مشاوره رایگان

فوم سرد

فوم سرد چیست ؟

چکیده محتوای این صفحه

فوم سرد با استفاده از حرارت غیرمستقیم در دمای بسیار پایین تولید می شود. این ماده از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است.

فوم ها از ترکیبات شیمیایی هستند که در کوره تحت حرارت مستقیم و یا غیرمستقیم طبق دستورالعمل هایی ساخته می شوند. سلول های فوم ها ممکن است به صورت باز ، نیمه باز و یا بسته باشند. فوم در سه نوع فوم پلی اورتان ، فوم پلی اتیلن و پلاستوفوم ( یونولیت ) وجود دارد.

از فوم های پلاستوفومی که به نام یونولیت شناخته می شوند به سبب خاصیت عایق صوت ، عایق حرارت و عایق رطوبت و … استفاده می کنند. در صنعت مبلمان از فوم های پلی اورتان استفاده می کنند که در دو نوع سرد و گرم وجود دارند.

آشنایی با فوم‌های سرد

فوم سرد دارای یک ساختمان خاص است که به صورت سلول باز است. این فوم ، حاصل فرآیندهایی است که در مجاورت حرارت غیرمستقیم در دمای پایین انجام می شود. این فوم ها می توانند آب را عبور داده و سریع خشک شود. سوراخ های بسیار ریز در این فوم سبب دفع مایعات شده و عبور هوا را امکان پذیر می کند. فوم های تراکم پایین معمولاً به صورت میکروبی هستند و در مقابل انواع میکروارگانسیم ها از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند.

فوم‌های سردی که تراکم بالایی دارند از فوم های تراکم پایین ، ارزان تر هستند. فوم هایی که کیفیت لازم را دارا می باشند ، هرگز رطوبت و آب را به خود نمی کشند. فوم‌های سرد از خصوصیات بسیار مثبتی برخوردار است که یکی از بهترین آنها ، دوام بسیار زیاد آنها است.

تفاوت میان فوم‌های سرد و فوم‌های گرم چیست ؟

فوم سرد به علت تولید در مجاورت حرارت غیرمستقیم در دمای بسیار پایین ، مولکول هایی با فرم و حالت بهتر را دارا می باشند. در نتیجه فوم‌های سرد از حداکثر طول عمر برخوردار هستند. این فوم ها در چندین درجه شامل درجه یک ، درجه دو و … تولید می شوند که هر یک از آنها باید برای کارایی درست خود به کار روند. به طور مثال اگر کارایی موردنظر اهمیت زیادی دارد ، حتماً باید از فوم درجه یک استفاده کرد.

فوم های گرم همانند نامشان در دماهای بالا و گرم و با استفاده از حرارت مستقیم تولید می شود. این فوم از یک ویژگی خاص برخوردار است که آنهم ، سخت بودن آن است. یک تفاوت فوم‌های گرم و سرد این است که خاصیت ارتجاعی فوم گرم بسیار کمتر از خاصیت ارتجاعی فوم سرد می باشد. نقطه ضعف فوم های گرم این است که عمر کوتاهی دارند و و با گذشت زمان ، فرو می روند.

نحوه تشخیص فوم گرم و فوم سرد

فوم ها را می توان به وضوح لمس کرد و دید. برای تشخیص این دو نوع فوم از یکدیگر ، با انگشت خود آن را لمس کرده و اندکی به آن فشار وارد کنید. بعد از چندین ثانیه انگشت را برداشته و مشاهده کنید که جای انگشت شما فرو رفته است یا حالت عادی دارد. اگر جای انگشت فرو رفته باشد ، فوم صد درصد از نوع گرم می باشد.

فوم‌های سرد در دمای بسیار پایین سخت می شوند. اگر در روزهای بسیار سرد قصد تشخیص این دو نوع فوم از یکدیگر را دارید ، توجه کنید که سخت بودن فوم در این روزها کاملاً نرمال است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی

نکته ای مهم برای خرید فوم سرد

اگر قصد خرید این فوم را دارید باید به موارد مختلفی از جمله کیفیت فوم توجه دقیقی کنید. این فوم ، امکان سفارشی سازی دارد. بنابراین شما می توانید سفارش ساخت این فوم در ابعاد دلخواه را بدهید.

در زمان خرید فوم باید به اندازه آن توجه داشته باشید و بر اساس کارایی موردنظر خود به انتخاب سایز فوم اقدام کنید. متأسفانه برخی از تولیدکنندگان ، این محصول را باکیفیت بسیار پایین تولید می کنند. لذا توجه به کیفیت کار ، مسئله حائزاهمیتی است.

مزایای استفاده از انواع فوم‌های سرد

فوم سرد دارای ویژگی هایی است که منجر به استفاده زیاد از آن در زمینه های مختلف شده است. فوم سرد از دو ویژگی بسیار مثبت شامل ضد آب بودن و ضد رطوبت بودن برخوردار است. برخی از فوم ها توانایی دفع آب را داشته اما رطوبت را به خود جذب می کنند. حسن فوم‌های سرد این است که در برابر هر دو مورد یعنی رطوبت و آب مقاوم است.

این فوم ها ، وزن پایینی داشته و این مسئله به نوعی یک مزیت آن به حساب می آید. زیرا استفاده از این فوم ها در ساخت هر محصولی موجب سنگین شدن وزن آن محصول نمی شود. فوم‌های سرد از خاصیت ارتجاعی برخوردار است که این خاصیت موجب بازگشت به حالت اولیه خود می شود.

فوم سرد در مقابل حرارت از مقاومت نسبتاً خوبی برخوردار است و سریعاً دچار حریق نمی شود. استحکام این فوم ها در حد قابل قبولی است و همین مسئله موجب بکارگیری آنها در ساخت محصولات مختلف شده است. از آنجایی که این فوم ها دارای حالت ارتجاعی هستند و منعطف هستند ، صدمه فیزیکی نمی بینند.

امکان ساخت این فوم ها در ابعاد مختلف وجود دارد و این همان چیزی است که برخی از مصرف کنندگان به دنبال آن هستند. استفاده از این فوم ها فقط مزایای گفته شده را ندارد. مزایای استفاده از این فوم ها بسیار زیاد است که ما تنها به برخی از آنها اشاره نمودیم.

طول عمر فوم‌های سرد چقدر است ؟

فوم سرد از طول عمری معادل با 5 سال برخوردار است. قطعاً کیفیت فوم در تعیین طول عمر آن اثرگذار است. بنابراین اگر به دنبال خرید فوم هایی با حداکثر طول عمر هستید ، فوم های باکیفیت را خریداری کنید.

عوامل متعددی در تعیین طول عمر فوم دخیل هستند. هر اندازه که طول عمر فوم بیشتر باشد ، قیمت بالاتری خواهد داشت. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشد و شما را در خرید این محصول به خوبی راهنمایی کرده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید با کارشناسان فروش این محصول مشاوره نمود تا بتوان برای خرید این محصول ، بهتر تصمیم گیری کرد. فوم های سرد نسبت به فوم های گرم ، بیشتر کار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *