مشاوره رایگان

خواص یونولیت‌ها

بررسی خواص یونولیت‌ها

چکیده محتوای این صفحه

خواص یونولیت‌ها را بررسی می کنیم تا علت استقبال بالا از استفاده از یونولیت ها در کسب و کارها و صنایع مختلف را بدانیم.

پلی استایرن انبساطی یا یونولیت ، ماحصل فرآیندهایی است که بر روی یک ماده پلیمری سفیدرنگ صورت گرفته است. فردی که برای اولین بار یونولیت را ابداع کرد ، اصلاً فکر نمی کرد که این محصول در آینده به این اندازه پرکاربرد شود و در موارد مختلف مورداستفاده قرار بگیرد.

چیزی که سبب شده است به استفاده از یونولیت در موارد مهمی روی آورده شود ، خواص بی نظیر آن بوده است. کمتر محصولی با این ویژگی ها وجود دارد. شاید محصولی وجود داشته باشد که عایق خوبی باشد اما سبکی یونولیت را ندارد. حسن یونولیت این است که بسیاری از ویژگی های مثبت را با هم دارا می باشد. در ادامه بیشتر به این مسئله می پردازیم.

برترین عایق حرارتی

در بررسی خواص یونولیت‌ها با مهمترین خاصیت آن که عایق حرارتی است ، آشنا می شویم. در واقع این خاصیت ، اصلی ترین دلیلی است که موجب استفاده از پلاستوفوم (یونولیت) در ساختمان سازی شده است. این ماده اعجاب انگیز می تواند در زمان کاهش دما سریعاً ضریب حرارتی خود را پایین آورده و در زمان افزایش دما به سرعت ضریب حرارتی خود را بالا ببرد. یونولیت ها به دو صورت کندسوز و بسوز تولید می شوند که مقاومت یونولیت کندسوز بیشتر از دیگری است. لذا در ساختمان سازی بهتر است یونولیت های کندسوز را خریداری کنید. پس با استفاده از یونولیت در ساختمان سازی ، در صرفه جویی در مصرف انرژی تأثیرگذار خواهیم بود.

برترین عایق رطوبتی

یکی دیگر از مهمترین خواص یونولیت‌ها ، عایق رطوبتی است. این محصولات در برابر آب بسیار پایدار و محکم هستند و هرگز خراب نمی شوند. این یونولیت ها قادر هستند که تا بیش از دو درصد از وزن خود را آب و رطوبت نگه دارند و آنها را از خود گذر ندهند. هیچ مصالحی با این ویژگی ها وجود ندارد که تا این اندازه در برابر رطوبت و آب ، خوب عمل کند. از حق نگذریم باید بگوییم که یونولیت بهترین عایق رطوبتی است که نظیر ندارد. سازه های مختلف به شدت در معرض رطوبت قرار دارند ، لذا سازندگان باید از مصالحی استفاده کنند که ضدرطوبت باشند.

برترین عایق صوت

از دیگر خواص یونولیت‌ها این است که به خوبی عایق صدا هستند. اگر در آپارتمان ها و برج های امروزی حداقل چندین درصد از سروصدای داخل به بیرون و بالعکس منتقل نشود ، سکوت و آرامش بسیار خوبی در ساختمان ها حکمفرما می شود. بنابراین استفاده از مصالحی با ویژگی عایق صوت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر اندازه که ضخامت پلاستوفوم بیشتر باشد ، قدرت جذب صدا و ممانعت از عبور امواج صدا از خودش بیشتر خواهد بود. لذا سازندگان و خریداران مصالح ساختمانی باید به ضخامت پلاستوفوم ها توجه داشته باشند. بسیاری از مکان هایی که قرار است همهمه و سروصدای زیادی داشته باشند مانند استودیوهای موسیقی و سالن های سینمایی را با استفاده از یونولیت می سازند تا یک عایق سازی صوتی بسیار خوبی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: فروش یونولیت در تهران

خنثی بودن و بی اثر بودن ، یکی از خواص یونولیت‌ها

این ماده کاملاً خنثی است و همین مسئله سبب می شود که در زمان ترکیب شدن با اسیدها ، وارد واکنش نشود. عدم واکنش پذیری یونولیت ها با اسیدها ، ویژگی بسیار مهمی است که سبب می شود در موارد مختلفی بتوان از یونولیت ها استفاده کرد. اما احتیاط کنید و بدانید که یونولیت ها در زمان تماس با برخی از حلال ها وارد واکنش می شوند. بنابراین نباید از هر چسب و رنگی برای آن استفاده کرد. برای کار با یونولیت ها صرفاً از چسب ها و رنگ های مخصوص استفاده کنید.

سبکی پلاستوفوم ، از مهمترین خواص یونولیت‌ها

شاید با خود بگویید که مگر سبکی یونولیت جزء خواص آن به شمار می آید ؟ باید بگوییم که سبکی یونولیت موجب می شود که استفاده از آنها در مصارف مختلف ، مزیت داشته باشد. به طور مثال سازه هایی که با استفاده از یونولیت ها ساخته می شوند ، بسیار سبک هستند و سبکی سازه ها موجب مقاومت آنها در برابر زمین لرزه می شود. سبکی یونولیت ها برای ساخت یخچال ، ساخت خودرو ، ساخت کشتی ، ساخت ماکت و … مزیت دارد. بسته بندی کالاها با استفاده از چنین ماده سبکی سبب می شود که ضمن مراقبت و محافظت از کالاها ، وزن کارتن ها پایین باشد و حمل و نقل و جابه جایی آنها سخت و دشوار نباشد.

انعطاف پذیری فوق العاده پلاستوفوم

یکی از خواص یونولیت‌ها این است که از انعطاف پذیری بسیاربالایی برخوردار است و این ویژگی سبب می شود که به راحتی بتوان آن را برش زد و به شکل های مختلف درآورد. میزان تحمل فشار یونولیت ها با وجود وزن اندکی که دارند ، بسیار بالا است. میزان تحمل فشار پلاستوفوم ها به میزان فشردگی یا دانسیته آنها بستگی دارد. هر اندازه که پلاستوفوم فشرده تر و با دانسیته بالاتر باشد ، ظرفیت تحمل بار بیشتری دارد. بنابراین خریداران یونولیت به میزان فشردگی یونولیت توجه لازم را داشته باشند.

طول عمر بالا ، از خواص یونولیت‌ها

یکی دیگر از خواص پلاستوفوم ها این است که بادوام و ماندگار هستند. آنها به راحتی خراب نمی شوند و در اغلب مواقع طول عمر بسیار بالایی دارند. طول عمر بالای آنها موجب می شود که استفاده از آنها مقرون به صرفه و اقتصادی باشد. هرچند که قیمت یونولیت ها به خودی خود پایین است. با استفاده از یونولیت ها می توانید مدلسازی و ماکت سازی هایی را انجام دهید که تا مدتها باکیفیت و باثبات باقی بمانند و کاهش کیفیت و تغییر شکل نداشته باشند.

البته باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید و آنهم این است که زمانی می توانید از خواص یونولیت‌ها برخوردار شوید که یونولیت های مرغوب و استانداردی را خریداری کرده باشید. اگر یونولیت دارای دانسیته بسیار پایین ، سطح غیریکدست ، ضخامت کم ، ساختار بی کیفیت و … باشد چگونه می تواند مزایای گفته شده را به همراه داشته باشد. بنابراین با خرید یونولیت از یک تولیدکننده حرفه ای و مجرب ، خیال خود را از جهت کیفیت یونولیت خریداری شده راحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *