مشاوره رایگان

عایق بندی دیوار برای صدا

عایق بندی دیوار برای صدا

چکیده محتوای این صفحه

عایق بندی دیوار برای صدا جزو موارد بسیار مهم در هنگام ساخت و ساز است . در سالیان اخیر شاهد افزایش ساخت و ساز آپارتمانی بوده ایم . افزایش تعداد واحدها درون یک آپارتمان معضلی به نام آلودگی صوتی ایجاد می نماید . عایق بندی دیوارهای درون آپارتمان ، راه حل این معضل است .

به وسیله ورق های یونولیت می توان دیوارها و فضای درون یک آپارتمان را ، عایق بندی نمود . دلیل این امر را ، می توان در خاصیت عایق بودن یونولیت یافت . در این مطلب به بررسی ویژگی عایق بندی یونولیت و ورق های آن خواهیم پرداخت .

بیشتر بخوانید: آیا یونولیت ضد آب است ؟

ساختار یونولیت چیست ؟

 

ساختار ورق های یونولیت به گونه ای است که ، آن را برای استفاده به عنوان عایق بندی دیوار برای صدا بسیار مناسب می سازد . یونولیت از موادی به نام پلی استایرن انبساطی و در مجتمع های پتروشیمی ساخته می شود . یونولیت نوعی ماده شیمیایی و از فرآورده های پتروشیمی به شمار می رود .

مواد اولیه یونولیت تحت فشار زیاد منبسط شده و به درون قالب های بزرگی وارد می شود . پس از خشک شدن مواد اولیه ، بلوک های مادر یونولیت ساخته می شوند . پس از این مرحله ، به وسیله دستگاهی به نام سی ان سی ، بلوک یونولیت مادر به ابعاد مختلف برش داده می شود .

این ماده معمولا به رنگ سفید است و به همین دلیل به نام فوم سفید نیز شناخته می شود . از دیگر نام های یونولیت می توان به آکاسیف ، پلی استایرن ، پلاستوفوم نیز اشاره کرد . عنصر هوا ، قسمت اعظم بافت یونولیت را ، تشکیل می دهد و به همین دلیل یونولیت برای عایق بندی دیوار برای صدا کاربرد دارد .

 

مزایای یونولیت چیست ؟

 

یونولیت ها علاوه بر ، عایق بندی دیوار برای صدا درون ساختمان ها ، دارای مزایای بی نظیر دیگری نیز ، می باشند . قابل ذکر است ، کاربردهای یونولیت ها بسته به ضخامت و ابعاد آن ها متفاوت است . در ادامه به بیان برخی از مزیت های به کار گیری یونولیت اشاره می نماییم ؛

 

  • عایق بندی : داشتن ویژگی عایق بندی صوتی ، رطوبتی و دما باعث مناسب بودن این محصول برای به کار گیری در صنایع مختلف به عنوان عایق شده است .
  • قیمت مناسب : یونولیت نسبت به سایر مصالح سنتی از کارایی بیشتری برخوردار است . ضمن این که ، این ماده دارای قیمت بسیار اقتصادی تری می باشد .
  • کمک به صرفه جویی در مواد : به وسیله خاصیت پر کنندگی یونولیت ، می توان در مصرف موادی همچون ، بتن و سایر مصالح صرفه جویی کرد .
  • حمل و نقل آسان : یونولیت ها به وسیله بهره مندی از وزن سبک ، دارای قابلیت حمل و نقل بسیار راحت و آسان هستند .
  • قابلیت شکل پذیری : یونولیت ها به واسطه انعطاف خوب ، دارای قابلیت شکل پذیری بالایی می باشند . به همین دلیل می توان یونولیت را ، در اشکال مختلف شکل داد .
  • مقاومت در برابر ضربه : یونولیت ها علاوه بر خاصیت عایق بندی دیوار برای صدا ، از ساختمان در برابر ضربه های فیزیکی نیز ، محافظت می نمایند .
  • ضد نفوذ حشرات موذی : یونولیت در ساختمان از ورود حشرات موذی و باکتری ها جلوگیری به عمل می آورد و این خود یکی از مزایای بی نظیر آن است .
  • نصب آسان : نصب یونولیت بسیار راحت و ساده بوده و نیازی به نصاب متخصص ندارد . از این جهت هزینه ای متوجه شما نخواهد شد .
  • قابلیت هماهنگی اجزاء : یونولیت به راحتی با سایر پلان ها و قسمت های ساختمان هماهنگ می شود .

 

مزیت های فراوان به کار گیری یونولیت در صنایع مختلف بی حد و شمارش است . به همین دلیل ، اکثر افراد تمایل به جایگزین نمودن مصالح سنتی با انواع یونولیت می باشند . در بخش بعدی از مطلب عایق بندی دیوار برای صدا با انواع عایق بندی های صوتی آشنا خواهیم شد .

انواع عایق های صدا کدامند ؟

انواع عایق های صدا کدامند ؟

 

انواع عایق بندی دیوار برای صدا متفاوت می باشند . از این دسته می توان به یونولیت ، پشم سنگ و عایق سلولزی اشاره نمود . هر کدام از این عایق بندی ها بسته به موارد مصرف خود دارای ویژگی عایق می باشند . در ادامه با برخی از ویژگی های این عایق ها آشنا خواهیم شد ؛

 

  • عایق صوتی پشم سنگ : این نوع عایق بندی از پشم سنگ ساخته می شود . عایق های پشم سنگ معمولا به چند دسته گوناگون تقسیم می شوند . از جمله عایق های پشم سنگ می توان به عایق پشم سنگ رولی ، عایق لحافی ، عایق پشم سنگ حوله ای و عایق پشم سنگ تخته ای اشاره نمود .

عایق های پشم سنگ ، نتیجه ذوب نمودن نوعی سنگ به نام بازالت می باشند . این نوع عایق ها هم برای پیشگیری از ورود و خروج صوت استفاده می شوند و هم نوعی عایق دما به شمار می روند . از این عایق می توان در کف و دیوارهای ساختمان استفاده نمود .

  • عایق صوتی یونولیت : می توان گفت بهترین نوع عایق بندی دیوار برای صدا یونولیت است . این ماده به دلیل ساختار خاص و حبس نمودن مولکول های هوا درون خود ، از ورود و خروج صدا جلوگیری به عمل می آورد . قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد .

ضمن این که ، از حمل و نقل آسانی برخوردار است . نصب یونولیت بسیار راحت بوده و نیازی به متخصص ندارد . به همین جهت ، هزینه ای بابت نصب متوجه پیمانکار و گرداننده پروژه نخواهد گردید . مزایای به کار گیری یونولیت به عنوان عایق می تواند از ورود حشرات موذی نیز جلوگیری نماید .

  • عایق صوتی سلولزی : یکی از قدیمی ترین عایق های عایق بندی دیوار برای صدا عایق سلولزی می باشد . این نوع عایق به عایق سلولزی مرطوب نیز معروف است . ساختار این نوع عایق از کاغذهای باطله و روزنامه است و می توان برای عایق ضد صوت و همچنین ، ضد رطوبتی استفاده نمود .

 

کلام پایانی

 

عایق بندی دیوار برای صدا امری بس مهم و حائز اهمیت است . به خصوص با توجه به تراکم بالای واحدها درون یک ساختمان نیاز به یک عایق صوتی قدرتمند و کاربردی بسیار مهم است . یکی از مجموعه های معتبر در زمینه تولید انواع عایق های صوتی مجموعه یونولیت است .

مجموعه یونولیت تمامی محصولات فوم و فرآورده های مرتبط با آن را ، در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از متریال مصرفی درجه یک تولید و روانه بازار می نماید . شما می توانید جهت مشاهده کاتالوگ محصولات این شرکت به وبسایت یونولیت مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد اجرای سیستم تری دی پنل بدون استفاده از سازه فلزی یا بتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *