مشاوره رایگان

قیمت یونولیت سقفی

افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال 1402

چکیده محتوای این صفحه

قیمت یونولیت سقفی برای افرادی ، که در صنعت ساختمان سازی فعالیت می کنند ، بسیار مهم هستند . یونولیت ها به عنوان محصولات شیمیایی شناخته می شوند ، که به صورت عایق هستند ، این ورقه ها به عنوان بهترین عایق های سرما و گرما شناخته می شوند .

این محصولات به عنوان یک جایگزین مناسب ، برای بلوک های سیمانی به شمار می روند . مهمترین مسئله برای خریداران حوزه ساختمانی ، قیمت این محصولات است . خرید یونولیت ها باید به وسیله شرکت های معتبر انجام بگیرد . برای آشنایی بیشتر با عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت این محصولات با ما همراه باشید .

قیمت یونولیت سقفی به چه مواردی بستگی دارد ؟

در حالت کلی موارد مختلفی بر روی قیمت یونولیت سقفی تاثیر می گذارد ، تولید کنندگان یونولیت ها را بر اساس فاکتورهایی مانند نوع کاربری ، ابعاد ، تعداد و ….. به بازار ارائه می کنند . در ادامه قصد داریم به فاکتورهایی بپردازیم ، که بر روی قیمت این بلوک ها تاثیر می گذارند .

 

  • ابعاد

همانطور که می دانید یونولیت ها در ابعاد مختلفی تولید ، به بازار عرضه می شوند . قیمت روز یونولیت ها را بر اساس هر واحد از این بلوک ها ، متغیر می باشد . به این دلیل که واحد فروش یونولیت به شکل ورقه ای ، دانه ای در هر واحد می باشد .

  • چگالی یا تراکم

دومین پارامتری ، که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت یونولیت سقفی دارد ، چگالی است که هر کدام از این بلوک ها دارند . به این شکل که هر اندازه ، چگالی و تراکم بلوک ها بیشتر باشد ، قیمت آن ها هم در هر واحد افزایش پیدا می کند .

  • ضخامت

یکی از مهمترین مواردی ، در ایجاد وجه تمایز یونولیت های سقفی تاثیرگذار است ، ضخامت این محصولات می باشد . ضخامت تاثیر بسیار زیادی بر روی ، متریال به کار رفته در ساخت ، ابعاد محصول دارد . همین امر باعث شده که ، قیمت یونولیت سقفی تابع این مسئله باشد .

قیمت یونولیت سقفی به چه مواردی بستگی دارد ؟

مزایای استفاده از یونولیت سقفی

استفاده از فوم ها در ساختمان سازی مزایای زیادی دارد . در سال های اخیر با افزایش قیمت مواد اولیه ، قیمت یونولیت سقفی هم افزایش یافته است . اما با توجه به افزایش قیمت این محصول ، باز هم مزیت های آن بیشتر است و پیمانکاران ترجیح می دهند ، از یونولیت ها در ساخت و ساز استفاده کنند .

 

  • یکی از مهمترین مزیت های یونولیت های سقفی ، کاهش بار مرده ساختمان ها می باشد . همانطور که می دانید ، بیش از 90 درصد وزن یونولیت ها ، از هوا تشکیل شده است .
  • یونولیت ها به عنوان عایق های مناسبی شناخته می شوند ، از مقاومت بالایی در برابر نفوذ گرما ، صوت ، رطوبت برخوردار هستند . استفاده از این محصولات در عایق بندی ساختمان ها موثر است .
  • هر میزان هم که قیمت یونولیت سقفی افزایش یافته باشد ، در مقایسه با مصالح سنتی استفاده از این محصولات صرفه جویی به شمار می رود .
  • مهمترین ویژگی یونولیت های سقفی ، مقاومت بالای آن ها در برابر عوامل طبیعی ، مانند زلزله و …. می باشد .
  • با استفاده از یونولیت ها در امر ساخت و ساز ، می توانید به عمر ساختمان ها بیافزایید . این محصولات از مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی ، زنگ زدگی ، فرسودگی و …. می باشد .

دلایل افزایش قیمت یونولیت سقفی

افزایش قیمت یونولیت سقفی دلایل متعددی دارد ، در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد .

  • افزایش قیمت مواد اولیه

یونولیت ها از مواد شیمیایی به نام استایرن مونومر ، تولید می شوند . بخش عمده ای از این متریال اولیه به صورت وارداتی به کشور داخل می شود . با توجه به مشکلات تحریم در سال های اخیر ، برای ورود ماده ی اولیه به کشور مشکلات خاص خود را دارد .

با توجه به افزایش قیمت دلار ، قیمت یونولیت سقفی نیز افزایش یافته است . بنابراین قیمت این محصولات به نوسانات بازار ارز بستگی دارد .

  • افزایش تقاضا و کاهش میزان عرضه

یکی دیگر از مواردی که به افزایش قیمت یونولیت ، بستگی دارد ، عدم ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا نمی باشد . یونولیت ها به عنوان یکی از اصلی ترین مواد ساختمانی به شمار می رود ، که تقاضا برای خرید آن بسیار افزایش یافته است . با توجه به مشکلاتی که ، برای واردات محصولات پتروشیمی به وجود آمده است ، عرضه این محصولات به میزان زیادی کاهش یافته ، از این رو قیمت آن ها افزایش یافته است .

  • افزایش هزینه‌های مربوط به انرژی ، حمل‌ونقل و تولید

یکی دیگر از مواردی که تاثیر زیادی بر روی قیمت یونولیت سقفی دارد ، هزینه هایی است که مربوط به تولید ، انرژی ، حمل و نقل و …. می باشد . هر اندازه قیمت این موارد افزایش پیدا کند ، به همان میزان نیز بر روی قیمت یونولیت های سقفی هم تاثیر می گذارد .

دلایل افزایش قیمت یونولیت سقفی

سخن پایانی

یونولیت های سقفی به عنوان یکی از ، پرکاربردترین مصالح ساختمانی نوین به شمار می روند . این بلوک ها به دلیل مزایایی که دارند ، به میزان زیادی مورد استقبال قرار گرفته اند . همانطور که در بالا اشاره کردیم ، قیمت یونولیت سقفی به موارد مختلفی بستگی دارد .

در هنگام خرید یونولیت های سقفی لازم است ، که مواردی را رعایت کنید . یکی از این موارد انتخاب برند و تولید کننده مناسب می باشد . گروه یونولیت به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان داخلی انواع یونولیت ها در ایران شناخته می شوند . می توانید انواع یونولیت ها را با قیمت مناسب خریداری نمایید .

گروه یونولیت محصولات خود را بر اساس ، آخرین استانداردهای روز دنیا ، با استفاده از دستگاه های پیشرفته تولید می کند . می توانید پیش از خرید از این برند با کارشناسان خبره فروش مشورت کنید ، از تجربیات آن ها استفاده کنید . پیش از خرید بهتر است قیمت یونولیت های سقفی را ، بر اساس هزینه ها محاسبه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *