مشاوره رایگان

خرید یخدان مسافرتی و سفری

خرید یخدان مسافرتی و سفری

چکیده محتوای این صفحه

خرید یخدان مسافرتی و سفری برای سفر و کمپینگ ، اقدام بسیار خوبی است. چرا که جابه جایی مواد خوراکی و دارویی را بسیار آسان می کند.

یخدان‌های مسافرتی به لحاظ ظاهری شبیه به یک جعبه هستند و امکان نگهداری نوشیدنی و مواد غذایی و دارویی را تا ساعت های طولانی به صورت صحیح و سالم فراهم می کند.

کاربردهای یخدان کمپینگ

خرید یخدان مسافرتی و سفری ، برای افراد علاقمند به سفر و کمپینگ به شدت توصیه می شود. کاربرد این یخدان ها ، نگهداری از مواد خوراکی مختلف در سفرها و پیک نیک ها است. با وجود این کمپینگ ها ، اصلاً نگران فاسد شدن مواد خوراکی خود نباشید. با کمک این یخدان ها می توان آب را در دمای بسیار ایده آل و خنک تا ساعت ها نگهداری کرد.

برخی از مدل های یخدان به گونه ای هستند که مانند کلمن عمل نموده و امکان خوردن آب را فراهم می کند. اگر اهل کمپینگ هستید حتماً باید برای داشتن یک یخدان مناسب برنامه ریزی کنید. با این وجود می توانید مواد خوراکی موردنیاز تا چندین روز خود را به همراه ببرید. البته مدت زمان نگهداری مواد خوراکی به میزان ضخامت یخدان و مقدار یخ موجود در آن بستگی دارد.

انواع یخدان‌های مسافرتی

در خرید یخدان مسافرتی و سفری باید به مواردی توجه کنید. یکی از این موارد ، انتخاب نوع مناسب یخدان است. یخدان های کمپینگ در چندین نوع وجود داشته که هر یک از خصوصیاتی برخوردار هستند. انواع یخدان‌های مسافرتی را نام می بریم :

– کیف یا کوله خنک نگهدارنده : این کیف همانند یخدان است که از یک طراحی زیبا برخوردار است. این کوله دارای یک دیواره پارچه ای است که بسیار لطیف است. این کوله ها در سایزهای مختلفی هستند که برای پیاده روی بسیار مناسب هستند. این کوله ها به راحتی جمع می شوند و فضای کمی را اشغال می کنند.

– یخدان یونولیتی : یکی از گزینه های خرید یخدان مسافرتی و سفری ، یخدان های یونولیتی است. این یخدان ها ، بهترین یخدان سفری هستند که قابلیت نگهداری موادغذایی در دمای ایده آل تا ساعت های طولانی را دارا می باشند. این یخدان ها در مقایسه با کیف های خنک نگهدارنده از ابعاد بزرگتری برخوردار هستند و همین مسئله موجب می شود که امکان نگهداری موادغذایی بیشتری را فراهم کنند. اگر تعداد افرادی که قرار است به سفر و یا کمپینگ بروند زیاد است ، باید به جای کوله ها به خرید یخدان های یونولیتی اقدام کنید.

– خنگ نگهدارنده برقی : انرژی موردنیاز برای این یخچال های کوچک توسط باتری فراهم می شود. از آنجایی که این خنک نگهدارنده ها نسبت به مدل های دیگر بزرگتر و سنگین تر است ، طرفداران زیادی ندارند. اما برای کمپینگ های طولانی باید از این خنک کننده ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ورق یونولیتی 10 سانتی

ویژگی‌های یخدان مسافرتی

در خرید یخدان مسافرتی و سفری باید به ویژگی های آنها توجه نموده تا محصولی بلااستفاده و بی فایده را خریداری نکنید. یخدان ها باید از وزن اندکی برخوردار باشند تا جابه جایی آنها ، دشوار نباشد. این یخدان ها باید از بدنه ای مقاوم برخوردار باشند تا با فشار و ضربه و … دچار مشکل نشوند.

در زمان خرید این یخدان ها توجه داشته باشید که آنها از سبد و یا سطل مخصوصی برای نگهداری خشک موادغذایی برخوردار باشند. ضخامت یخدان باید به اندازه ای باشد تا امکان عایق سازی بهتر برودتی یخدان فراهم شود. یخدان هایی که ضخامت دیواره ، کف و سقف آنها بسیار کم است ، مناسب نیستند و در کوتاهترین زمان موجب گرم شدن مواد خوراکی داخل خود می شوند.

معیارهای مهم برای خرید یخدان مسافرتی و سفری

کیفیت جنس بدنه یخدان : جنس یخدان و کیفیت جنس آن بسیار مهم است. بهترین یخدان ها یا خنک کننده ها ، از جنس یونولیت هستند. یونولیت ها در کیفیت های مختلفی وجود داشته که هر یک از آنها از مقاومت خاصی برخوردار هستند. از خرید یخدان هایی که از یونولیت های بی کیفیت ساخته شده اند ، خودداری کنید. هر چه یخدان ها از جنس بهتر و باکیفیت تری برخوردار باشند ، توانایی خنک کنندگی بیشتری دارند.

زمان خنک نگهدارندگی : یخدان ها با توجه به ضخامت و جنس بدنه ، مدت زمان خنک نگهدارندگی متفاوتی دارند. اگر برای شما مهم است که مواد خوراکی موردنظرتان تا ساعت های طولانی خنک بماند ، حتماً به این فاکتور مهم توجه داشته باشید.

طول عمر یخدان‌ها : در زمان خرید یخدان مسافرتی و سفری دقت کنید که یخدانی را خریداری کنید که از حداکثر طول عمر برخوردار باشد. یخدان های برند ، معمولاً طول عمر زیادی دارند. کارخانه و شرکت های معتبر به تولید یخدان های بادوام و عمری اقدام می کنند.

چندین دلیل برای استفاده از یخدان‌های مسافرتی

به چندین دلیل خرید یخدان مسافرتی و سفری ، بسیار رواج پیدا کرده است.

– یخدان ها از قدرت عایق پذیری بالایی برخوردار هستند و برای نگهداری مواد غذایی ، دارویی ، نوشیدنی و … به صورت خنک بسیار مناسب هستند.

– یخدان ها علاوه بر محافظت از خوراکی ها و پیشگیری از فساد و خرابی آنها موجب حفاظت از آنها در برابر صدمات و ضربات می شوند. اگر مواد خوراکی یا دارویی داخل ظرف شکستنی باشند ، داخل این یخدان ها هرگز دچار آسیب دیدگی نمی شوند.

– یخدان ها از جنسی برخوردار هستند که آنها را مکان نامناسبی برای زندگی حشرات و قارچ ها و میکروب ها کرده است.

– یخدان ها می توانند مواد غذایی و دارویی را از آسیب های ناشی از تابش شدید آفتاب در امان نگه دارند. بنابراین خرید یخدان مسافرتی و سفری از هر جهت سودمند است.

– جابه جایی و حمل و نقل یخدان ها بسیار آسان است. بنابراین برای جابه جایی آنها اصلاً به دردسر نخواهید افتاد.

– تنوع یخدان ها بسیار زیاد است. بنابراین شما می توانید این یخدان ها را متناسب با تعداد اعضای خانواده و یا اکیپ خود تهیه کنید. امکان قرارگیری یخدان ها در صندوق عقب هر ماشینی وجود دارد.

امیدواریم با راهنمایی های ارائه شده به راحتی بتوانید یک یخدان مناسب برای سفر و کمپینگ های خود خریداری کنید و از آنها به خوبی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *