مشاوره رایگان

دستگاه برش حرارتی یونولیت

بررسی دستگاه برش حرارتی یونولیت

چکیده محتوای این صفحه

در ادامه قصد داریم به بررسی دستگاه برش حرارتی یونولیت ، عملکرد آن بپردازیم . با توجه به اینکه ، مصرف یونولیت در سال های اخیر افزایش یافته است ، استفاده از این دستگاه ها اجتناب ناپذیر است .

امروزه مشاهده می کنیم ، که استفاده از تجهیزات مدرن در صنایع مختلف ، به عنوان امری اجتناب ناپذیر به شمار می رود . با توجه به اینکه یونولیت ها به عنوان یکی از ، کاربردی ترین مصالح نوین به شمار می روند ، برای برش دادن آن ها به دستگاه هایی نیاز است ، تا روند کار ساخت و ساز سریعتر انجام بگیرد .

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت دکور با یونولیت

دستگاه برش حرارتی یونولیت چیست ؟

دستگاه برش حرارتی یونولیت ، نوعی دستگاه است ، که با استفاده از انرژی و گرما ، به سادگی هر چه تمام تر یونولیت ها را در اندازه ی دلخواه برای کاربران برش می دهد . یکی از مهمترین ویژگی این نوع دستگاه ها ، قابلیت دسترسی به تنظیم و درجه حرارات است .

می توانید برای برش دادن انواع یونولیت ، با چگالی و تراکم مختلف به صورت اتوماتیک یا دستی ، دستگاه ها را تنظیم کنید . حرارت دستگاه های برش یونولیت ، اغلب از طریق تیغه ها یا المنت های حرارتی ایجاد می شود ، این دستگاه ها به وسیله برق کار می کنند .

دستگاه برش حرارتی یونولیت چیست ؟

کاربرد دستگاه برش حرارتی یونولیت‌ها

یونولیت ها در طی چند مرحله ساخته شده و به صورت بلوک های یونولیت ، تولید می شوند . معمولا این بلوک ها را با عنوان ، بلوک یونولیت مادر می شناسند . برای تبدیل این بلوک ها به ورقه های ، نازک تر از دستگاه برش حرارتی یونولیت استفاده می کنند .

زمانی که قصد دارند ، یونولیت ها را برش دهند ، نخست دستگاه را تنظیم کرده سپس یونولیت مورد نظر را ، در ابعاد و سایزهایی که نیاز دارند برش می دهند .

استفاده از تیغ برش برای یونولیت

دستگاه برش حرارتی یونولیت ، این قابلیت را دارد ، که به شکل اتوماتیک و دستی یونولیت ها را برش دهد . البته این دستگاه ها برای برش دادن ، از تجهیزات دیگری هم استفاده می کنند . در برخی موارد برای برش دادن این سازه ها از ، دستگاه های سی ان سی ، المنت های برقی و ….. استفاده می شود .

نحوه برش یونولیت ها با استفاده از دستگاه های لیزری

دستگاه برش حرارتی یونولیت لیزری ، که با عنوان دستگاه های سی ان سی هم شناخته می شوند ، به عنوان نوعی دستگاه برش پیشرفته هستند . این دستگاه ها دارای قابلیت های مختلفی هستند . می توانید این دستگاه ها را در دو نوع فرزی ، لیزری خریداری کنید .

این دستگاه را برای برش دادن انواع یونولیت ها به کار می برند . برش دادن یونولیت به وسیله لیزر ، برای کاربران مزیت های متعددی دارد . برخی از این مزایا شامل :

  • استفاده از دستگاه برش حرارتی یونولیت ، در مقایسه با المنت ، کاتر ، تیغ و ….. عملکرد بهتری دارد . این دستگاه ها فرایند برش دادن را با دقت و سرعت بسیار زیادی انجام می دهند .
  • در گذشته برای برش دادن یونولیت ، به وسیله تیغ و المنت چالش های زیادی برای افراد ایجاد می کرد . اما با روی کار آمدن دستگاه های برش می توانید ، به راحتی هر نوع یونولیت را ، در ابعاد و اندازه های مختلفی برش دهید .
  • با استفاده از دستگاه برش حرارتی یونولیت ، می توانید انواع یونولیت ها را به صورت سه بعدی برش دهید .
  • از دیگر ویژگی های دستگاه های برش یونولیت ، امکان برش یک تکه و کامل در طرح و اشکال مختلف می باشد .

برش یونولیت با روش های قدیمی

پیش از اختراع دستگاه برش حرارتی یونولیت ، یونولیت ها را با استفاده از ابزار ساده ای مانند کاتر ، تیغ انجام می شد . استفاده از این ابزار چالش های زیادی را ، به دنبال داشت . با روی کار آمدن دستگاه های برش یونولیت ، بیشتر مشکلات در این زمینه حل شد .

امروزه کاربران می توانند ، با کمک این دستگاه ها یونولیت ها را به صورت منحنی هم برش دهند . یکی از مهمترین مواردی که ، استفاده از دستگاه برش حرارتی یونولیت ایجاد می کند . امکان برش یونولیت های ضخیم می باشد ، با توجه به عملکرد این دستگاه ها ، امکان استفاده از آن ها در کارخانه های تولید یونولیت هم وجود دارد .

فرایند برش دادن یونولیت ها ، با استفاده از دستگاه برش حرارتی یونولیت ، به شکل کاملا صاف و هموار انجام می گیرد . شما پس از انجام برش هیچگونه ناهمواری یا بریدگی را ، مشاهده نخواهید کرد .

عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش یونولیت

امروزه انواع مختلفی از دستگاه های حرارتی برش یونولیت در بازار وجود دارد . با توجه به تنوع بالای این دستگاه ها و ویژگی های خاص آن ها ، طبیعتا هر کدام از قیمت خاصی برخوردار هستند . فاکتورها و عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی قیمت دستگاه ها تاثیر می گذارند . در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد .

  • اولین عامل تاثیرگذار بر روی قیمت دستگاه برش یونولیت نوع آن است .
  • نوسانات بازار ارز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار است .
  • ابزار ، ابعاد و سایز دستگاه های برش از دیگر پارامترهای مهم در تعیین قیمت هستند .
  • هزینه های حمل و نقل و هزینه هایی که مربوط به خرید تجهیزات جانبی می باشد .
  • هزینه های حمل و نقل و واردات کالا نیز بر روی قیمت این محصولات تاثیر زیادی دارد .

عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش یونولیت

سخن پایانی

دستگاه برش حرارتی یونولیت ، یکی از دستگاه های صنعتی است ، که به وسیله دما و حرارت انواع یونولیت را برش می دهند . در هنگام خرید این دستگاه ها ، باید به موارد مختلفی توجه کنید . یکی از مهمترین موارد انتخاب برند مناسب دستگاه است .

گروه یونولیت به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان داخلی ، انواع یونولیت ، دستگاه های مختلف است . می توانید برای انتخاب بهتر با کارشناسان فروش مشاوره لازم را داشته باشید .

بیشتر بخوانید: آیا یونولیت نسوز آتش می گیرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *