید که سنگ های طبیعی فقط برای مناطق سردسیری از مصالح ساختمانی به صرفه به حساب می آیند. در واقع سنگینی این سنگ ها، حمل و نقل آنها را پرهزینه می کند. لذا ارزش آن را نداشته که این سنگ ها را به نواحی دیگر انتقال دهند و در آنجا مورداستفاده قرار دهند. استفاده از این سنگ ها فقط برای مناطق سردسیری توصیه می شود.

یونولیت، از مصالح ساختمانی ارزان قیمت

قیمت یونولیت بسیار مناسب است، چرا که این ماده از هوا و پلاستیک درست شده است و حجم اعظم آن را هوا تشکیل داده است. وجود حجم زیادی از هوا در یونولیت سبب شده است که قیمت آن بسیار پایین باشد. اما فقط ارزان بودن یونولیت سبب نشده است که در ساختمان سازی از این مصالح استفاده کنند. مقاومت بسیار بالای یونولیت و خاصیت اعجاب انگیز آن مانند عایق صدا بودن، عایق حرارت بودن، عایق رطوبت بودن سبب شده است که ساختمان سازان به استفاده از آن توجه داشته باشند. البته از حق نگذریم در این شرایط اقتصادی همه به دنبال ارزان قیمت ها هستند و به استفاده از مصالحی فکر می کنند که هزینه های آنها را پایین بیاورند.

بلوک های سبک

یکی دیگر از مصالح ساختمانی ارزان قیمت ، بلوک های سبک هستند. بلوک های سبک از پوکه های معدنی، سیمان و آب درست می شوند. در نتیجه در مقابل آب، آتش، گرما و صدا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. یک ویژگی بسیار خوب بلوک های سبک این است که در برابر زمین لرزه مقاوم هستند و این مسئله به سبکی آنها، مربوط می شود. با استفاده از بلوک های سبک می توان دیوارها و سقف های سازه را به خوبی احداث نمود. این بلوک ها از استحکام زیادی برخوردار هستند. قیمت مناسب بلوک های سبک سبب شده است که در ساختمان سازی از آن استفاده کنند. سازندگانی که به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، بلوک های سبک را برای احداث دیوار و سقف و … انتخاب می کنند. اما برخی از سازندگان به کیفیت سازه های خود بسیار اهمیت می دهند و در انتخاب مصالح ساختمانی صرفاً به کیفیت آنها اهمیت می دهند و به قیمت آنها بی توجه هستند.

چوب، از مصالح ساختمانی ارزان قیمت

چوب، یکی از مصالح ساختمانی محبوب و دوست داشتنی است که هیچ گاه مورد بی توجهی قرار نگرفته است. زیرا چوب از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است. زیبایی، سبکی، دوام، قیمت مناسب و … از جمله ویژگی های مثبت چوب است. چوب در موارد مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. اما بیشتر برای دکورسازی به کار می رود. با استفاده از چوب می توان زیباترین دکوراسیون ها را برای سازه ها ایجاد کرد.

پنل های پیش ساخته، از مصالح ساختمانی ارزان قیمت

پنل‌های پیش ساخته، کار اجرای سازه را آسان تر کرده است. پنل های پیش ساخته در بخش های مختلفی از سازه به کار می روند. اجرای سریع و راحت سبب شده است که پنل های پیش ساخته به بسیاری از مصالح ساختمانی ترجیح داده شوند. پنل های ساختمانی در خارج از محل پروژه ساخته می شوند و بعد از سروهم بندی کردن به محل پروژه منتقل می شوند. پنل های پیش ساخته از متریال مختلفی ساخته می شوند. برخی از پنل های پیش ساخته از خصوصیات عایق برخوردار هستند.

هزینه ساخت ساختمان با استفاده از مصالح ساختمانی ارزان قیمت

هزینه ساخت ساختمان ها با استفاده از مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی، بسیار مناسب خواهد بود. البته سازندگان و مالکان باید توجه داشته باشند که استفاده از هر مصالح ارزان قیمتی، توصیه نمی شود. زیرا ممکن است کیفیت و مقاومت سازه ها به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی بی کیفیت و نامرغوب بسیار کاهش پیدا کند. ساخت سازه های بی کیفیت، جان انسان ها را به خطر می اندازد. بنابراین سازندگان، خرید مصالح ساختمانی به صرفه را با توجه به کیفیت و مقاومت آنها انجام دهند.

کلام آخر

با چندین مصالح ساختمانی ارزان قیمت آشنا شدیم. مهمترین مصالح ساختمانی شامل آهن آلات، بلوک های سیمانی و سفالی، بتن، سنگ و سرامیک، شیشه، پانل ها، گچ و … هستند. هر یک از این مصالح در چندین نوع تولید می شوند که از نظر کیفیت، مقاومت، جنس و … متفاوت هستند.

برای ساخت سازه های باکیفیت و مقاوم باید از مصالح ساختمانی بسیار مقاومی استفاده نمود که از هر نظر استاندارد و ایمن باشند. کیفیت ساختمان سازی نباید قربانی هزینه ها شود. لذا باکیفیت ترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی را برای ساختمان سازی های خود انتخاب کنید. مقاومت سازه ها در برابر زمین لرزه تا حد بسیار زیادی به استفاده از مصالح ساختمانی باکیفیت، بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *