مشاوره رایگان

ماکت کیک یونولیتی

ماکت کیک یونولیتی

چکیده محتوای این صفحه

ماکت کیک یونولیتی بسیار سبک است و به لحاظ ظاهری دقیقاً مطابق با کیک های واقعی است. ساخت این ماکت ها به دلایل مختلفی انجام می شود.

در بسیاری از مراسم ها که شمار مهمان ها بالا است، کیک هایی در اندازه بسیار بزرگ و در چندین طبقه دیده می شوند. حتماً فکر می کنید که برای درست کردن این کیک ها چقدر هزینه بالایی می شود و چه مقدار از آنها به هدر می رود. اما در موارد متعددی اینگونه نبوده و این کیک ها، ماکت هستند.

گاهی ممکن است یک یا چندین طبقه از کیک ماکت باشد و گاهی کل کیک، ماکت می باشد. این ماکت ها با استفاده از یونولیت یا پلاستوفوم ساخته می شوند که در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می شویم.

معرفی ماکت کیک یونولیتی

یونولیت یا پلاستوفوم که دارای نام های دیگری می باشد با استفاده از مواد اولیه خاصی درست می شود. این ماده بسیار سبک و متخلخل می باشد و می توان از آن برای ساخت محصولات مختلف استفاده نمود. ماده ای که برای تولید این ماکت ها مورداستفاده قرار می گیرد، پلیمر سفید می باشد که دارای ویژگی های بسیار خوبی است.

ویژگی هایی نظیر عایق صوت، حرارت و رطوبت موجب شده است که کسب و کارهای مختلفی به استفاده از یونولیت توجه کنند و از این متریال برای تولید محصولات، بسته بندی، عایق کاری و … استفاده کنند. پلی استایرن، نوعی پلیمر سفید می باشد که بر اساس فرآیندهای پتروشیمی بدست می آید و در دانسیته های مختلفی تولید می شود. این محصول برای نخستین بار در آلمان در خلال جنگ جهانی دوم برای عبور از رودخانه ها مورداستفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

دلیل استفاده از ماکت کیک

استفاده از ماکت کیک یونولیتی با اهداف مختلفی صورت می گیرد. ماکت های کیک از جنس یونولیت، فوم و مقوا می باشند. استفاده از این کیک نسبت به کیک های واقعی، بسیار کم هزینه تر است. برای درست کردن کیک های واقعی به مواد مختلفی نیاز است که هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. در چنین شرایطی برای درست کردن یک کیک چندین طبقه در ابعاد بزرگ با تزئیناتی زیبا و با استفاده از متریال درجه یک، هزینه بسیار زیادی نیاز است. اما ماکت کیک را می توان با هزینه اندکی درست نمود.

در صورتیکه کل کیک ماکت باشد، می توان آن را به آسانی در فضای باز و حتی در معرض مستقیم تابش آفتاب گذاشت که این مسئله سبب می شود تا پایان برگزاری مراسم، هیچ مشکلی برای کیک بوجود نیاید و امکان عکسبرداری و فیلمبرداری با آن وجود داشته باشد. اگر برای ایجاد یک ماکت کیک از یونولیت باکیفیت استفاده شود و با صبر و حوصله و دقت فراوان به انجام این کار اقدام شود، ماکت ماندگار خواهد بود و دارای طول عمر زیادی خواهد بود.

نحوه ساخت ماکت کیک یونولیتی

برای ساخت ماکت کیک می توان از چندین روش استفاده نمود. در ساخت ماکت کیک با استفاده از پلاستوفوم باید پلاستوفوم (یونولیت) مرغوبی خریداری کرد. بدین منظور باید از یونولیت هایی با ضخامت مناسب استفاده نمود.

برای درست کردن ماکت کیک باید یونولیت را برش زد. بدین منظور باید از چاقوی اره ای یا کاتر استفاده نمود. در زمان کار با تیغ یا کاتر و دیگر ابزارهای برش باید دقت کرد که دست های شما آسیبی نبیند.

برای برش زدن یونولیت باید این کار را بسیار آهسته انجام دهید تا با مشکل آسیب دیدگی یونولیت مواجه نشوید. اگر یونولیت شکسته شد، با استفاده از چسب چوب به چسباندن آن اقدام کنید. به منظور گذاشتن بخش های گوناگون می توان از روش ها و متریال مختلف استفاده نمود. برای گذاشتن بخش های مختلف کیک به چسب و پایه نیاز است. استفاده از سیخ چوبی برای متصل کردن بخش های مختلف کیک، ایده مناسبی است. در این حالت، در وسط هر یک از لایه ها یک سیخ چوبی گذاشته می شود و صرفاً به لایه اول و آخر اتصال داده می شود.

ابعاد ماکت کیک

برای درست کردن ماکت کیک یونولیتی، می توان ابعاد مختلفی را درنظر گرفت. برای درست کردن کیک ماکت می توان از مقوا نیز استفاده نمود.

ابعاد پیشنهادی اول برای طبقه اول: در صورت استفاده از مقوا برای ساخت ماکت کیک باید مقوایی به طول یک متر را انتخاب نمود. بر اساس ارتفاع موردنظر، مقوا برش داده می شود. به طور مثال ارتفاع 15 سانتی متر، یک ارتفاع ایده آل است. یک مستطیل به طول یک متر و عرض 15 سانت درست کرده و دو سر مقوا را به حالت گفته شده به هم رسانده تا یک استوانه ایجاد شود. فوم را بر روی آن قرار داده و با استفاده از چسب می چسبانیم. سپس باید لایه ها و طبقات دیگر را به همین منوال درست کرد.

ابعاد پیشنهادی دوم برای طبقه دوم: در صورت استفاده از مقوا برای ساخت ماکت کیک می توانید مستطیلی به طول 70 سانتی متر و عرض 15 سانتی متر ایجاد کنید. ادامه کار را طبق مراحل قبل می گذرانیم. به منظور اینکه دو لایه بر روی یکدیگر به صورت ثابت سوار شوند
، بخش های زیرین طبقه دوم را چسب کاری کرده و بر روی طبقه اول می گذاریم. در زمان قرارگیری طبقه دوم بر روی طبقه اول باید دقت شود که طبقه دوم دقیقاً بر روی طبقه اول قرار گرفته و مراکز آنها بر روی یکدیگر قرار بگیرند.

کاربردهای مختلف ماکت کیک پلاستوفومی

از ماکت کیک یونولیتی به دلایل مختلفی استفاده می شود. بسیاری از آتلیه ها و عکاسی ها برای درست کردن تم موردنظر خود به ماکت کیک نیاز دارند که بهترین مورد، ماکت کیک پلاستوفومی می باشد. برای جذاب تر کردن و بزرگ تر جلوه دادن کیک در مراسم هایی که تعداد حاضرین آنها زیاد نیست، می توان از ماکت کیک استفاده نمود. در این شرایط می توان کل کیک را ماکت درنظر گرفت و یا اینکه برخی از طبقات را با ماکت درست نمود و در طبقات دیگر از کیک واقعی استفاده نمود. بسیاری از قنادی ها و شیرینی فروشی ها برای تزئین ویترین مغازه خود از ماکت کیک استفاده می کنند. آنها بدین ترتیب می توانند از این ماکت ها به عنوان الگو استفاده کنند تا مشتریان در صورت پسندیدن آنها، سفارش درست کردن کیک واقعی مطابق با ماکت کیک را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *