مشاوره رایگان

از بین بردن ضایعات یونولیتی

از بین بردن ضایعات یونولیتی در محیط زیست با استفاده از پوست مرکبات

چکیده محتوای این صفحه

از بین بردن ضایعات یونولیتی به شیوه های مختلفی انجام می شود که یکی از آنها ، دفع ضایعات پلاستوفومی با استفاده از پوست مرکبات است.

یونولیت ها در موارد مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند که هر یک از آنها منجر به تولید ضایعاتی می شوند. حال ممکن است ضایعات یونولیتی در یک بخش ، کمتر و ضایعات یونولیتی در یک بخش دیگر ، زیادتر باشند.

عدم نابودی و دفع ضایعات یونولیتی ، مشکلات زیادی را ایجاد می کند. بنابراین برای دفع اصولی این ضایعات باید از روش های اصولی استفاده کرد. یکی از روش های جالب دفع ضایعات پلاستوفوم ، دفع آنها به کمک پوست مرکبات است.

از بین بردن ضایعات یونولیتی با پوست مرکبات ، واقعیت یا شایعه ؟

دفع ضایعات یونولیتی به روش های مختلفی انجام می شود که برخی از آنها نسبت به دیگری ، برتری هایی دارند. شاید در اخبار و مقالات شنیده باشید که دفع ضایعات پلاستوفومی با استفاده از پوست میوه ها انجام می شود. بعضی از میوه ها در پوست خود دارای ماده ای هستند که خاصیت پاک کنندگی دارند. پژوهشگران با توجه به این خاصیت میوه ها به بررسی امکان دفع ضایعات پلاستوفومی با استفاده از پوست میوه ها پرداخته اند و در این زمینه ، تحقیقات زیادی کرده اند. در این بررسی ها از میوه های مختلفی استفاده کرده اند که اثربخش ترین آنها ، مرکبات هستند.

نحوه دفع ضایعات پلاستوفومی با استفاده از پوست مرکبات

بررسی های زیادی بر روی نحوه از بین بردن ضایعات یونولیتی با پوست مرکبات کرده اند. در این پروسه بیشتر از پوست مرکباتی مثل پرتقال و نارنگی و … استفاده نمودند که در پوست خود از بیشترین میزان خاصیت پاک کنندگی برخوردار هستند.

در میان میوه هایی که بررسی های فوق بر روی آنها انجام شد ، پرتقال بهترین و اثربخش ترین میوه شناخته شد. پوست پرتقال و ضایعات پلاستوفومی را داخل آسیاب برقی ریخته و آن را برای مدت زمان خاصی روشن می کنند. برای این کار می توان از انواع ضایعات یونولیتی مانند ضایعات یونولیت بسته بندی ، ضایعات یونولیت سقفی و دیواری ، ضایعات یونولیت دکورسازی و … استفاده نمود. یعنی با این روش می توان انواع ضایعات را از بین برد.

با توجه به ویژگی های ضایعات یونولیتی مانند سبک بودن و بزرگ بودن و … باقی ماندن آنها در طبیعت ، مشکلات زیادی را برای محیط زیست ایجاد می کنند. بنابراین باید به دفع اصولی ضایعات یونولیتی ، اهمیت زیادی داد و اهمیت این مسئله را کم ندانست.

بیشتر بخوانید: کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌ سازی

هدف از بهره گیری از پوست مرکبات برای دفع ضایعات پلاستوفومی

از بین بردن ضایعات یونولیتی با استفاده از پوست مرکبات با هدف جلوگیری از آسیب وارد کردن به هوا و کره زمین انجام می شود. اگر از سایر روش های دفع ضایعات یونولیتی مانند سوزاندن و دفن ضایعات استفاده شود ، آسیب هایی به هوا و خاک وارد می شود. اما دفع ضایعات پلاستوفومی با پوست مرکبات ، هیچ مشکلی را برای هوا و خاک ایجاد نمی کند.

مرکبات ، بهتر از سایر میوه ها به دفع ضایعات پلاستوفومی اقدام می کند و با استفاده از بررسی هایی که صورت گرفت ، این مسئله به خوبی اثبات شد. با توجه به اینکه مرکبات زیادی در نقاط مختلف جهان تولید می شود می توان بر روی پوست آنهایی که در کارخانه های آبمیوه و کمپوت سازی و  … استفاده می شوند ، حساب نمود. پوست مرکبات از خاصیت پاک کنندگی بیشتری برخوردار هستند و به خوبی می توانند ضایعات یونولیتی را از بین ببرند. تحقیقات از بین بردن ضایعات یونولیتی با استفاده از پوست مرکبات در فصل گرم تابستان انجام شد که خبری از برداشت مرکبات در آن نبوده است.

بهترین روش برای از بین بردن ضایعات یونولیتی

درست است که این روش بر روی کاغذ ، شدنی است و نتایج بسیار خوبی دارد اما در عمل ، از این روش برای دفع ضایعات یونولیتی استفاده نمی شود. روشی که در حال حاضر برای دفع ضایعات یونولیتی به کار می رود ، بازیافت یونولیت است که مزایای زیادی دارد. در این روش به جای آنکه ضایعات یونولیت را دفن کنند و یا بسوزانند ، آن را خرد کرده و به شکل مواد اولیه در می آورند و برای تولید محصولات گوناگون از آنها استفاده کنند. لذا بهترین روش دفع ضایعات یونولیتی ، بازیافت ضایعات یونولیتی است.

برای از بین بردن ضایعات یونولیتی با استفاده از پوست مرکبات ، پوست مرکبات را در می آورند و و آن را به همراه ضایعات یونولیتی در دستگاه آسیاب قرار می دهند و اندکی اجازه میکس شدن را به آنها می دهد. سپس مواد حاصل را درون ظرف های ویژه می ریزند. بعد از انجام این کار ، تحلیل های زیادی بر روی آنها انجام می دهند تا به نتایج موردانتظار خود دست پیدا کنند. برای اجرای این تست می توان از سایر میوه ها مانند کیوی ، انجیر و موز و … استفاده نمود که هیچ یک نتیجه تست با استفاده از پرتقال را ندارد.

کلام آخر

از بین بردن ضایعات یونولیتی باید با توجه به سلامت کره زمین و هوا انجام شود. حفظ محیط زیست ، مسئله بسیار مهمی است که تمامی افراد باید به آن اهمیت دهند. به همین علت در زمان استفاده از یونولیت باید سعی کرد که ضایعات کمتری ایجاد شود و پس از آن باید به جمع آوری و تفکیک ضایعات آن به منظور بازیافت آنها و یا دیگر روش های مطلوب دفع ضایعات آنها اقدام نمود. در حال حاضر در تمامی کشورهای جهان به مسئله بازیافت ضایعات یونولیتی اهمیت می دهند و کمتر از روش های دیگر دفع ضایعات استفاده می کنند.

از بین بردن ضایعات یونولیتی می تواند به روشی انجام شود که نه تنها موجب عدم آسیب وارد کردن به محیط زیست شود بلکه سبب کاهش برداشت منابع ملی شود. زیرا بازیافت ضایعات یونولیت به گونه ای انجام می شود که حاصل آن ، مواد بازیافتی یونولیتی است که در موارد مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد.

امیدواریم با توجه به توضیحات ارائه شده توانسته باشیم اطلاعات خوبی در زمینه دفع ضایعات یونولیتی در اختیار شما قرار دهیم و شما را برای دفع ضایعات یونولیتی به بهترین روش مجاب کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *