مشاوره رایگان

قیمت فوم و یونولیت

قیمت فوم و یونولیت در سال 1402

چکیده محتوای این صفحه

در این مقاله قصد داریم به مهمترین فاکتورهایی ، که بر روی قیمت فوم و یونولیت تاثیر می گذارند بپردازیم . برای آشنایی بیشتر با این موارد ، با ما همراه باشید .

یونولیت های ساختمانی به عنوان مصالح نوین پرطرفدار می باشند . این مصالح به دلیل مزایای زیادی ، که دارند بسیار مورد توجه سازندگان و پیمانکاران ساختمان قرار گرفته اند . همانطور که می دانید ، یونولیت ها انواع مختلفی دارند ، که به عنوان یک عامل تاثیرگذار بر روی قیمت آن ها می باشد .

بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه cnc یونولیت

عوامل تاثیرگذار بر قیمت فوم و یونولیت

موارد متعددی وجود دارد ، که بر روی قیمت فوم و یونولیت در سال 1402 تاثیر زیادی گذاشته است ، در زیر به برخی از این موارد ، به صورت کوتاه اشاره خواهیم کرد .

  • چگالی یونولیت

یکی از مهمترین مواردی ، که بر قیمت این محصولات تاثیر می گذارد ، چگالی یا تراکم یونولیت ها می باشد . دلیل تاثیر چگالی بر روی قیمت یونولیت و فوم ، این است که تراکم به عنوان عامل تعیین کننده ، مشخصات شیمیایی و فیزیکی آن ها می باشد .

در حقیقت این ویژگی ها باعث به وجود آمدن ، مشخصات خاصی در فوم و یونولیت ها می شوند .

  • متریال اولیه فوم و یونولیت

یکی از فاکتورهای موثر در قیمت فوم و یونولیت ، متریال یا مواد اولیه به کار رفته در آن ها است . بلوک هایی که با استفاده از ، بهترین مواد ساخته می شوند ، مطمئنا از کیفیت بیشتری برخوردار هستند ، همین امر باعث می شود ، که قیمت محصولات افزایش پیدا کند .

دقت داشته باشید برخی از تولید کنندگان ، برای رسیدن به سود بیشتر ، ممکن است یونولیت هایی را تولید کنند ، که دارای ناخالصی هایی هستند . برای دسترسی به محصولات مناسب ، بهتر است از مراکز معتبر خریداری کنید .

  • ابعاد و اندازه

ابعاد و اندازه یکی دیگر از ، عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت فوم و یونولیت می باشد . یونولیت ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند ، می توانید این محصولات را علاوه بر اندازه های استاندارد ، در اندازه های سفارشی هم خریداری کنید .

  • اشتعال پذیری

یونولیت ها از لحاظ مقاومت در برابر آتش سوزی ، به دو دسته تقسیم می شوند . دسته اول یونولیت هایی هستند ، که در برابر حریق مقاومت کمی دارند ، با عنوان یونولیت های اشتعال پذیر معروف هستند .

دسته دیگر یونولیت هایی هستند ، که با عنوان یونولیت های کند سوز شناخته می شوند . این نوع یونولیت ها با استفاده از مواد اولیه باکیفیت تولید شده اند ، برای ساخت آن ها از متدهای به روز استفاده می کنند . همین امر موجب افزایش قیمت فوم و یونولیت نسوز یا کند سوز می گردد .

  • ساختار یونولیت

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت این محصولات ساختار یونولیت ها می باشد ، یعنی به هر میزان بلوک های یونولیت ، از ساخت هماهنگ و یکپارچه تری برخوردار باشد ، به همان مقدار از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود .

  • بازار فروش

رابطه ی بین عرضه و تقاضا در بازار فروش ، یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت فوم و یونولیت می باشد . جالب است بدانید ، که فروش یونولیت در برخی از فصول سال ، که امکان ساخت و ساز بیشتر است ، افزایش پیدا می کند . به همین دلیل تقاضا برای تولید بالا می رود ، بالطبع با افزایش قیمت روبرو خواهیم بود .

  • استاندارد بودن یونولیت ها

یکی از عوامل کیفیت یونولیت ها ، استاندارد بودن آن ها است . یونولیت هایی که ، دارای علامت استاندارد هستند ، از قیمت بیشتری برخوردار می باشند .

آیا ضخامت بر روی قیمت یونولیت ها تاثیر دارد ؟

در بالا بیشتر عواملی را که بر روی قیمت یونولیت و فوم تاثیر داشتند ، را مورد بررسی قرار دادیم . برای اینکه به درک کامل تری از هزینه های مربوط ، به خرید یونولیت برسیم ، بهتر است در مورد تاثیر ضخامت این محصولات ، با قیمت آن بیشتر بدانیم .

یونولیت ها در ضخامت های مختلفی تولید می شوند ، هرکدام برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند . در حالت کلی هر اندازه ، که ضخامت بلوک های یونولیت بیشتر باشد ، از مقاومت بیشتری در برابر عوامل بیرونی برخوردار خواهند بود ، بنابراین عمر بیشتری هم دارند .

یونولیت هایی که از ضخامت استاندارد برخوردار هستند ، به عنوان عایق های مناسب صوتی ، سرمایشی ، گرمایشی ، ضد رطوبت به کار می روند . پس از دور از ذهن نیست ، که به هر میزان یونولیت ها ضخیم تر و سنگین تر باشند ، قیمت فوم و یونولیت هم افزایش پیدا خواهد کرد .

آیا ضخامت بر روی قیمت یونولیت ها تاثیر دارد ؟

فاکتورهای مهم برای خرید یونولیت

در هنگام خرید یونولیت ها فاکتورهای مختلفی وجود دارد ، که باید پیش از پرداختن به قیمت یونولیت و فوم به آن ها توجه شود . این موارد شامل

  • میزان مقاومت بلوک های یونولیت در برابر رطوبت و آب است .
  • نوع یونولیت را مشخص کنید ، قرار است آن را در کجای ساختمان به کار ببرید .
  • مشخص کردن ، میزان پایداری و مقاومت یونولیت در برابر صوت ، گرما ، سرما و عوامل بیرونی
  • انتخاب برند مناسب
  • ضخامت و ابعاد متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید .
  • مقایسه قیمت ها و میزان یونولیت مورد نیاز برای ساخت و ساز
  • محاسبه هزینه حمل و نقل ، نصب و اجرا

سخن پایانی

همه مواردی را که ، بر روی قیمت فوم و یونولیت تاثیر مستقیمی دارند ، را در بالا مورد بررسی قرار دادیم . با توجه به اهمیت خرید یونولیت در سال های اخیر ، لازم است به مواردی توجه نمایید .

یکی از موارد مهم در انتخاب فوم و یونولیت برند معتبر است ، گروه یونولیت یکی از تولیدکنندگان داخلی انواع بلوک های فوم و یونولیت می باشد ، می توانید انواع یونولیت های استاندارد ، را از این برند معتبر با قیمت مناسب خریداری کنید .

دقت داشته باشید برای انتخاب متناسب ، یونولیت مناسب پروژه مورد نظرتان ، بهتر است قبل از خرید با کارشناسان این گروه مشورت های لازم را ، انجام دهید ، تا بهترین خرید را تجربه کنید .

بیشتر بخوانید: قیمت دیوارپوش فومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *