مشاوره رایگان

توپ یونولیت برای عروسک‌سازی

توپ یونولیت برای عروسک‌سازی

چکیده محتوای این صفحه

توپ یونولیت برای عروسک‌سازی مورداستفاده قرار می گیرد. استفاده از این توپ های یونولیتی، هزینه ساخت عروسک را کاهش می دهد.

توپ فومی یا یونولیتی، محصولی است که از جنس پلی استایرن انبساطی می باشد و در سایزهای مختلف تولید می شود. این محصول دارای کاربردهای بسیار زیادی است که یکی از آنها ساخت عروسک می باشد.

عروسک سازی، یکی از هنرهای جذاب و دوست داشتنی است که امکان ساخت انواع عروسک های زیبا را فراهم می کند. افراد زیادی در سال های اخیر مجذوب این هنر شده اند.

ابزار موردنیاز برای عروسک سازی

توپ یونولیت برای عروسک‌سازی ، یکی از به صرفه ترین ابزارها می باشد. اما برای عروسک سازی نیاز به استفاده از ابزارهای دیگری مانند پارچه، پنبه، نمد، سوزن های بلند، نخ کاردستی، سوزن های نمدی، کفش، مو، بینی، چشم و … می باشد. این ابزارها ممکن است از جنس های مختلفی باشند. به طور مثال می توان چشم عروسک را از متریال مختلفی انتخاب کرد.

نخ های گلدوزی، سوزن های گلدوزی، نخ خیاطی متناسب با مو، ابزارهای ویژه برای پر کردن و … از دیگر ابزارهایی هستند که برای عروسک سازی مورداستفاده قرار می گیرند. برای مواد داخلی عروسک و تزئینات و رویه کار عروسک می توان از متریال مختلفی استفاده نمود.

آشنایی با توپ یونولیت برای عروسک‌سازی

توپ پلاستوفومی یا توپ فومی، محصولی است که در اندازه های گوناگون تولید می شود. جنس این ماده از یونولیت است که نام دیگر آن، پلاستوفوم انبساطی می باشد. دانسیته این توپ ها بالا است و این مسئله سبب افزایش کیفیت این توپ ها می شود.

توپ های کروی به طور کلی دارای کاربردهای گوناگونی است که شامل ساخت عروسک، ساخت کاردستی، دکورسازی، ساخت مدل، ماکت سازی، ساخت شناور، ساخت ماکت کیک، تزئینات و … می باشند.

این توپ ها در ابعاد مختلفی شامل توپ 4 سانتی متری، توپ 6 سانتی متری، توپ 12 سانتی متری، توپ 15 سانتی متری و توپ 20 سانتی متری و … وجود دارند که هر یک با توجه به نظر استفاده کنندگان به کار می روند.

استفاده از توپ های یونولیتی برای سر عروسک

مهمترین کاربرد توپ یونولیت برای عروسک‌سازی ، استفاده به عنوان سر عروسک می باشد. بدین منظور معمولاً از توپ هایی با حداکثر ابعاد استفاده می کنند. البته سایز توپ کروی مورداستفاده برای سر عروسک با توجه به ابعاد عروسک تعیین می شود.

سطح این توپ ها صاف یا پلیسه دار است. اندازه گیری توپ ها به صورت دور تا دور انجام می شود. در سایزبندی توپ ها، یک سانت کمتر یا بیشتر مشکلی ندارد و طبیعی است. به منظور محاسبه سایز موردنظر، الگوی سر عروسک را اندازه گیری نموده و در عدد دو ضرب می کنند و به علاوه یک الی چهار سانت اضافه بر اساس کشش پارچه می کنند.

ابعاد توپ های کروی مورداستفاده برای ساخت عروسک

توپ یونولیت برای عروسک‌سازی در ابعاد گوناگونی وجود دارد. اگر از این توپ ها برای بدن عروسک استفاده شود، معمولاً از ابعاد کوچک آنها استفاده می کنند. اما اگر از این توپ ها برای سر عروسک استفاده کنند از ابعاد بزرگ آنها استفاده می کنند. توپ های کروی معمولاً در ابعاد دو سانتی متر الی 25 سانتی متر وجود دارند.

به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی توپ ها در زمان جابه جایی، آنها را در یک بسته بندی ایمن و با کیفیت می گذارند تا این محصولات به صورت صحیح و سالم به دست مصرف کنندگان برسند. توپ های یونولیتی قطر دو سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر سه سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر چهار سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر 5 سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر 6 سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر 7 سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر 8 سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر 9 سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر 10 سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر 12 سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر 13 سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر 15 سانتی متری، توپ های یونولیتی قطر 20 سانتی متری و توپ های یونولیتی قطر 25 سانتی متری از توپ های یونولیتی متداول موجود در بازار هستند.

خصوصیات جنس توپ‌های یونولیتی مورداستفاده برای ساخت عروسک

توپ یونولیت برای عروسک‌سازی دارای جنس بسیار خوبی است. یونولیت، ماده ای بسیار سبک و متخلخل می باشد که همین ویژگی ها موجب مناسب بودن آن برای عروسک سازی شده است. یونولیت را پلیمر سفیدرنگی می دانند که عایق بسیار خوب رطوبت، صدا و دما می دانند. این ماده طی فرآیندهای پتروشیمی بدست آمده است.

این ماده برای اولین بار از سوی ادوارد سیمون کشف شد و در چندین سال بعد به صورت جدی در حجم بالا تولید شد تا در موارد مختلفی مورداستفاده قرار بگیرد. جنس یونولیت به کار رفته برای ساخت عروسک، همان یونولیتی است که در ساختمان سازی، بسته بندی، عایق سازی، تولید یخدان و … مورداستفاده قرار می گیرد. البته تفاوت هایی میان خصوصیات یونولیت به کار رفته در موارد مختلف، وجود دارد.

روش ساخت توپ یونولیت برای عروسک‌سازی

این ماده از یونولیت مادر تولید می شود. این توپ ها از ترکیبات پلی استایرن که به صورت مروارید مانند است و دربردارنده یک عامل منبسط کننده می باشد، تولید می شود. بعد از انبساط، پرلیت ها را داخل سیلوهای استراحت نگهداری نموده و سپس به دستگاه های قالب گیری انتقال می دهند.

درون دستگاه های نامبرده شده، گرمای شدیدی ایجاد می شود تا عامل منبسط کننده موجود در پرلیت ها به دمای موردنظر برسند و همزمان با پلاستیک شدن پلیمر، به حجم چندین برابری می رسد. بر اساس این پروسه، مواد با شکل قالب ها یکسان شده و فرم آنها را می گیرند.

کلام آخر

توپ های یونولیتی با توجه به ویژگی هایی که دارد برای ساخت عروسک بسیار مناسب است. این توپ ها را می توان گزینه ای ارزان و مقاوم برای عروسک سازی دانست. توپ های یونولیتی در بخش های مختلف عروسک به کار می روند. از آنجایی که قیمت این توپ ها مناسب است و آنها به فراوانی در بازار وجود دارند، عروسک سازی با این مواد به صرفه است. همچنین با استفاده از توپ های یونولیتی، عروسک سازی بسیار آسان است. زیرا نحوه ساخت عروسک با استفاده از این توپ ها بسیار آسان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *