مشاوره رایگان

با ضایعات یونولیت چه کنم ؟

با ضایعات یونولیت چه کنم ؟

چکیده محتوای این صفحه

با ضایعات یونولیت چه کنم ؟ ضایعات یونولیت را هرگز دور نریزید. این ضایعات قابل بازیافت هستند تا به چرخه تولید بازگردند.

ضایعات یونولیت ، تکه هایی از یونولیت هستند که دیگر کارایی موردنظر را ندارند. این ضایعات هر چقدر هم که کوچک باشند ، قابل بازیافت هستند. پلاستوفوم از دسته پلاستیک های پلی استایرن هستند. ماده اولیه ، طبق فرآیند پلیمریزاسیون به پلی استایرن انبساطی تبدیل می شود.

در این پروسه ، با افزودن گاز پنتان در فضای میان مولکول های این ماده ، امکان منبسط شدن این مواد ایجاد می شود. بعد از استفاده و قالب گیری پلی استایرن انبساطی در این کارخانه ها ، گاز پنتان را بیرون کرده و به جای آن ، هوا را وارد می کنند. در این شرایط حجم مواد تا حدود سه برابر افزایش پیدا می کند.

ضرورت جمع آوری و بازیافت انواع پلاستوفوم

با ضایعات یونولیت چه کنم ؟ انواع ضایعات پلاستوفوم را باید جمع آوری نموده و به مراکز و یا افراد خریدار آنها بفروشید تا آنها با انتقال این ضایعات به کارخانه ، شرایط را برای بازیافت آنها فراهم کنند.

اگر دغدغه حفظ محیط زیست را دارید ، اگر خواهان جبران برخی از هزینه های خرید یونولیت هستید ، اگر می خواهید از شر ضایعات یونولیت خود خلاص شوید و … آنها را جمع آوری نموده و به خریداران ضایعات بفروشید و آنها را در طبیعت رها نکنید. رها کردن ضایعات پلاستوفومی در طبیعت ، پیامدهای بسیار زیادی دارد که باید به آنها بی تفاوت نبود.

جمع آوری ضایعات یونولیتی صنایع مختلف

با ضایعات یونولیت چه کنم ؟ هر ضایعات یونولیت را می توان بازیافت نمود. ضایعات یونولیت کارخانه لوازم خانگی ، ضایعات یونولیت کارخانه بلور و چینی ، ضایعات یونولیت کارخانه لوازم برقی ، ضایعات یونولیت شرکت های دارویی ، ضایعات یونولیت شرکت های کامپیوتری ، ضایعات یونولیت دکورسازی و … را می توان بازیافت کرد.

یونولیتی که در ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد ، پرتی هایی داشته که این ضایعات را می توان بازیافت کرد. از موادی که از بازیافت این ضایعات تولید می شود می توان محصولات مختلفی را تولید نمود. با استفاده از مواد یونولیتی بازیافتی می توان ساعت ، قاب عکس ، مجسمه ، کارتن ، پلاستیک ، یونولیت و … را تولید کرد. معمولاً کارخانه ها از مواد بازیافتی یونولیتی به تنهایی برای تولید محصولات مختلف استفاده نمی کنند و از ترکیب آنها با مواد اولیه تازه و مرغوب برای تولید محصولات مختلف استفاده می کنند.

با ضایعات یونولیت چه کنم و چگونه آنها را به مراکز بازیافت انتقال دهم ؟

تنها کافیست که ضایعات یونولیتی را جمع آوری نموده و به خریداران آنها بفروشید و سایر کارها را به آنها بسپارید. این ضایعات پس از تفکیک به کارخانه های دارای دستگاه های بازیافت یونولیت ، انتقال داده می شوند. پلاستوفوم را از ذرات گرانولی می سازند که به لحاظ ظاهری مانند توپ های کروی بسیار ریز هستند و با بخاردهی آب به یکدیگر پیوند می خورند.

پلاستوفوم طی پروسه پلیمریزاسیون و قالب گیری استایرن مونومتر ، ساخته می شود. دستگاه های موجود در کارخانه های بازیافت یونولیت دارای مخزن بزرگی است و از آپشن هایی برای نظارت بر فرآیند بازیافت برخوردار است. مواد بازیافتی به این مخزن ورود کرده و پس از عملیات فشرده سازی تحت حرارت قرار می گیرند و به کالاهای موردنظر تبدیل می شوند.

با ضایعات یونولیت چه کنم ؟ پاسخ به این سؤال روشن است. ضایعات یونولیت باید بازیافت شوند. اصلاً یکی از ویژگی های خوب یونولیت ، قابلیت بازیافت است. بنابراین پرتی ها و ضایعات یونولیتی را نباید دور انداخت و باید آنها را بازیافت کرد. برای بازیافت یونولیت از دو روش سرد و گرم که هر یک پروسه متفاوتی دارند ، استفاده می شود.

بازیافت سرد بدین صورت است که ضایعات جمع آوری شده و تفکیک شده را داخل دستگاه هایی کرده و خاک آنها را جدا نموده و در کیسه های خاصی جمع آوری می کنند. این خاک ها برای تولید محصولات مختلف استفاده می شود. از این مواد بازیافتی نباید به صورت کلی برای تولید یونولیت استفاده کرد. استفاده از مواد اولیه مرغوب و تازه در کنار این مواد یونولیتی بازیافتی ، ضرورت دارد.

در بازیافت گرم ، ضایعات جمع آوری شده و تفکیک شده را تحت حرارت قرار می دهند. این مواد را انبساط داده و پس از آن آب می کنند. مایع حاصل را در معرض فشار قرار می دهند تا بتوان آن را به پلاستیک سخت و جامد و فشرده تبدیل کرد. با ضایعات یونولیت چه کنم ؟ تمامی ضایعات یونولیتی را می توان بازیافت نمود به جز ضایعات یونولیتی که سوخته اند. این ضایعات اصلاً ارزش بازیافت ندارند و هرگز نباید با ضایعات یونولیتی دیگر وارد چرخه بازیافت شوند.

یکی از مواد بسیار مهم حاصل از بازیافت ضایعات پلاستوفوم ، کربن اکتیو است. این ماده در بخش های مختلفی کاربرد دارد. بنابراین این ماده را می توان مهمترین دستاورد بازیافت ضایعات یونولیت دانست.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش ضایعات یونولیتی

با ضایعات یونولیت چه کنم  و آن را به کجا بفروشم ؟

مراکز مختلفی به خرید و فروش ضایعات یونولیتی اقدام نموده که تنها برخی از آنها ، این ضایعات را با قیمت مناسب و واقعی خود خریداری می کنند. بنابراین در انتخاب مراکز خرید و فروش ضایعات یونولیتی دقت کنید و وسواس به خرج دهید.

در زمینه خرید و فروش ضایعات یونولیت می توانید با کارشناسان مجموعه ” یونولیت پلاستوفوم ” مشاوره کنید. ضایعات یونولیتی شما را با بالاترین قیمت منطقی ، خریداری می کنیم.

تنوع محصولات تولیدی با مواد یونولیتی بازیافتی

با ضایعات یونولیت چه کنم ؟ با این ضایعات می توان محصولات مختلفی را تولید نمود. لوازم تحریر ، قاب های آیینه و قاب عکس ، مجسمه ، یونولیت بسته بندی ، وسایل تزئینی و دکوری ، کودهای آلی ، آجر ، ملات ، سیمان ، درب و پنجره و … از جمله محصولات مختلفی هستند که با استفاده از مواد یونولیتی بازیافتی تولید می شوند. بنابراین این ضایعات دارای ارزش زیادی هستند و نباید بیهوده به حال خود رها شوند. اگر از مواد یونولیتی بازیافتی استفاده شود ، در مصرف مواد اولیه لازم برای تولید این محصولات صرفه جویی می شود که این مسئله صد درصد به نفع تولیدکنندگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *