مشاوره رایگان

تولید یونولیت تزریقی

تولید یونولیت تزریقی

چکیده محتوای این صفحه

تولید یونولیت تزریقی با هدف استفاده در مواردی که امکان استفاده از سایر انواع یونولیت نمی باشد ، صورت می گیرد.

پلاستوفوم تزریقی به متدهای مختلفی ممکن است تولید شود. نحوه تولید این محصول در کیفیت و کارایی آن تا حد قابل توجهی اثرگذار خواهد بود. پلاستوفوم ها از محصولات کاربردی و مفیدی هستند که میزان استفاده از آنها رو به افزایش است. همواره به تعداد صنایع و کسب و کارهایی که از این محصول استفاده می کنند ، افزوده می شود.

خواص و مزایای یونولیت سبب شده است که آنها را به شکل ها و فرم های مختلفی تولید کنند تا امکان استفاده از آنها در حوزه های مختلف وجود داشته باشد و هر استفاده ای از آنها بتوان کرد. یکی از انواع یونولیت هایی که امروزه استفاده از آنها بسیار رایج شده است ، پلاستوفوم تزریقی می باشد.

مراحل تولید یونولیت تزریقی از صفر تا صد

کلیات کار (تولید یونولیت) ، یکسان است و هر یونولیتی در چندین مرحله اصلی تولید می شود. اما تفاوت هایی در انجام برخی از مراحل تولید هر یونولیتی وجود دارد. پلاستوفوم تزریقی در سه مرحله ساخته می شود تا برای کاربرد موردنظر مشتریان آماده شود.

مرحله پیش انبساط ساخت پلاستوفوم تزریقی

این مرحله نخستین مرحله و مهمترین مرحله تولید پلاستوفوم است. ماده اولیه ساخت پلاستوفوم که همان استایرن مونومتر است را به چرخه تولید وارد می کنند. این ماده باید با ماده دیگری مخلوط شده تا برای ورود به دستگاه ، آماده شود. تولید یونولیت تزریقی باید به صورت اصولی و با توجه به دستورالعمل های مصوب صورت بگیرد تا محصول نهایی دارای کیفیت و کارایی موردنظر باشد.

پنتان که در واقع یک افزودنی ضروری در این مرحله است باید به استایرن مونومتر اضافه شود. میزان پنتان اضافه شده به نظر تولیدکنندگان بستگی دارد. این ترکیب را به منظور تحت فشار قرار دادن و حرارت دهی به داخل دستگاه مشخصی وارد می کنند. در این مرحله باید حجم مواد تا حد مشخصی ، افزایش پیدا کند و به میزان موردنظر برسد. بهتر است برای ساخت پلاستوفوم تزریقی از ریزترین استایرن مونومترها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی یونولیت بتن سبک

مرحله تثبیت تولید یونولیت تزریقی

در این مرحله باید ماده بدست آمده را تثبیت کنند. برای این کار ماده بدست آمده را برای دو ساعت درون قالب های خاصی قرار می دهند. نخست یونولیت ها را در معرض بخار آب در دمای نزدیک به 180 درجه قرار می دهند و پس از این کار ، به آنها آب سرد می پاشند.

به دنبال انبساط و انقباض صورت گرفته ، یونولیت ها در معرض شوک قرار می گیرند و این مسئله موجب به انسجام رسیدن پلاستوفوم ها می شود. به بیان دیگر با اقدامات صورت گرفته ، دیگر کره های ریز پلاستوفوم ها از یکدیگر جدا نخواهند شد.

در ادامه تولید یونولیت تزریقی در مرحله تثبیت ، ماده حاصل را آماده انتقال به مرحله قالب گیری می کنند. اما از آنجایی که ماده موردنظر دارای یک رطوبت مشخصی است باید منتظر ماند تا تمامی رطوبتش از دست برود و تبخیر شود.

مرحله قالب گیری

در این مرحله باید با توجه به کاربرد موردنظر ، پلاستوفوم را قالب گیری کنند. یک قالب مشخص بر اساس شکل کالا ساخته شده و قالب گیری یونولیت ها به کمک آنها انجام می شود. در این مرحله ، پلاستوفوم ها به کمک لیزرهای صنعتی پرداخت شده تا به فرم ایده آل در بیایند.

کاربردهای پلاستوفوم تزریقی

تولید یونولیت تزریقی با هدف استفاده در بخش های مختلفی انجام می شود. از یونولیت های تزریقی در بخش های مختلفی استفاده می شود. چندین مورد از کاربردهای پلاستوفوم های تزریقی در حوزه های مختلف عبارتند از :

  • کارخانه های بزرگ خودروسازی از یونولیت ها برای درست کردن بخش های مختلفی از خودرو مانند داشبورد و ضربه گیر و … استفاده می کنند. چرا که مقاومت پلاستوفوم ها بسیار زیاد است.
  • در ساختمان سازی از یونولیت ها استفاده می کنند تا نقاط کور و حفره ها و درزهای موجود در بخش های مختلف را پر کنند تا این نقاط ، محل اتلاف انرژی نباشند.
  • در صنایعی مانند تولید لوازم خانگی به ویژه لوازم برقی از یونولیت های تزریقی ، استفاده های زیادی می کنند.
  • با استفاده از یونولیت ها می توان ساندویچ پنل ها را درست کرد. ساندویچ پنل ها ، دیواره یا سقف هایی هستند که از مواد سبک درست می شوند. دو طرف این پانل ها ، ورق است و میان آنها یک لایه عایق تعبیه می شود. با تولید یونولیت تزریقی و بکارگیری آنها در ساخت ساندویچ پنل ها می توان در حوزه های مختلفی از جمله سردخانه ها ، درمانگاه های صحرایی ، سرویس های بهداشتی ، تعمیرگاه های سیار ، ویلاها و … از این محصول پرمفید و کاربردی استفاده نمود.
  • در ساخت مبلمان ، اجزای دکوراتیو ، کشتی سازی ، معدن ، طراحی ویترین و … می توان از پلاستوفوم های تزریقی به شکل های مختلفی استفاده کرد.

ضرورت استفاده از دستگاه

پس از تولید یونولیت تزریقی برای استفاده از آن باید از دستگاه های خاصی استفاده کرد. بدون استفاده از دستگاه نمی توان مواد یونولیتی را به سطح موردنظر انتقال داد.

برای استفاده از سایر پلاستوفوم ها احتیاجی به استفاده از دستگاه نیست. اما برای استفاده از پلاستوفوم تزریقی حتماً بایستی از دستگاه استفاده کرد تا نقطه یا سطح موردنظر را به خوبی به صورت یکدست با پلاستوفوم پر کرد. دستگاه های به کار گرفته شده برای این کار یا دستی هستند و یا اتوماتیک هستند. استفاده از دستگاه های اتوماتیک بسیار آسان تر است و دقت و تمیزی کار بیشتر خواهد شد.

بهترین مرکز تولید یونولیت تزریقی

این محصولات را می توانید از کارخانه های مختلف خریداری کنید. کارخانه های بی شماری در ایران تولیدکننده این محصولات هستند که برخی از آنها ، محصولات باکیفیتی را روانه بازار می کنند. بنابراین بهتر است از برترین کارخانه های تولید پلاستوفوم به خرید یونولیت های موردنیاز خود اقدام کنید. با استفاده از یونولیت های باکیفیت و مرغوب می توانید به مزایای استفاده از پلاستوفوم ها دست پیدا کنید. در ارتباط با انواع پلاستوفوم ها و نحوه استفاده از هر یک از آنها می توانید با کارشناسان مشاوره کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *