مشاوره رایگان

قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی

قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی

چکیده محتوای این صفحه

ورق یونولیت در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود . از جمله مصالح بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز ورق یونولیت ۳ سانتی می‌ باشد . از ورق های یونولیت نه تنها در صنعت ساختمان سازی استفاده می کنند ، بلکه این ورق ها مصارف دیگری در سایر صنایع نیز دارند . قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی ناشی از موارد متعددی می باشد . قیمت ورق های یونولیت با توجه به نوسانات نرخ ارز متغیر بوده و به همین دلیل ، در نظر داریم تا ، در این مطلب به بررسی قیمت ورق یونولیت و عوامل موثر بر آن بپردازیم .

بیشتر بخوانید: عایق بندی دیوار برای صدا

یونولیت ورقه ای چیست ؟

 

در ابتدا و به منظور شروع مبحث قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی ، به بیان توضیح مختصری از یونولیت و ساختار آن می پردازیم . یونولیت در ایران با نام های متفاوتی شناخته شده است . از یونولیت با سایر نام هایی مانند پلاستوفوم ، آکاسیف ، فوم سفید ، استایروفوم یاد می کنند .

یونولیت از نوعی ماده شیمیایی به نام پلی استایرن انبساطی تولید می شود . در واقع می توان گفت ، یونولیت یک فرآورده پتروشیمی به شمار می رود . بخش اعظمی از یونولیت را ، هوا تشکیل می دهد . دلیل سبک وزنی یونولیت و ورق های آن نیز ، همین امر است .

تولید ورق های یونولیت شامل چند مرحله متفاوت است . مواد اولیه تشکیل دهنده ورق های یونولیت پس از گذر از این مراحل ، در قالب یک بلوک یونولیت مادر ، تشکیل می شود . در آخرین مرحله ، به وسیله دستگاه های برش یونولیت ، این بلوک را ، در سایزهای مختلف و با ضخامت مورد نیاز برش می دهند .

در بین فرآورده های پتروشیمی یونولیت به نام EPS نیز شناخته می شود . این ماده از مشتقات اتیلن و بنزین به وجود می آید . کیفیت ورق های یونولیت به کیفیت این مواد اولیه بستگی دارد . در واقع قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی نیز متاثر از کیفیت مواد اولیه آن است .

 

انواع یونولیت ورقه ای کدامند ؟

 

دسته بندی ورق های یونولیت بر اساس عوامل مختلفی صورت می گیرد . میزان ضخامت ورق یونولیت ، ابعاد آن ، اندازه و میزان چگالی از جمله عواملی هستند که ، ورق های یونولیت بر اساس آن ها دسته بندی می شود . قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی نیز متاثر از همین عوامل می باشد .

لازم به ذکر می باشد ، ورق های یونولیت در ضخامت های متفاوتی در بازار یافت می شود . از ضخامت ٢ سانتی متر ، ٣ سانتی متر ، ١٠ الی ٢٠ سانتی متر ضخامت های متفاوت ورق های یونولیت هستند . ورق یونولیت ٣ سانتی متری ، ۵ سانتی متری ، ١٠ و ٢٠ سانتی متری کاربردی ترین ضخامت برای ورق های یونولیت است .

انواع یونولیت ورقه ای کدامند ؟

موارد کاربرد ورق های یونولیت چیست ؟

 

در این بخش از مبحث قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی ، به بررسی موارد کاربرد ورق های یونولیت خواهیم پرداخت . ورق های یونولیت ، بسته به ضخامت آن ها ، دارای کاربردهای متنوعی هستند . برخی از کاربردهای اساسی ورق های یونولیت به شرح زیر می باشند ؛

 

  • کاربرد ورق یونولیت به عنوان عایق : از ورق های یونولیت درون کف ساختمان ، دیوارها و همچنین ، سقف ساختمان و به عنوان عایق صوتی ، رطوبتی و حرارتی استفاده می شود .
  • کاربرد ورق یونولیت در صنعت بسته بندی : کاربرد دیگر ورق های یونولیت ، در صنایع بسته بندی است . داشتن ویژگی ضد ضربه یونولیت ، می تواند از وسایل درون جعبه ها در مقابل ضربه ها محافظت نماید .
  • عایق صوتی در اماکن مختلف : از ورق های یونولیت در اماکن مختلفی مانند سالن های کنفرانس ، اجتماعات ، استودیوها و سالن های نمایش به عنوان عایق صوتی استفاده می شود .
  • سبک سازی سازه : قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی ، نسبت به ویژگی سبک سازی آن بسیار مقرون به صرفه است . سبک سازی سازه از ویژگی های بسیار مهم یونولیت ورقه ای می باشد .
  • استفاده در ساخت تابلو : از ورق های یونولیت با ضخامت های متفاوت در ساخت تابلوهای آگهی استفاده می شود .
  • تولید ماکت : کاربرد دیگر ورق های یونولیت ، استفاده برای ساخت ماکت های گوناگون است . شکل پذیری راحت ورق های یونولیت ، به ساخت ماکت کمک شایانی می نماید .

 

لازم به ذکر می باشد ، موارد کاربرد ورق های یونولیت بسیار گسترده تر از این موارد است . به همین دلیل ، کاربرد و استفاده از ورق های یونولیت از استقبال فراوانی برخوردار است . در بخش بعدی از قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی ، به بررسی عوامل موثر بر قیمت این محصول می پردازیم .

 

عوامل موثر بر قیمت ورق یونولیت چیست ؟

 

قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی از چند فاکتور متعدد تاثیر می پذیرد . اولین عامل موثر بر افزایش قیمت این محصول ، نوسانات ارز است . مواد اولیه تولید یونولیت ورقه ای وارداتی بوده و با افزایش قیمت ارز ، قیمت ورق های یونولیت نیز دچار افزایش خواهد گردید .

از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار بر افزایش قیمت ورق های یونولیت ، می توان به چگالی و دانسیته این ورق ها اشاره نمود . با افزایش چگالی و دانسیته ورق های یونولیت ، مواد اولیه بیشتری استفاده می شود . به همین دلیل ، قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی با چگالی و دانسیته بیشتر ، بالاتر خواهد بود .

 

مزایای به کار گیری ورق های یونولیت چیست ؟

 

قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی نسبت به مزیت های بی شمار آن بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است . ورق های یونولیت دارای وزن سبکی هستند . به همین جهت ، حمل و نقل آن ها راحت و آسان است . ورق های یونولیت از خاصیت ضد ضربه بودن بهره می برند .

دارا بودن این خاصیت باعث می شود تا ، ورق های یونولیت از ساختمان ها در برابر ضربات خارجی محافظت نمایند . همین امر نیز ، دلیل استفاده از یونولیت برای مصارف بسته بندی است . از دیگر مزایای ورق های یونولیت ، قابلیت صرفه جویی در بتن و سایر مصالح ساختمان سازی است .

 

کلام پایانی

 

قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی در شرایط مختلف متفاوت بوده و از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد . به همین دلیل تعیین قیمت ثابتی برای این محصول امکان پذیر نمی باشد . این نکته را ، مد نظر داشته باشید کیفیت بالای این محصول علاوه بر ، ارائه مزیت های فراوان ، به طول عمر بیشتر یونولیت نیز می انجامد .

مجموعه معتبر یونولیت ، تمامی محصولات متنوع یونولیت را ، در ابعاد و چگالی های متفاوت و بر اساس استاندارد های جهانی تولید می نماید .

بیشتر بخوانید: قیمت فوم و یونولیت در سال 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *