مشاوره رایگان

استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری

اهمیت استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری

چکیده محتوای این صفحه

استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری به دلیل خواص این ماده مانند سبکی و تغییر فرم ندادن در زمان قرارگیری در آب و … می باشد.

یونولیت با خصوصیاتی که دارد سر از همه جا در آورده است و به شکل های مختلف از آن استفاده می شود. در واقع ویژگی هایی که این ماده دارد سبب شده است که در موارد مختلفی این محصول به سایر محصولات مشابه ترجیح داده شود.

یکی از ابزارهایی که برای ماهیگیری مورداستفاده قرا می گیرد ، بویه ماهیگیری می باشد. بویه ها سبب می شوند که کار صیادان و ماهیگیران آسان تر از حد تصور شود.

شناور تور ماهیگیری

استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری ، بسیار رایج شده است. شناور تور ماهیگیری ، وسیله پرکاربردی برای ماهیگیری است. این شناورها در اندازه های مختلفی ساخته می شوند تا با استفاده از آنها بتوان ماهیگیری را به خوبی انجام داد.

با کمک این شناورها به خوبی می توان تور را بر روی آب قرار داد. بنابراین مشکلی برای قرارگیری تور بر روی سطح آب ( چه آبهای عمیق چه آبهای کم عمق ) وجود ندارد. لذا ماهیگیری به خوبی صورت می گیرد و نتیجه موفقیت آمیزی دارد. بهره گیری از پلاستوفوم سبک برای تورهای ماهیگیری ، اقدام بسیار خوبی است. بویه یا شناور ماهیگیری در چندین نوع تولید می شود. استفاده از بویه های پاشنه شتری یا استوانه ای رواج یافته است.

وظیفه شناور ماهیگیری چیست ؟

استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری ، تأثیر مثبتی در فرآیند ماهیگیری دارد. وظیفه شناور یا بویه ماهیگیری این است که تور را روی سطح آب باقی نگه دارد. زمانی موفقیت در پروسه ماهیگیری صورت می گیرد که از یک تور ماهیگیری به همراه یک بویه مناسب استفاده شود.

وظیفه اصلی بویه ، فیکس و ثابت نگه داشتن تور بر روی آب است تا تور هیچگونه حرکتی بر روی آب نداشته باشد. بدین ترتیب ماهیگیری بسیار ساده تر می شود. سبکی بویه یا تور به دلیل جنس یونولیت آن است. اگر بویه از جنس یونولیت نباشد ، به دلیل سنگینی امکان قرارگیری روی آب را ندارد.

جنس بویه ماهیگیری چیست ؟

استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری ، مزایای زیادی دارد. جنس بویه ها ، یونولیت یا پلاستوفوم است. هر دو نوع بویه استوانه ای و شتری بر روی سطح آب شناور باقی می مانند. با استفاده از بویه ، تور ماهیگیری دارای فضای بیشتری بر روی سطح آب است و امکان کسب نتیجه موفقیت آمیز را افزایش می دهد.

پلی استایرن انبساطی از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است. بهترین ویژگی های یونولیت این است که مقاومت و استحکام بسیار زیادی دارد. سبکی یونولیت دقیقاً همان چیزی است که موردتوجه ماهیگیران است. یونولیت قادر به تحمل وزن زیادی است و می توان طعمه های زیاد و سنگینی را تحمل کند و کمر خم نکند. استفاده از بویه در آبهای کم عمق یا آبهای عمیق بستگی به مهارت ماهیگیران دارد.

مقاله پیشنهادی: موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها

مزایای استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری چیست ؟

علاوه بر یونولیت ، مواد دیگری وجود دارند که برای استفاده در شناور ماهیگیری مناسب هستند. اما برتری یونولیت نسبت به سایر مواد موجب شده است که یونولیت را برای ساخت بویه یا شناور ماهیگیری انتخاب کنند. بویه های ماهیگیری در شکل های مختلفی تولید می شوند. دلایلی که سبب می شود یونولیت به سایر مواد برای ساخت بویه ترجیح داده شود ، موارد زیر است :

– یونولیت با مقاومت بسیار زیاد خود می تواند هر طعمه ای را با هر وزن و تعدادی تحمل کند و دچار مشکل نشود.

– یونولیت ، عایق رطوبت و آب است. بنابراین آب رودخانه یا دریا و برکه و … موجب خراب شدن یونولیت نمی شود.

– یونولیت با جنس تور ماهیگیری که معمولاً پلاستیک یا نخ است ، سازگار است و هیچ ناسازگاری میان آنها وجود ندارد. بنابراین استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری ، آسیبی به تور وارد نمی کند.

– فراوانی بویه های پاشتری ، گوشواره ای ، استوانه ای و … در بازار زیاد است و برای تهیه آنها ، به دردسر نخواهید افتاد.

– قیمت یونولیت ارزان است و این مسئله موجب ارزان شدن بویه های یونولیتی می شود. بنابراین با حداقل هزینه می توانید ابزارهای موردنیاز برای ماهیگیری را خریداری کنید.

– دوام بویه های یونولیتی به دلیل طول عمر بالای یونولیت زیاد است. یونولیت با ساختار مستحکمی که دارد در مقابل انواع آسیب ها ، مقاومت می کند.

کیفیت ماهیگیری با استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری

استفاده از پلاستوفوم در تورهای ماهیگیری موجب افزایش کیفیت فرآیند ماهیگیری می شود. برقراری تعادل تورهای ماهیگیری و امکان نشانه گذاری و اعلام خطر توسط بویه های ماهیگیری انجام می شود. اغلب ماهیگیرانی که از بویه های یونولیتی برای ماهیگیری استفاده نموده اند ، نتایج حاصل از استفاده از آنها را مثبت دانسته اند.

توجه داشته باشید که در میان بویه های یونولیتی موجود در بازار در ابعاد و اندازه های مختلف ، باید بویه ای را انتخاب نمود که ابعاد و وزن آن متناسب با وزن تور ماهیگیری باشد. مسئله ای که حائزاهمیت است ، استفاده از بویه های بزرگ و حجیم است که توانایی تحمل فشار آب در نقاط مختلف آب با عمق های گوناگون را داشته باشد. استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری موردتأیید متخصصان این حوزه است.

اغلب بویه های یونولیتی دارای حفره هایی هستند که طناب های قطور ، امکان عبور از آنها را داشته باشد. کیفیت ، مقاومت ، طول عمر و کارایی این بویه های یونولیتی بسیار عالی است.

اهمیت استفاده از بویه برای ماهیگیری در ایران

یکی از کارهای پررونق و محبوب در کشور عزیزمان ، ماهیگیری است. در واقع این صنعت ، یکی از قطب های اقتصادی مهم کشور است. زمانی این کسب و کار به صورت موفقیت آمیز دنبال می شود و پیشرفت می کند که از ابزارهای جدید و پیشرفته برای آن استفاده شود. با توجه به توضیحاتی که مطرح نمودیم ، استفاده از یونولیت سبک در تورهای ماهیگیری موجب کسب نتایج مثبتی در این زمینه می شود. بویه یونولیتی با شناور نگه داشتن تور ماهیگیری روی آب ، شرایط بهتری را برای ماهیگیری فراهم می کند تا ماهیگیران بتوانند ماهی های خوب و زیادی را صید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *