مشاوره رایگان

ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و ایکس پی اس

طراحی و ساخت ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و ایکس پی اس

چکیده محتوای این صفحه

ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و ایکس پی اس برای تولید انواع این محصولات با ابعاد، دانسیته و مشخصات ظاهری مختلف، مناسب هستند.

پلی استایرن انبساطی، ماده ای است که دارای یک شکل متخلخل می باشد و وزن ناچیزی دارد. این ماده به سبب خنثی بودن و عدم وارد شدن به هیچ واکنشی، برای کاربردهای مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. کاربردهای بسیار زیاد یونولیت سبب شده است که استقبال بالایی از خرید آن شود. لذا این کاربردهای فراوان، خبر از بالا بودن تقاضا برای خرید آن می دهد. در نتیجه نیاز است که تولیدکنندگان مختلفی به تولید یونولیت اقدام کنند تا نیاز کشور در این زمینه را برطرف کنند.

پروسه تولید یونولیت، فرآیندی بسیار تخصصی است که در صورت رعایت اصول و استانداردهای مربوطه و تولید یونولیت باکیفیت و مرغوب، مزایای اقتصادی فراوانی برای تولیدکنندگان خواهد داشت.

 

 

 

خرید ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و ایکس پی اس

تولید یونولیت باید با استفاده از به روزترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و ماشین آلات انجام شود تا محصول تولیدی دارای استانداردها و کیفیت موردانتظار باشد. خط تولید یونولیت باید کاملاً تکمیل و مجهز باشد و دارای برترین دستگاه های موردنیاز برای تولید یونولیت باشد.

خط تولید یونولیت باید مجهز به دیگ بخار، دستگاه مواد پز یونولیت، آسیاب ضایعات پلاستوفومی، دستگاه بلوکر یونولیت، دستگاه خشک کن مواد یونولیتی، دستگاه برش پلاستوفوم، تجهیزات سخت گیری دیگ بخار، مخزن کندانس و … باشد.

یک کارخانه تولید یونولیت باید دارای سیلوی مواد پخته شده، سیستم شوتینگ زباله، تأسیسات و شیرهای بخار و سایر امکانات موردنیاز باشد تا پروسه تولید یونولیت با موفقیت انجام شود. چنین کارخانه ای که دارای چنین امکاناتی باشد و هیچ کمبود امکاناتی نداشته باشد، حتی قادر به صادرات یونولیت خواهد بود. زیرا کیفیت محصولات آن دقیقاً مطابق با استانداردهای بین المللی خواهد بود.

مواد اولیه مورداستفاده در کارخانه های یونولیت

برای تولید یونولیت علاوه بر ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و ایکس پی اس به مواد اولیه نیاز است. انواع پلاستوفوم که نوعی پلیمر ترموپلاستیک هستند از استایرن درست می شوند. این ماده ، هیدروکربنی با فرمول شیمیایی C6H5CH=CH2  می باشد که برگرفته از نفت خام می باشد. در واقع اصلی ترین عنصرها در فرآیند تولید یونولیت، عناصر هیدروژن و کربن می باشند.

اگر گمان می کنید که کربن و هیدروژن به سادگی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و تشکیل پلی استایرن را می دهند، اشتباه است. زیرا کربن و هیدروژن باید بر اساس آرایش مولکولی خاصی به ماده اولیه یونولیت تبدیل شوند. پیوندهای دوگانه سبب واکنش استایرن ها با یکدیگر و تشکیل زنجیره ای پلیمری می شوند. این زنجیره پلیمری، پلی استایرن نام دارد.

پروسه انجام شده برای تولید یونولیت در کارخانه های یونولیت

مواد اولیه یونولیت باید با استفاده از ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و ایکس پی اس به یونولیت تبدیل شوند. این کار، طی فرآیند مشخصی انجام می شود. در این فرآیند، چندین مرحله اصلی پشت سر گذاشته می شود:

پیش از انبساط: بعد از بخاردهی، ذرات موجود در ذرات پلی استایرن به جوش و خروش پرداخته تا به حجم 50 برابر حجم اولیه خود  برسند و به اصطلاح، منبسط شوند. انبساط، مهمترین مرحله تولید یونولیت است که شرایط را برای تولید یک محصول سبک فراهم می کند.

تهویه: پس از اینکه ذرات پلی استایرن منبسط شوند و به دما و فشار موردنظر رسیدند، باید استراحت کنند تا آماده انجام سایر مراحل شوند. استراحت باید در تایم مشخصی صورت بگیرد و کمتر و یا بیشتر نباشد.

قالب سازی: موادی که تاکنون درست شده اند را داخل قالب می ریزند. قالب ها بر اساس نوع یونولیت موردنظر ساخته می شوند تا ترکیب حاصل درون قالب‌ریخته، به شکل و اندازه موردنظر در بیایند. مواد پس از درآمدن از قالب باید سرد و خشک شوند و سپس به سوله انتقال داده شوند.

قالب گیری با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مخصوص

برخی از تجهیزات و ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و ایکس پی اس مربوط به قالب گیری هستند. فرآیند قالب گیری یونولیت از اهمیت زیادی برخوردار است. قالب گیری بر اساس یکی از دو فرآیند زیر انجام می شود:

در فرآیند اول، ابتدا بلوک های بزرگی که بلوک های مادر نام دارند تولید می شوند که این بلوک ها با توجه به قالب مشخص و یکسانی شکل می گیرند.

در فرآیند دوم، قالب هایی بر اساس سفارش مشتری ساخته می شوند. بر اساس نوع کاربرد موردنظر، یونولیت باید به شکل مشخصی در بیایند که برای این کار نیاز به قالب های مخصوصی است.

قیمت انواع ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و ایکس پی اس

این دستگاه ها، قیمت آنچنان بالایی ندارند. البته عوامل متعددی در تعیین قیمت دستگاه ها دخیل هستند که این مسئله موجب تفاوت قیمت های تجهیزات و دستگاه های تولید یونولیت شده است. به هر حال برای خرید تجهیزات تولید یونولیت باید بودجه مناسبی را درنظر بگیرید تا به خرید پیشرفته ترین و برترین دستگاه ها اقدام کنید تا با پشتوانه برخورداری از تجهیزات و امکانات روز، باکیفیت ترین یونولیت را تولید کنید.

نکات مهم در روند تولید یونولیت با بالاترین کیفیت

  • در خرید ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و ایکس پی اس دقت شود که برند و کیفیت دستگاه ها مناسب باشد.
  • سالن تولید یونولیت باید دارای شرایط محیطی مناسب باشد و از نظر دما، تهویه و … در وضعیت بسیار مناسبی قرار داشته باشد.
  • سیلوها کاملاً استاندارد باشند تا مواد پخته شده در زمان مناسبی خشک شوند و فاقد رطوبت شوند.
  • انتخاب متریال باید با دقت بسیار زیادی انجام شود تا کیفیت یونولیت تولیدی، موردتأیید باشد. هر چقدر هم که دستگاه ها پیشرفته باشند، اما مواد اولیه بی کیفیت باشند، نمی تواند منجر به خروجی باکیفیت شود. لذا انتخاب متریال مستلزم دقت و بررسی های فراوان است.
  • لیست ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و ایکس پی اس کامل باشد و تمامی تجهیزات موردنیاز در کارخانه وجود داشته باشد.
  • استراحت مواد به اندازه کافی انجام شود تا کیفیت یونولیت تولیدی در معرض خطر قرار نگیرد.
  • برای خشک شدن بخار خروجی از دیگ بخار حتماً برنامه ریزی شود و از این مرحله مهم، هرگز غفلت صورت نگیرد.
  • با استفاده از دستگاه های مخصوص مانند کولیماتور، موارد مهمی مانند بخار و میزان رطوبت و خشکی مواد تنظیم شود.
  • هیچگونه آلودگی به بخش سیلوی کارخانه وارد نشود و با تدابیر لازم از ورود آلودگی ها، ممانعت به عمل آورده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *