مشاوره رایگان

تولید عایق یونولیتی

تولید عایق یونولیتی

چکیده محتوای این صفحه

تولید عایق یونولیتی توسط کارخانه های مختلفی انجام می شود که هر یک از آنها این محصولات را با کیفیت مختلفی تولید می کنند.

عایق پلاستوفومی ، ویژگی های خاصی دارد که سبب شده است به سایر عایق ها ترجیح داده شود. در واقع این یونولیت ها ، قدرت بیشتری در عایق سازی دارند و استفاده از آنها مزایای زیادی دارد.

ساخت انواع عایق‌های پلاستوفومی

متخصصان و کارشناسان با مزایای استفاده از عایق‌های پلاستوفومی به خوبی آشنا هستند و همین مسئله سبب شده است که به استفاده از عایق‌های پلاستوفومی تأکید زیادی کنند. عمده استفاده از عایق‌های پلاستوفومی در ساختمان سازی است. از این یونولیت ها در بخش های مختلف ساختمان استفاده می کنند تا محیط داخلی واحدهای اداری و تجاری و … به خوبی عایق سازی شوند.

اولین ویژگی که یونولیت ها را عایق مناسبی برای ساختمان ها کرده است ، قیمت مناسب آنها است. یونولیت ها واقعاً قیمت پایینی نسبت به سایر مصالح و محصولات دارند. تولید عایق یونولیتی توسط تولیدکنندگان مختلف با توجه به استانداردهای مختلف انجام می شود.

یونولیت چگونه محصولی است ؟

یونولیت یا پلاستوفوم ، ماده پتروشیمی برفی رنگ است که به سبب ویژگی های بسیار خوب خود مانند مقاومت بالا در برابر حرارت ، مقاومت بالا در برابر رطوبت ، مقاومت بالا در برابر صوت و وزن اندک و … موردتوجه تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل مختلف قرار گرفته است.

حمل انواع یونولیت ها برای مقاصد ساختمانی بسیار راحت است و هیچ دردسر و مشقتی ندارد. یونولیت ها در بخش های مختلف ساختمان مانند جایگزینی به جای تیرها ، کاربرد در دیوارها ، کاربرد در فونداسیون ساختمان و … به کار می روند. سبکی یونولیت ها ، مهمترین ویژگی آنها است. چرا که حجم بسیار زیادی از ساختمان یونولیت را هوا تشکیل داده است و تنها حجم کوچکی از آن را ماده پلیمری تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: تولید یونولیت تزریقی

پروسه تولید عایق یونولیتی در کارخانه

ساخت عایق های پلاستوفومی با بهره گیری از پلی استایرن صورت می گیرد. این مواد را درون محفظه ای ریخته تا ذرات اصلی آن بوجود بیایند و پس از آن با بخاردهی ، این ذرات را منبسط می کنند.

در مرحله بعد باید اتصال میان ذرات ایجاد شود تا ماده حاصله به فرم یک قالب در بیایند. بلوک ها و فوم ها در ابتدای امر بسیار بزرگ به نظر رسیده ولی در مرحله پایانی کار توسط کاتر یا دستگاه برش در ابعاد دلخواه برش می خورند.

در روند تولید عایق یونولیتی باید به دانسیته ، ابعاد ، ضخامت و دمای یونولیت توجه نمود. همچنین باید به سرعت بخار و سمت و سوی برخورد گاز به دانه توجه شود و یک تحلیل دقیق از این موارد شود. تمامی موارد فوق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و بر کیفیت محصول نهایی تأثیر می گذارند.

فاکتورهای دیگری که در ساخت عایق های پلاستوفومی باید درنظر گرفته شوند که شامل سبکی ، خواص انتقال حرارتی ، پایداری حرارتی و … می باشند. با توجه به این موارد می توان بهترین عایق پلاستوفومی را تولید نمود. مجموعه ” تولید پلاستوفوم یونولیت ” ، یکی از حرفه ای ها در زمینه ساخت یونولیت است و بهترین عایق های پلاستوفومی را تولید می کند.

علل تولید عایق یونولیتی

موارد زیر سبب شده اند که استقبال زیادی از تولید پلاستوفوم و استفاده از آنها شود :

صرفه جویی در مصرف انرژی

عایق های پلاستوفومی با یک راندمان حرارتی بسیار ایده آل ، موجب جلوگیری از اتلاف انرژی می شوند. سازه هایی که با استفاده از یونولیت عایق سازی شده اند ، اتلاف انرژی کمی دارند. با توجه به قبوض برق و گاز می توان متوجه میزان صرفه جویی در مصرف انرژی شد. بر اساس تحلیل های صورت گرفته با عایق سازی سازه ها می توان حدود 25 الی 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

عایق سازی دیوارها از نظر صوت

یکی از دلایل تولید عایق یونولیتی ، عایق سازی صوتی دیوارها است. به خصوص در ساختمان هایی که چندین واحد در مجاورت یکدیگر هستند ، عایق سازی صوتی دیوارها بسیار حائز اهمیت است. کمتر سازه ای وجود دارد که به صورت تک واحدی باشد. پس عایق سازی صوتی دیوارها باید موردتوجه قرار بگیرد.

انعطاف پذیری بسیار بالا در طراحی

یونولیت ها از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند که یکی از برترین آنها ، انعطاف پذیری آنها است. از یونولیت ها می توان به شکل های مختلف استفاده کرد. پیمانکاران و سازندگان برای استفاده از پلاستوفوم ها بسیار دست باز هستند و آزادی عمل زیادی دارند.

عدم تأثیرات منفی بر محیط زیست ، از علل تولید عایق یونولیتی

حسن عایق های پلاستوفومی این است که بر محیط زیست هیچگونه تأثیر منفی ندارند. عایق های دیگری برای استفاده در ساختمان سازی وجود دارند. اما این عایق ها ، معمولاً اثر منفی بر روی محیط زیست دارند. یونولیت به سبب نداشتن تأثیر منفی بر محیط زیست ، به شدت محبوب هستند. این محصولات را می توان در صورت جمع آوری درست ، بازیافت کرد. بازیافت این محصولات ، علاوه بر مزایای اقتصادی بر حفظ سلامت محیط زیست تأثیر دارد.

بیشتر بخوانید: چسب یونولیت چیست و چه کاربردی دارد ؟

کارخانه های تولید عایق یونولیتی

کارخانه های مختلفی در این حوزه فعالیت نموده و این محصولات را در انواع گوناگونی تولید می کنند. کیفیت تولیدات کارخانه ها ، با یکدیگر متفاوت است. همین مسئله سبب می شود که توصیه شود یونولیت های موردنیاز خود را از هر کارخانه ای خریداری نکنید. در زمان خرید انواع عایق های پلاستوفومی باید به ابعاد ، دانسیته ، کیفیت مواد اولیه ، نوع و .. توجه کرد تا محصول خریداری شدن بهترین انتخاب برای شما مصرف کنندگان محترم باشد.

کلام آخر

تولید عایق یونولیتی ، یک اقدام بسیار شایسته و ارزشمند در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی و عایق سازی سازه ها است. عایق های یونولیتی باید از خصوصیات بسیار خوبی برخوردار باشند تا در عایق سازی سازه ها به خوبی عمل کنند و نتیجه موردانتظار را به همراه داشته باشند. اگر هنوز در این زمینه ابهامی دارید و برخی از مسائل برای شما روشن نشده است ، با کارشناسان ما مشاوره نموده و راهنمایی های موردنیاز را دریافت کنید. امیدواریم اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار داده باشیم و توانسته باشیم شما را در خرید عایق های پلاستوفومی راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *