مشاوره رایگان

قالب جایگزین فوم سقفی

قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟

چکیده محتوای این صفحه

قالب جایگزین فوم سقفی از محبوب ترین متریال های ساختمانی است ، که به منظور رفع اشکالات یونولیت ها استفاده می شود . این محصول توانمند بر ایمنی و سلامت مجموعه شما می افزاید .

ابن چارچوب علاوه بر پوشش دادن نقاط ضعف سازه از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌ کند . تنوع در بین این محصولات بسیار است . مشتریان عزیز بایستی متناسب با نیاز مجتمع ، سفارش خود را به ثبت برسانند .

در ادامه درباره انواع چارچوب های جایگزین فوم سقفی توضیح می دهیم ، با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟

قالب جایگزین فوم سقفی چه نوع ماده ای است ؟

قالب جایگزین فوم سقفی یک جایگزین برای فوم سقفی است ، که در ساخت و ساز اماکن مورد استفاده قرار می گیرد . این محصول یک نوع عایق حرارتی _ صوتی است . این تجهیز با این که از نظر وزن و چگالی نصف سازه های قدیمی نیست ، اما قدرتمند تر از آن ها می باشد .

این محصول متنوع و مختلف است . از انواع این محصول به منظور حذف عیوب سقف ها و ایمن سازی مجتمع استفاده می شود . چارچوب جایگزین یونولیت سقفی مهم ترین جزء از یک ساختمان به حساب می آید . یونولیت ها برای قرارگیری در ساختمان نیاز به زیر سازی دارند .

نمی توان انواع این محصول را به همان شکل اولیه در ساختمدن قرار داد . بایستی در ابتدای ساخت و ساز با کمک از تیرچه و بلوک ، اسباب اجرای اوراق یونولیتی را مهیا ساخت . قالب های جایگزین فوم سقفی با پر کردن درز ها ، ایمنی مجتمع را تقوست می کنند .

چارچوب جایگزین فوم سقفی در شکل های مختلفی روانه بازار می شود . از پر فروش ترین انواع آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  1. عایق ‌های خمیری : این نوع قالب ‌ها از موادی مانند ؛ پلی‌ اورتان یا پلی ‌استایرن تشکیل می شود . آنها معمولاً به صورت خمیری در سازه به کار می رود .
  2. قالب ‌های فیدرلس : این نوع چارچوب ها از جنس پلاستیک سبک یا فایبرگلاس هستند . آنها به صورت قالب ‌های قابل حمل می باشند .
  3. قالب ‌های فلزی : قالب ‌های فلزی در جنس فولاد یا آلومینیوم هستند . آنها علاوه بر وزن مناسب ، منعطف و قابل تنظیم می باشند .

قالب جایگزین فومی باید ویژگی ‌های مشابهی با فوم سقفی داشته باشند . همچنین، باید به عنوان یک جایگزین پایدار بوده و کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند .

 

مزایای استفاده از قالب های جایگزین فوم سقفی

قالب جایگزین فوم سقفی از متریال های پر مصرف جهت بهینه سازی اماکن مسکونی ، تجاری و صنعتی به شمار می روند . با استفاده از این محصول ، تغییراتی مطلوب در ساختار اصلی ساختمان به وجود می آید ، که بر ایمنی و سلامت آن می افزاید .

هیچ سازه ای کاملا بی نقص نیست . در طراحی سقف های فومی بهره گیری از متریال های جانبی نظیر قالب های جایگزین بر کیفیت و استقامت ساختمان می افزاید . اکثرا به منظور افزایش ایمنی محیط از قالب های جایگزین استفاده می شود .

با استفاده از این‌ قطعه ، ساختار اصلی سقف تقویت می شود . به طوری که قابلیت تحمل وزن های بیش از هزار تن را به دست می آورد . مقاومت بسیار ، قابلیت استفاده مجدد ، عایق بندی بهتر ، پایداری در برابر شرایط جوب محیطی ناپایدار ، انعطاف پذیری در طراحی و … از مزایای بارز قالب جایگزین فوم سقفی است .

مزایای استفاده از قالب های جایگزین فوم سقفی

نحوه اجرای قالب جایگزین فوم سقفی

نحوه اجرای قالب جایگزین فوم سقفی وابسته به نوع قالب و شرایط ساختمان می باشد . چگونگی نصب محصول بر مقاومت و ایمنی سازه تاثیر دارد . قالب های پلیمری از متداول ترین قالب های جایگزین در بازار به حساب می آیند.

با بهره گیری از این قالب ها می توان‌ محیطی بهتر برای زندگی و کار خود فراهم سازید . موارد ذیل نحوه اجرای قالب های پلیمری را در ساختمان شرح می دهد ، توجه داشته باشید :

  • آماده‌ سازی سقف : ابتدا سطح سقف باید آماده شود . این مرحله شامل تمیز کردن سقف ، اصلاح نقاط ناهموار و تراز کردن سطح می باشد .
  • نصب قالب‌ های پلیمری : قالب ‌ها روی سطح سقف نصب می‌ شوند . قالب‌ها باید متصل به یکدیگر باشند ، تا بر پایداری و مقاومت ساختمان بیفزایند .
  • مهار کردن قالب‌ ها : این محصول باید به سطح سقف مهار شود . این عمل با استفاده از پیچ یا قفل‌ های مناسب صورت می گیرد .
  • ریختن مواد سقفی : مواد سقفی مانند بتن ، رزین پلیمری یا سیمان برای پر کردن فضای داخل قالب ‌ها ریخته استفاده می شود . این مواد باید به طور صحیح با استفاده از تجهیزات مناسب هموژنی فضای داخلی محصول را پر کند .
  • خشک شدن و تثبیت : پس از ریختن مواد سقفی ، آنها باید به طور کامل خشک شوند .
  • جدا کردن قالب ‌ها : بعد از تثبیت کامل مواد سقفی ، قالب ها را جدا کنید . در صورت استفاده از قالب ‌های پلاستیکی ، آنها به راحتی قابل جدا می شوند .

شرایط اجرای انواع چارچوب جایگزین فوم سقفی تا حدودی شبیه به یکدیگر است . مدت زمان اجرای این مواد در ساختمان دو تا سه روز طول می کشد .

 

هزینه اجرای قالب های جایگزین فوم سقفی

هزینه اجرای قالب جایگزین‌ فوم سقفی متغیر است . این هزینه به متغیر های مختلفی بستگی دارد . قبل از اجرای جایگزین در ساختمان ، برآورد هزینه نصب محصول ضروری می باشد .

پارامتر های مختلفی بر هزینه اجرای این محصول نقش دارد . نمی توان قالب جایگزین فوم سقفی را خریداری کرد ، اما پولی برای اجرای آن نداشت . قالب جایگزین مهم ترین متریالی است ، که در طراحی سقف های فومی استفاده می شود .

همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد ، جعبه های جایگزین بر افزایش ایمنی محیط می افزاید . از پارامتر هایی که بر هزینه اجرای جعبه جایگزین‌ یونولیت سقفی نقش دارد ، می توان به موارد ذیل اشاره کرد ؛

  • نوع جایگزین : هزینه‌ ها اجرای انواع قالب های جایگزبن متفاوت است .
  • اندازه و پیچیدگی سقف : اندازه سقف و پیچیدگی طرح و ساختار آن تأثیر زیادی بر هزینه اجرا دارد .
  • شرایط محلی : قوانین و مقررات محلی ، هزینه‌ های حمل و نقل مصالح ، دسترسی به منابع و … بر هزینه ها تأثیر می گذارند .
  • هزینه ‌های نیروی کار و مصالح : هزینه ‌های نیروی کار و مصالح در منطقه مورد نظر می ‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه اجرا داشته باشد .
  • تکنولوژی و تجهیزات : استفاده از تکنولوژی و تجهیزات مدرن و پیشرفته هزینه اجرا را افزایش می دهد ، اما بهبود کیفیت و کارایی ساختمان را فراهم می کند .

با توجه به این عوامل متغیر ، دقیقاً تعیین هزینه اجرای قالب جایگزین فوم سقفی برای یک پروژه خاص دشوار است . برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد هزینه اجرای محصول با مشاوران مهندسی یا سازندگان محلی تماس بگیرید .

سخن پایانی

یونولیت از فروشگاه های برتر در حوزه خرید و فروش یونولیت و انواع قالب جایگزین فوم سقفی است . با مراجعه به وب سایت فروش مجموعه می توانید انواع این محصول را مستقیما از تولیدکننده خریداری کنید .

بیشتر بخوانید: عایق بندی دیوار برای صدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *