مشاوره رایگان

مرجع استاندارد برای بررسی خواص حرارتی در یونولیت سقفی

مرجع استاندارد برای بررسی خواص حرارتی در یونولیت سقفی

چکیده محتوای این صفحه

مرجع استاندارد برای بررسی خواص حرارتی در یونولیت سقفی را به شما معرفی نموده و اطلاعات مفیدی درباره این محصول به شما می دهیم.

یونولیت سقفی، نوعی پلیمر است که با استفاده از مونومر استایرن درست شده است. اگر این محصول بر اساس استانداردها تولید شده باشد، به آن یونولیت سقفی استاندارد می گویند.

یونولیت سقفی استاندارد دارای ویژگی های مختلفی است که یکی از مهمترین آنها، عایق حرارتی است. میزان عایق حرارتی یونولیت بر اساس ضریب انتقال سنجیده می شود. هر اندازه که ضریب انتقال پایین تر باشد، از انتقال حرارت بیشتر جلوگیری می شود. برترین نوع پلاستوفوم از ضریب انتقال حرارتی 0.037 برخوردار است که همین میزان موجب عایق سازی هفتاد درصدی سازه ها می شود.

آشنایی با مرجع استاندارد برای بررسی خواص حرارتی در یونولیت

یکی از مراجعی که متریال اولیه تولید پلاستوفوم سقفی را به طور دقیق و اصولی می سنجد، SRM 1453 می باشد. در این مرجع، متریال اولیه برای تولید بلوک های فوم سقفی به لحاظ هدایت پذیری حرارتی و گرمایی در دمای معمول محیط با توجه به تست های خاص، آنالیز می شوند.

خواص حرارتی تولید پلاستوفوم سقفی استاندارد در این متد به صورت دقیق بررسی می شود و دربردارنده دما و چگالی نمونه می باشد که توسط دستگاه ها با صفحات داغ صورت می گیرد. بر اساس مرجع استاندارد SRM 1453، هدایت حرارتی که برای پلاستوفوم سقفی استاندارد سنجیده شده است حدود 4.37 الی 8.45 کیلوگرم بر مترمکعب است. پارامتر تغییرات درجه حرارت برای تولید بلوک های یونولیتی در حدود 281 الی 313 درجه کلوین مشخص شده است.

اعداد مورداستفاده از سوی مرجع استاندارد برای بررسی خواص حرارتی در یونولیت استاندارد با توجه به محاسبات مهندسی و معادلات ریاضی اثبات شده، صورت می گیرد. در صورتیکه پرداختن به همه معادلات تولید یونولیت ارتباط آنچنانی به این بحث ندارد، توضیحی درباره آن ارائه نمی دهیم.

داده های ارائه شده از سوی این مرجع

به صورت کلی، درجه استاندارد مواد اولیه به صورت اختصار SRM توسط مؤسسه ملی استانداردها و تکنولوژی که به صورت خلاصه با عبارت NIST نشان داده می شود، تدوین و تحریر شده است. متریال اولیه پایدار در این استاندارد که برای ساخت پلاستوفوم سقفی به کار می روند و پروسه ها و تست ها به انضمام معادلات و ملزومات این بخش جمع آوری شده اند.

SRM 1453 در حکم یک مرجع استاندارد برای بررسی خواص حرارتی در یونولیت سقفی جهت استفاده در مراکز تولیدکننده پلاستوفوم سقفی، اندازه گیری ها در تست های کنترل کیفی و کاربرد در مراکز آموزشی، صنعتی و … مورداستفاده قرار می گیرد. تولید پلاستوفوم سقفی استاندارد و سایر پلاستوفوم های مربوطه باید بر اساس استانداردها صورت بگیرد و توجه به این مسئله اهمیت زیادی دارد. این مرجع پیوسته به دنبال آن است که داده های خود را آپدیت کند و داده های به روزرسانی شده را در معرض نمایش بگذارد.

بررسی خواص حرارتی تولید یونولیت سقفی استاندارد در مرجع SRM

مرجع استاندارد برای بررسی خواص حرارتی در یونولیت    تلاش کرده است که خواص حرارتی یونولیت سقفی را به دقت بررسی کند. مقاومت حرارتی و هدایت حرارتی پلاستوفوم سقفی استاندارد به منظور عایق سازی حرارتی به صورت کلی توسط دو خصوصیات فیزیکی از جمله چگالی نمونه و دما تست می شود.

در بخش های قبلی، خروجی مطالعات و بررسی ها از تست های SRM 1453 را عنوان کردیم. حال به بررسی سایر موادی که در زمینه مواد عایق به این مرجع شناسانده شده اند را مقایسه می کنیم. بر اساس SRM 1453 مقاومت حرارتی و هدایت حرارتی سه متریال شیشه، سیلیکا و پلی استایرن با همدیگر قیاس شد. فاکتورها و ارقام می تواند یک راهنمای بسیار خوب برای گزینش برترین ماده عایق برای پروژه های ساختمانی باشد.

ویژگی های فنی مهم برای مرجع استاندارد برای بررسی خواص حرارتی در یونولیت سقفی

با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط این مرجع، بازه دمایی حرارتی جهت ساخت پلاستوفوم سقفی استاندارد 280 الی 340 درجه کلوین مشخص شده است. این اطلاعات نشان می دهد که پلاستوفوم سقفی برای ساختمان سازی، بسیار ایده آل است. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که اصولی که در استانداردهای SRM 1453 ارائه شده اند ممکن است متریال عایق دیگری را شامل شود. توجه به المان های زیر، اهمیت زیادی دارد:

انتخاب مواد اولیه

استاندارد فوق نشان می دهد که یونولیت سقفی استاندارد به صورت یک بلوک پلی استایرن انبساطی است که در کارخانه قالب گیری شده و چگالی بالایی دارد. به ابعاد، دانسیته و ضخامت این بلوک ها توجه داشته باشید.

آماده سازی سطح در مرجع استاندارد برای بررسی خواص حرارتی در یونولیت سقفی

برای رفع تمامی اضافات سطح در پروسه قالب گیری یونولیت سقفی استاندارد، بلوک ها به صورت مستقیم به موقعیت دیگری انتقال پیدا می کند. سپس طرفین بلوک یونولیت سقفی با استفاده از تجهیزات خاص در مرحله از بین رفتن آلاینده ها رفته تا جاییکه ضخامت یکپارچه ای برای سطح پلاستوفوم ایجاد شود. ضخامت ها و ابعاد بلوک پلی استایرن، حاصل خروجی هایی هستند که بعد از آماده سازی سطح پلاستوفوم سقفی استاندارد ایجاد می شود.

روش ذخیره سازی و فروش یونولیت سقفی

پلاستوفوم هایی که آماده فروش هستند باید در محیطی با دمای 21 الی 22 درجه سانتیگراد و رطوبت 30 الی 60 درصد، نگهداری شوند. به منظور سلامت یونولیت های سقفی و داشتن طول عمر حداکثری باید به نکاتی توجه نمود تا نگهداری از پلاستوفوم به بهترین حالت انجام شود. توجه به این نکات، اهمیت زیادی دارد.

کلام آخر

با یک مرجع استاندارد برای بررسی خواص حرارتی در یونولیت سقفی آشنا شدیم. توجه به زیرساخت های لازم برای تولید یونولیت سقفی، اهمیت زیادی دارد. یونولیت سقفی باید دارای استانداردهای عایق حرارتی باشد تا برای استفاده در ساختمان سازی مناسب باشد. بنابراین کارخانه های تولیدکننده یونولیت سقفی باید به استانداردها و اصول گفته شده توجه داشته باشند. استفاده از یونولیت های سقفی که عایق حرارت نباشند و کندسوز باشند، ایمنی ساختمان ها را در معرض خطر قرار می دهند. لذا در زمان خرید یونولیت های سقفی باید به این مسئله توجه نمود. برای سنجیدن خاصیت عایق حرارتی یونولیت سقفی از ابزار متفاوتی استفاده می شود. نکته دیگری که درباره یونولیت سقفی استاندارد باید رعایت نمود، اجرای درست یونولیت سقفی می باشد که اهمیت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *