مشاوره رایگان

استفاده از یونولیت برای کاهش میزان تبخیر

استفاده از یونولیت برای کاهش میزان تبخیر در کشت یونجه گلخانه ای

چکیده محتوای این صفحه

استفاده از یونولیت برای کاهش میزان تبخیر در کشت یونجه گلخانه ای ، نتایج مثبتی به همراه دارد. در ادامه به بررسی کامل این مسئله می پردازیم.

یونولیت ها در حوزه های فراوانی کاربرد دارند. به طوریکه اصلاً نمی توان عدم استفاده از یونولیت در برخی از کسب و کارها را فرض نمود. یونولیت ها به دلیل مقاومت بالا ، سختی بسیار زیاد ، طول عمر بالا ، انعطاف پذیری بسیار زیاد و … در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.

در میان کاربردهای مختلف یونولیت ها ، یک کاربرد آن بیشتر از سایر کاربردها به چشم می آید. این کاربرد ، استفاده از یونولیت برای کاشت گل و گیاه می باشد. در واقع سرو کله یونولیت ها در کاشت گیاهان گلخانه ای پیدا شده است. استفاده از یونولیت ها در کاشت گیاهان گلخانه ای و آپارتمانی ، مزایای قابل توجهی دارد. در این مقاله به خوبی با چندین مورد از کاربردهای یونولیت در باغداری و کاشت گیاهان گلخانه ای آشنا می شویم و به بررسی تأثیرات استفاده از یونولیت برای کاهش میزان تبخیر در کشت یونجه گلخانه ای می پردازیم.

گلدان های یونولیتی چیست ؟

گلدان های یونولیتی ، یکی از محصولات یونولیتی است. گلدان‌های یونولیتی با استفاده از یونولیت باکیفیت درست می شوند. این گلدان ها از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند و امکان قرار دادن انواع خاک ها در آنها وجود دارند. این گلدان ها بسیار سبک است و به راحتی جابه جا می شوند. گلدان های یونولیتی پس از مدتی استفاده ، پوسیده نمی شوند و از حداکثر طول عمر برخوردار هستند.

استفاده از این گلدان ها به سبب عایق بودن ، انعکاس دهنده نور و گرما و محافظت از گیاهان در برابر تابش شدید آفتاب ، امکان رنگ آمیزی ، داشتن عمق مناسب ، طول عمر بالا ، تمیز کردن آسان ، سازگار بودن با محیط زیست ، زهکشی راحت گلدان و …. توصیه می شود.

ضرورت استفاده از یونولیت برای کاهش میزان تبخیر در کشت یونجه گلخانه ای

گیاهان برای رشد خود به آب و مواد مغذی نیاز دارند. رطوبت موجود در خاک گلدان در شرایط عادی ، به سرعت از بین می روند. اما اگر داخل خاک گلدان یا بستر کاشت گیاه از یونولیت استفاده شود ، رطوبت موجود در خاک برای مدت زمان طولانی تری حفظ می شود. در نتیجه ، املاح و مواد مغذی موردنیاز گیاه توسط رطوبت موجود به خوبی به گیاه منتقل می شود و گیاه سریعتر و باکیفیت تر رشد می کند. گیاهان مختلف برای گرفتن آب از خاک دچار چالش های زیادی می شوند. اگر ریشه ها به خواب فرو روند ، رویش گیاه با تأخیر انجام می شود. وجود یونولیت در خاک ، این مشکل را صد درصد حل می کند.

بیشتر بخوانید: خرید یخدان مسافرتی و سفری

نتایج استفاده از یونولیت برای کاهش میزان تبخیر در کشت یونجه گلخانه ای

مطالعات زیادی در این زمینه صورت گرفته است و اغلب کارشناسان و متخصصان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از یونولیت برای کاشت گیاهان به منظور کاهش مقدار بخار و تعریق و افزایش کیفیت رشد گیاهان ، مؤثر است.

در واقع تکه های موجود در یونولیت باعث می شود که رطوبت گلدان به خوبی حفظ شود و یونجه ها از بیشترین میزان رشد برخوردار شوند. آب موردنیاز برای این گیاه در پروسه رویش گیاه ، متأثر از گیاه و تبخیر موجود در خاک نابود می شوند. خاک موجود در پیرامون ریشه سریعتر از سایر خاک ها ، خشک می شود. وجود یونولیت موجب به حداقل رسیدن تبخیر در کشت یونجه می شود.در نتیجه خاک تا مدت زمان بیشتری مرطوب است. در این حالت بستر مناسبی برای انتقال مواد مغذی و ویتامین ها ، فراهم است. چنانچه یونولیت در خاک وجود نداشته باشد ، در سریعترین زمان رطوبت موجود در خاک از بین می رود.

در این حالت ، جذب مواد مغذی و ویتامین به گیاه به خوبی صورت نگرفته و از ظاهر گیاه می توان متوجه شد که تا چه اندازه بی کیفیت و پژمرده است. برای رفع این مشکل دو روش وجود دارد که اولی آبیاری مرتب و زودهنگام گیاه است و دومی ، استفاده از یونولیت برای کاهش میزان تبخیر در کشت یونجه گلخانه ای است. با وجود یونولیت ، تمامی عناصر موجود در خاک در کمترین زمان جذب گیاه می شود. یونولیت سبب توزیع یکسان و یکدست رطوبت در خاک می شود و این مسئله موجب افزایش یونجه های بدست آمده می شود.

مزایای بهره گیری از یونولیت در خاک گیاهان آپارتمانی و گلخانه ای

استفاده از پلاستوفوم در باغداری از مزایای زیادی برخوردار است.

– با استفاده از پلاستوفوم می توان در مصرف آب صرفه جویی نمود و تعداد دفعات آبیاری گیاه را کاهش داد.

– استفاده از یونولیت برای کاهش میزان تبخیر در کشت یونجه گلخانه ای با مزایای اقتصادی همراه است. در واقع این تکنیک از مقرون به صرفه ترین روش های کاهش میزان تبخیر در کشت یونجه می باشد که موجب رشد بهتر یونجه می شود.

– کیفیت رشد گیاهانی که در خاک دارای یونولیت رشد می کنند ، بسیار عالی است.

– سرعت رشد گیاهانی که در خاک خود از قطعات یونولیت برخوردار هستند ، بسیار بالا است.

– احتمال پژمردگی گل و گیاهان روییده شده در خاک دارای قطعات یونولیتی ، بسیار پایین است.

کلام آخر

استفاده از یونولیت برای کاهش میزان تبخیر در کشت یونجه گلخانه ای پس از مطالعات و تحقیقات بسیار زیاد در این زمینه ، رایج شده است. بنابراین در استفاده از یونولیت برای کاشت گیاهان خود ، تردید نکنید. بی شک می توان اطمینان داد که استفاده از یونولیت برای کاشت گل و گیاهان شما ، نتایج ارزنده ای را به همراه دارد.

کاربردهای دیگر یونولیت شامل ساختمان سازی ، دکورسازی ، خودروسازی ، کشتی سازی ، ماکت سازی ، مجسمه سازی ، نمونه سازی ، بسته بندی ، تزئینات و … است. برای هر یک از موارد گفته شده باید از یونولیت باکیفیت و مرغوب استفاده کرد که از چندین ویژگی مهم شامل دانسیته مناسب ، ابعاد لازم ، کیفیت بالا و … برخوردار باشد. هر کارخانه ای در ایران چنین یونولیتی را به شما تحویل نمی دهد. بنابراین یونولیت موردنیاز خود را از برترین تولیدکننده خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *