مشاوره رایگان

محاسبه تعداد بلوک یونولیت

راهنما محاسبه تعداد بلوک یونولیت

چکیده محتوای این صفحه

یکی از موارد مهم در هنگام ساخت و ساز ، محاسبه تعداد بلوک یونولیت می باشد . این موضوع برای پیمانکاران و مهندسان ساختمان یک مسئله بسیار حائز اهمیت است . سازندگان ساختمان ها ، باید از میزان تعداد یونولیت مورد نیاز خود آگاهی داشته باشند . به این دلیل که ، اگر پیش از ساخت حتی چند سانت از سازه هم محاسبه نشود ، در هنگام ساخت و ساز با مشکل کمبود یونولیت مواجه می شوند .

بیشتر بخوانید: آیا یونولیت نسوز آتش می گیرد ؟

آشنایی با فاکتورهای مهم در محاسبه تعداد بلوک یونولیت

معمولا در هنگام استفاده از یونولیت در ساختمان سازی ، پرسش هایی ذهن سارندگان را درگیر می کند ؟ محاسبه تعداد بلوک یونولیت چگونه انجام می گیرد ؟ چگونه می توانیم به این موضوع دست پیدا کنیم ، که چه میزان یونولیت برای هر متر مربع ساختمان کافی است ؟

در ابتدای امر لازم است اندازه زیربنا ساختمان را محاسبه کنید ، سپس اندازه هر بلوک یونولیت را ، با آن بسنجید . دقت داشته باشید اگر قصد دارید از بلوک های یونولیت مختلف استفاده کنید ، باید از فروشنده های این فوم ها ، تقاضا کنید بر اساس ابعاد آن ها به محاسبه تعداد بلوک یونولیت بپردازند . برخی از فروشندگان به دلیل تجربه ی بالایی ، که دارند تنها متراژ زیربنا را از شما می پرسند ، سپس به شکل کاملا دقیق محاسبه ، را انجام می دهند .

در صورتی که قصد دارید از یونولیت ها ، برای ساخت سقف ها استفاده کنید ، باید به ابعاد تیرچه و بلوک ها توجه داشته باشید . سایز تیرچه و بلوک ها دارای تفاوت است ، بعضی از تیرچه و بلوک ها از سایز بزرگتری برخوردار هستند .

این امر در محاسبه تعداد بلوک یونولیت ، بسیار تاثیرگذار است . پیش از اینکه یونولیت ها را تهیه کنید ، باید سایز تیرچه و نوع را مشخص نمایید .

نکات مهم درباره محاسبه تعداد بلوک یونولیت

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم ، محاسبه تعداد بلوک یونولیت ، در هنگام خرید بلوک های فوم یک امر بسیار مهم است . در ادامه به چند نمونه از این موارد اشاره خواهیم کرد .

  • بهتر است یونولیت های سقفی را ، که از عرض بیشتری برخوردار هستند انتخاب کنید . این امر موجب می شود که ، در هنگام فرایند بتن ریزی دچار شکستگی نشود .
  • بلوک های یونولیتی به دلیل اهمیتی ، که در صنعت ساخت و ساز دارند ، باید دارای نشان تایید از سوی سازمان ساختمان و مسکن باشند . وجود نشانه استاندارد در این نوع مصالح ساختمانی ، امری لازم و ضروری محسوب می شود .
  • در هنگام محاسبه تعداد بلوک یونولیت ، دقت داشته باشید که یونولیت های ، مورد نظر خود را از میان نمونه های کند سوز ، انتخاب نمایید . به این دلیل که ، این محصولات در برابر حرارت و گرما از ، پایداری مناسبی برخوردار هستند .
  • بلوک های یونولیتی که ، انتخاب می کنید باید دارای سطوح و ساختاری ، یکپارچه و یکدست باشند . به گونه ای که ، در میان ذرات آن ها فاصله ای نباشد . بلوک های یونولیت بایست از ، متریال اولیه ی مرغوب و استاندارد تهیه شده باشند . در صورتی که ، محصولات نامرغوب خریداری نمایید ، در هنگام بتن ریزی دچار مشکل می شوند ، بر اثر فشار وارده می شکنند . وجود تلفات باعث می شود ، که در سنجش تعداد بلوک یونولیت دچار مشکل شوید .

نکات مهم درباره محاسبه تعداد بلوک یونولیت

محاسبه تعداد بلوک یونولیت سقفی

یکی از اقدامات بسیار مهمی که ، پیش از اجرای سقف های تیرچه و بلوک لازم است ، انجام شود محاسبه تعداد بلوک یونولیت ها می باشد . این فرایند باید بر اساس متراژ سقف ، نوع تیرچه ها و ابعاد یونولیت های سقفی انجام بگیرد . فراموش نکنید اگر محاسبه ی بلوک ها با دقت انجام نشود ، عملیات بتن ریزی دچار اختلال می گردد .

با توجه به مزایایی که بلوک های یونولیت دارند ، امروزه به عنوان جانشین مناسبی برای بلوک های سیمانی تبدیل شده اند . محاسبه تعداد بلوک یونولیت در سقف ها باید بر مبنای نوع تیرچه ها انجام بگیرد . همانطور که می دانید ، تیرچه های سقفی در انواع مختلفی تولید می شوند ، که با عنوان تیرچه های درهم تنیده ، کرومیت ، بتنی و …. شناخته می شوند .

انتخاب تیرچه ها ارتباط مستقیمی با ابعاد بلوک های یونولیت دارد . برای اطمینان از محاسبه درست ، بهتر است ابتدا تیرچه ها را بر اساس نیاز ساختمان انتخاب نموده ، سپس اقدام به خرید بلوک های یونولیتی نمایید . در هنگام خرید نوع تیرچه ها را به فروشنده اطلاع دهید ، تا به بهترین نحو ممکن محاسبه بلوک ها انجام گیرد .

اغلب برای سنجش میزان یونولیت های سقفی ، اندازه ی متراژ سقف را در عدد 0.68 ضرب می کنند . نکته دیگری که وجود دارد ، امکان برش پذیری فوم های سقفی است ، که می توانند آن ها را در ابعاد مورد نیاز مشتریان تولید کنند .

اهمیت محاسبه تعداد بلوک یونولیت ها ، با میزان بتن هم ارتباط مستقیمی دارد . در هنگام انتخاب یونولیت ها برای ساخت و ساز به چگالی آن ها نیز توجه نمایید . به این دلیل که حجم یونولیت ها نیز بر روی میزان بتن ریزی تاثیر زیادی می گذارد . دقت در محاسبه دقیق باعث صرفه جویی در هزینه ها می گردد . در هنگام خرید بلوک های یونولیت ، به ابعاد آن دقت کنید . عدم هماهنگی میان یونولیت و تیرچه ها مشکلات مختلفی را به وجود خواهد آورد .

سخن پایانی

محاسبه تعداد بلوک یونولیت ، در امر ساختمان سازی یک مسئله ی بسیار مهم است ، در صورتی که به این موضوع توجه ای نشود ، مطمئنا فرایند ساخت و ساز دچار مشکل خواهد شد . با توجه به اهمیت انتخاب یونولیت مناسب برای ساخت و ساز ، لازم است در هنگام خرید به مواردی دقت شود .

یکی از مهمترین موارد در محاسبه تعداد بلوک یونولیت ، انتخاب برند مناسب است ، تا در هنگام اجرا و نصب کمترین پرتی و تلفات را داشته باشد . گروه یونولیت یکی از ، تولیدکنندگان حرفه ای در زمینه انواع یونولیت می باشد . برای اطمینان از محاسبه صحیح بلوک های مورد نیازتان می توانید پیش از خرید ، از مشاوران و کارشناسان خبره این گروه کمک بگیرید .

بیشتر بخوانید: خرید یونولیت نبشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *