مشاوره رایگان

فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک

فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک

چکیده محتوای این صفحه

فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. با ویژگی های بهترین فوم برای این مهدکودک آشنا می شویم.

هیجان و اشتیاق بالایی که کودکان در حین بازی و فعالیت در مهدکودک دارند ، ممکن است برای آنها دردسرساز شود و مشکلات زیادی را برای آنها بوجود بیاورد. بنابراین عایق سازی کف و دیوارهای مهدکودک ، اهمیت زیادی دارد.

کفپوش مهدکودک چیست ؟

فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک باید از چندین خاصیت مهم برخوردار باشد. فوم در مدل های مختلفی وجود داشته که یکی از آنها یونولیت می باشد که دارای کاربردهای زیادی است. در میان انواع فوم باید فومی برای مهدکودک انتخاب شود که از خاصیت ارتجاعی بالایی برخوردار باشد. انعطاف پذیری بالای فوم ، ویژگی بسیار مهم فومی است که باید برای مهدکودک استفاده شود.

ویژگی مهم دیگر فوم مهدکودک ، زیبایی ظاهری آن است که جذابیت لازم برای کودکان را ایجاد کند. این ویژگی ، اهمیت زیادی دارد. اگر فوم ها از کیفیت و انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشند اما ظاهر جذاب و شیکی نداشته باشند ، اصلاً مناسب مهدکودک نیستند.

ویژگی های مهم فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک

جذابیت ظاهری و انعطاف پذیری و ارتجاعی بالا ، تنها برخی از ویژگی های موردنیاز فوم مهدکودک هستند. این فوم باید از چندین ویژگی مهم دیگر برخوردار باشد. کفپوش های مهدکودک باید سبک باشند تا امکان جابه جایی آنها در صورت نیاز در سالن ها و اتاق های مهدکودک ، وجود داشته باشد.

نکته حائزاهمیت این است که این کفپوش ها حتماً در برابر حرارت ، مقاوم باشند و عایق باشند. یک کف پوش مناسب برای مهدکودک باید به راحتی قابل تمیز کردن باشد. زیرا کفپوش مهدکودک به شدت کثیف می شود و نیاز به تمیز کردن زود به زود دارد. بنابراین اگر تمیز کردن کفپوش سخت باشد ، کار برای پرسنل مهدکودک سخت می شود.

فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک باید در برابر رطوبت و آب مقاوم باشد. اگر آبی بر روی کفپوش ریخته می شود ، این آب نباید به طرف دیگر نفوذ کند. مورد دیگری که اهمیت دارد این است که فوم ها دارای آج باشند تا لیز نباشند و موجب سر خوردن کودکان نشوند. خرید یک فوم و کفپوش برای مهدکودک باید با توجه به برخورداری آنها از تمام ویژگی های گفته شده ، صورت بگیرد.

ساخت ماکت دیواری مهدکودک با استفاده از یونولیت

در ارتباط با فوم های مناسب برای استفاده در مهدکودک لازم دانستیم که با یکی از کاربردهای یکی از انواع فوم که یونولیت می باشد ، آشنا شویم. یونولیت برای ساخت ماکت های دیواری در مهدکودک ، مورداستفاده قرار می گیرد. ماکت های یونولیتی به دلیل جذب بیشتر کودکان و طراحی دکوراسیون داخلی در رنگ های گوناگون ، ساخته می شود. این ماکت ها بسیار سبک هستند و جابه جایی آنها آسان است. در خرید یونولیت و فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک ، باید به کیفیت آنها توجه زیادی کنید.

ترکیبات این یونولیت ها به گونه ای است که برای سلامتی کودکان ضرری ندارد. ترکیبات یونولیت به هیچ عنوان ، آلرژی زا نمی باشد. یونولیتی که برای ساخت ماکت دیواری مورداستفاده قرار می گیرد ، بسیار سبک است و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. ساخت ماکت دیواری با استفاده از یونولیت ، بسیار آسان است. زیرا جابه جایی یونولیت ، برش یونولیت ، فرم دهی به یونولیت ، دفع ضایعات یونولیت و … بسیار آسان است.

مقاله پیشنهادی: موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها

خرید فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک با توجه به نکات مهم

در زمان خرید فوم ها باید به موارد زیر توجه داشته باشید :

– ضخامت فوم باید در حد ایده آل باشد. هر چقدر فوم نازک تر باشد ، بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار دارد.

– فوم باید به راحتی قابل تمیز کردن باشد. احتمال ریختن نوشیدنی و خوراکی و … بر روی کفپوش های مهدکودک بسیار زیاد است. بنابراین فوم های قابل شستشو را خریداری کنید.

– برخی از فوم ها و کفپوش های موجود در بازار که از سوی تولیدکنندگان مختلف ساخته می شوند ، فاقد استانداردهای لازم هستند. بنابراین باید فوم هایی را خریداری کنید که بر اساس استانداردها ساخته شده باشند.

– به کار نرفتن رنگ و مواد شیمیایی در فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک ، اهمیت زیادی دارد تا سلامتی کودکان عزیز و دوست داشتنی در معرض خطر قرار نگیرد.

خلاقیت و آموزش با بهره گیری از انواع فوم ها

اغلب فوم ها و کفپوش ها به گونه ای هستند که به راحتی قابل جابه جایی هستند. این فوم ها به دلیل سبکی و انعطاف پذیری به راحتی توسط پرسنل مهدکودک جابه جا می شوند تا مطابق با سلیقه آنها قرار بگیرند.

فوم های تاتامی مخصوص مهدکودک در چندین نوع شامل آموزش الفبا ، اعداد و … وجود دارند. این فوم ها برای آموزش به کودکان بسیار ایده آل هستند. کودکان در دوران مهدکودک می توانند الگوهای ذهنی موردنظر خود را درست کنند. چیدمان این فوم ها در کنار یکدیگر سبب می شوند که الگوی ذهنی موردنظر کودک ایجاد شود. آرایش جدید و متفاوت سبب می شود که خلاقیت زیادی در کودکان ایجاد شود و ذهن آنها پرورش پیدا کند.

قیمت انواع فوم های مخصوص مهدکودک

قیمت فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک به عوامل مختلفی مرتبط است. ویژگی های کیفی همانند کیفیت متریال به کار رفته ، میزان مقاومت فوم ، میزان خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری فوم ، میزان خاصیت عایق بودن فوم و … تأثیر زیادی در تعیین قیمت فوم دارند.

همچنین خصوصیات کمی فوم و کف پوش مانند ضخامت فوم ، طول و عرض فوم ، دانسیته فوم و … در تعیین قیمت فوم اثرگذار هستند. به طور کلی ، فوم ها دارای قیمت مناسبی هستند و استفاده از آنها کاملاً مقرون به صرفه است. در زمان خرید فوم به قیمت آنها توجه داشته باشید تا این فوم ها را به قیمت واقعی آنها خریداری کنید.

برای خرید فوم و کفپوش مناسب برای مهد کودک دقت کنید که قیمت های پایین شما را وسوسه نکند. زیرا فوم هایی که قیمت بسیار پایین تری از قیمت عرف دارند ، به احتمال زیاد بی کیفیت هستند و یا بدون توجه به استانداردهای گفته شده تولید شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *