مشاوره رایگان

باکس حمل دارو از جنس یونولیت

باکس حمل دارو از جنس یونولیت

چکیده محتوای این صفحه

باکس حمل دارو از جنس یونولیت، برای جابه جایی انواع محصولات دارویی در مسافت های مختلف مورداستفاده قرار می گیرد.

امروزه یونولیت بسیار پرکاربرد شده است و در صنایع مختلفی به کار می رود. یکی از کاربردهای مهم یونولیت، استفاده برای ساخت باکس حمل دارویی می باشد. از جهات مختلفی برای حمل دارو نیاز به استفاده از چنین باکس هایی می باشد.

پلاستوفوم یا یونولیت (Jonulite) برای حمل محصولات دارویی

باکس حمل دارو ، محصول کاملاً مناسبی برای حمل انواع دارو است. پلاستوفوم دارای نام های مختلفی است، اما در ایران بیشتر با نام یونولیت و آکاسیف معروف شده است. این ماده پرکاربرد، سبک و متخلخل است و از خصوصیات مهمی مانند عایق کاری برخوردار هستند. پلیمرهای سفید رنگ طی فرآیندهای پتروشیمی تولید می شود. پس از آماده کردن مواد اولیه یونولیت، آن را داخل قالب های مخصوص ریخته و صبر می کنند تا حالت بگیرند و به شکل و فرم موردنظر برسند.

امروزه در بخش های مختلفی شاهد استفاده از یونولیت هستیم. از فوم های سفید یونولیتی در لیوان های نوشیدنی، عایق ها، بسته بندی ها و … استفاده می شود. با بررسی دقیق ساختار این محصول می توان متوجه شد که 98 درصد آن را هوا و حدود 2 درصد آن را پلی استایرن تشکیل داده است که ترکیب بسیار ایده آلی است.

همین ساختار سبب شده است که یونولیت را محصول مناسبی برای ساخت باکس حمل دارو بدانند. گرانول ها به شکلی با بخار آب گرم می شوند و در کوتاهترین زمان دچار انبساط شوند. پس از پیمودن مراحل ذکرشده، یک بلوک با دانسیته معین ساخته می شوند. مواد تشکیل دهنده فوم های پلاستوفومی دارای وزن کمی هستند و این مسئله سبب می شود که فوم ها بسیار سبک شوند. هر چقدر که زمان بگذرد، پلاستوفوم با توجه به ساختاری که دارد هرگز خواص خود را از دست نمی دهند.

باکس حمل دارو از جنس یونولیت

کاربردهای پلاستوفوم به جز ساخت باکس های دارویی

از یونولیت در موارد مختلفی استفاده می کنند که مهمترین آنها شامل ساختمان سازی، بسته بندی، مجسمه سازی، ماکت سازی و نمونه سازی، ساخت کاردستی، ساخت وسایل تزئینی، دکورسازی، هواپیماسازی، کشتی سازی و … می باشد.

استفاده ای که از یونولیت در هر حوزه ای می شود، متفاوت است. برای مثال در صنعت ساختمان سازی از یونولیت یا پلاستوفوم با هدف سبک سازی و عایق سازی استفاده می شود، اما در صنعت خودروسازی از یونولیت با هدف بسته بندی قطعات خودرو استفاده می شود. باکس حمل دارو ، یکی از کاربردهای یونولیت است. صنعت داروسازی و پزشکی به شکل های مختلفی از یونولیت یا پلاستوفوم استفاده می کند که هر یک اهمیت زیادی دارند.

برای اشنایی با یونولیت میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

بررسی خلاصه تاریخچه یونولیت یا پلاستوفوم

در سال 1983، یونولیت یا پلاستوفوم از سوی یک مخترع آلمانی به نام ادوارد سیمون اختراع گردید. تولید این ماده از جداسازی بعضی از مواد از رزین طبیعی شروع شد. سیمون، دقیقاً ماده اولیه یونولیت را نمی شناخت. به همین علت با یک دانشمند دیگر مشورت نمود و دستاورد این بررسی ها و مشاوره ها، معرفی زنجیره بلند استایرن به عنوان یک ماده پلیمری پلاستیکی بود. باکس حمل دارو ، یکی از کاربردهای محصول اختراع شده توسط سیمون بود. در سال 1930 ، یک شرکت آلمانی به صورت تجاری به تولید یونولیت اقدام نمود. در سال 1937، صادرات این ماده به دیگر کشورها انجام شد. چیزی که امروزه به عنوان پلی استایرن عرضه می شود، ماده اولیه ای است که توسط آن، انواع پلی استایرن مانند یونولیت بسته بندی، فوم سقفی، فوم دیواری و … تولید می گردد.

یکی از مخترعان در شرکت شیمیایی داو به اسم Ray Mclintire توانست فوم پلی استایرن را بسازد. این مخترع بر این باور بود که اختراع یونولیت کاملاً تصادفی رخ داده است. این اختراع در شرایطی به واقعیت تبدیل شد که او در حال کشف یک عایق الکتریکی انعطاف پذیر در زمان وقوع جنگ جهانی دوم بود. یونولیت با ویژگی عایق بودن بسیار خوب، توانست نیاز آنها را برطرف کند.

کاربرد مهم باکس حمل دارو

این محصول برای حمل و نقل انواع داروهای دارای ظروف و محفظه حساس و شکننده مورداستفاده قرار می گیرد. همچنین برخی از داروها باید در دمای خاصی نگهداری شوند تا خراب و فاسد نشوند. لذا این باکس ها دارای کاربردهای بسیار مهمی هستند. شرکت ها و کارخانه های مختلفی از این باکس ها استفاده نموده و محصولات دارویی خود را توسط آن به بیمارستان یا داروخانه ها انتقال می دهند.

گاهی داروخانه ها برای انتقال دارو از داروخانه به دست مصرف کننده، از باکس حمل دارو استفاده می کنند. البته این در صورتی است که مسیر طولانی باشد. زیرا در مسیرهای کوتاه، ماندن دارو در دمای معمول، مشکلی را ایجاد نمی کند و تنها توصیه می شود که بلافاصله پس از رسیدن دارو به منزل، آن را داخل یخچال قرار دهند. لذا برای انتقال برخی از داروهای تزریقی، داروهای خوراکی و داروهای موضعی نیاز است که از این باکس ها استفاده شود.

قیمت باکس حمل دارو

با توجه به اینکه این محصولات از جنس یونولیت هستند، قیمت مناسبی دارند. البته باکس های دارویی از جنس دیگری وجود دارند که قیمت آنها بیشتر از قیمت باکس های یونولیتی است. باکس های یونولیتی به دلیل قیمت مناسبی که دارند، بیشتر مورداستفاده قرار می گیرد. همانگونه که در ابتدای توضیحات عرض کردیم بیشتر مواد تشکیل دهنده باکس یونولیتی از هوا است و همین مسئله سبب شده است که یونولیت ارزان قیمت شود. قیمت دقیق این محصول با توجه به ابعاد باکس حمل دارو و کیفیت آن، متفاوت است. مجموعه یونولیت پلاستوفوم، ارزان ترین و باکیفیت ترین انواع یونولیت را ارائه می دهد.

کلام آخر

اگر داروها با استفاده از تجهیزات و وسایل مناسب حمل نشوند، حتماً دچار آسیب دیدگی فیزیکی یا فساد دارویی می شوند. لذا باید با استفاده از محصولات مناسب مانند باکس حمل دارو به حمل داروهای حساس و خاص اقدام نمود. بدین ترتیب انواع داروهای خوراکی، موضعی و تزریقی به صورت صحیح و سالم به دست مصرف کنندگان می رسند. حتی افرادی که قصد رفتن به سفر دارند، می توانند از این باکس ها استفاده نموده و داروهای خود را در آن گذاشته و با آسودگی خاطر، حمل کنند. سلامت داروهای شما در زمان سفر با استفاده از این باکس ها، صد درصد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *