مشاوره رایگان

یونولیت عایق رطوبتی

آیا یونولیت عایق رطوبتی بشمار می رود ؟

چکیده محتوای این صفحه

یونولیت عایق رطوبتی است. همین مسئله سبب می شود که در حوزه های مختلفی که مهمترین آنها ساختمان سازی است از پلاستوفوم استفاده کنند.

پلاستوفوم یا یونولیت دارای ویژگی های حائزاهمیتی همچون خاصیت عایق رطوبتی است. پلاستوفوم ، ماده سفید رنگی است که برای نخستین بار از سوی آلمانی های نازی تولید شد.

از پلاستوفوم عایق رطوبت چه می دانید ؟

یونولیت عایق رطوبتی ، همان ماده ای است که در صنعت پتروشیمی تولید می شود. ذرات ریز سازنده آن در مقابل دما و حرارت ، دچار انبساط شده و ساختار سلولی آن کاملاً بسته است. این ماده در مقابل آب و رطوبت از مقاومت عجیبی برخوردار است.

این گرانول سفید و سبک به علت وجود پنتان ، منبسط است. چنانچه که این ورقه ها در مقابل بخار آب باشند ، گاز پنتان به سبب حرارت بخار آب از ذرات پلی استایرن جدا می شود. در چنین وضعیتی ، ذرات پلی استایرن بسیار حجیم می شود. پس از این مرحله ، ماده را درون قالب ریخته و فرم می دهند و سپس به انبار نگهداری انتقال می دهند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با جعبه یونولیت

مهمترین کاربرد یونولیت عایق رطوبتی

یکی از کاربردهای مهم پلاستوفوم ، صنعت ساختمان سازی است. انبوه سازان به استفاده از پلاستوفوم ها در ساخت و سازهای خود ، توجه زیادی دارند. زیرا استفاده از پلاستوفوم ها ، نتایج بسیار مثبتی برای آنها دارد.

بلوک های پلاستوفومی در دو نوع اشتعال پذیر و غیرقابل مشتعل ساخته می شوند. یک بلوک سیمانی ساختمانی ، تقریباً 15 کیلوگرم وزن دارد. اما بلوک یونولیتی بسیار سبکتر از این وزن هستند و این مسئله موجب سبکی سازه ها می شوند. سبکی سازه ها ، مزایای زیادی را به دنبال دارد که مهمترین آنها خرابی کمتر سازه ها و تلفات جانی کمتر است.

سطح فوقانی و زیرین بلوک های یونولیت عایق رطوبتی را لایه نسوزی تشکیل داده است. ولی پلاستوفوم های یونولیتی در چنین حالتی هم تنها می توانند بیست دقیقه در مقابل حریق ایستادگی کنند و دچار مشکل نشوند. اما همین میزان مقاومت هم قابل تحسین است و می تواند تلفات و آسیب های آتش سوزی را به کمترین میزان برساند.

توجه به ایمنی سازه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لذا با توجه به این مسئله باید برای ساختمان سازی از مصالحی استفاده نمود که دارای مقاومت بسیار زیادی باشد. پلاستوفوم ، یکی از مصالح بسیار مقاوم است که از هر نظر دارای مقاومت خوبی است.

سایر کاربردهای پلاستوفوم عایق رطوبت

نه تنها صنعت ساخت و ساز بلکه صنایع مهم دیگری از یونولیت عایق رطوبتی استفاده می کنند. با استفاده از این پلاستوفوم ها می توان تابلوهای تبلیغاتی را درست کرد که در سطح شهر و اماکن دیگر مورداستفاده قرار می گیرند. از این ورق ها می توان برای ساخت ماکت های مختلف استفاده نمود و یک مدلسازی به صرفه و واقع گرایانه انجام داد.

ویژگی مقاومت بالای یونولیت در برابر رطوبت و ضربه سبب شده است که برای بسته بندی کالاهای مختلف از پلاستوفوم استفاده کنند. با این روش از کالاهای گوناگون ، یک محافظت بسیار خوب انجام می دهند.

چندین نکته قابل توجه در ارتباط با استفاده از یونولیت عایق رطوبتی

استفاده از پلاستوفوم های غیرکند سوز در ساختمان سازی ، اصلاً توصیه نمی شود. بنابراین در زمان خرید پلاستوفوم باید مدارک و اطلاعات آن را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که پلاستوفوم از نوع کندسوز می باشد.

سازندگان باید دقت کنند که با هدف محافظت از بلوک های سقفی پلاستوفومی بایستی تیرها و تیرچه ها را به خوبی کنترل نمود و حتماً آنها را به پوشش هایی به منظور محافظت ، مجهز نمود. در صورت بهره گیری از ورق های پلاستوفومی بایستی طرفین آنها دارای نگهدارنده و محافظ ضد آتش باشند تا ایمنی چندین برابر شود.

نیروهای کار در زمان اجرای پروژه باید از انداختن کبریت و سیگار و سایر مواد مشتعل زا بر روی پلاستوفوم ها خودداری کنند تا حادثه ای ایجاد نشود.

چرا استفاده از پلاستوفوم برای ساختمان سازی به صرفه است ؟

یونولیت عایق رطوبتی ، یک مصالح مقرون به صرفه برای ساخت و ساز است که از جهات گوناگونی موجب کاهش هزینه ها می شود. در واقع استفاده از پلاستوفوم به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش هزینه ها نقش دارد.

پلاستوفوم ها به دلیل ویژگی هایی که دارند موجب طول عمر زیاد سازه ها می شوند که این مسئله موجب کاهش هزینه ها به صورت غیرمستقیم می شود. قیمت یونولیت نسبت به سایر مصالح ساختمانی ، کمتر است و این مسئله موجب کاهش هزینه ها به صورت مستقیم می شود.

استفاده از یونولیت موجب کاهش نیاز به استفاده از بتن می شود. کاهش مصرف برخی از مصالح ساختمانی ، نتیجه مهم دیگر استفاده از پلاستوفوم ها در بخش های مختلف سازه می باشد. در این اوضاع اقتصادی ، کاهش چندین درصدی هزینه ها هم مبلغ قابل توجهی خواهد بود. بنابراین سازندگان نباید به استفاده از یونولیت عایق رطوبتی بی توجه باشند. پلاستوفوم جایگزین بسیار خوبی برای مصالح ساختمانی قدیمی است.

بیشتر بخوانید: یونولیت از کجا بخرم ؟

خرید پلاستوفوم عایق‌رطوبت

یک راه مؤثر برای افزایش ایمنی و مقاومت سازه ها ، استفاده از پلاستوفوم عایق رطوبت است. البته هر پلاستوفومی برای استفاده در ساختمان سازی مفید نیست ، تنها استفاده از پلاستوفومی برای ساختمان سازی سودمند است که مرغوبیت و کیفیت لازم را دارا باشد و فشردگی بسیار زیادی داشته باشد. کندسوز بودن یونولیت ، مسئله مهمی است که تولیدکنندگان بزرگ یونولیت بدان توجه دارند.

چنین پلاستوفوم مرغوب و باکیفیتی را از مجموعه تولید یونولیت پلاستوفوم تهیه کنید. ما پاسخگوی کلیه نیازهای یونولیت شما خواهیم بود و اعلاء ترین یونولیت ساختمان سازی ، ماکت سازی ، بسته بندی و … را به شما مشتریان گرامی ارائه می دهیم.

عوامل مؤثر بر یونولیت عایق رطوبتی

نرخ پلاستوفوم به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که مهمترین آنها شامل ابعاد پلاستوفوم ، دانسیته ، درصد مرغوبیت پلاستوفوم و … می باشد. با توجه به این موارد ، نرخ مشخصی برای پلاستوفوم تعیین می شود. کارخانه های تولیدی پلاستوفوم به این مسئله توجه دارند که کیفیت پلاستوفوم تحت تأثیر قیمت آن قرار نگیرد. کارخانه های حرفه ای به کیفیت پلاستوفوم خود توجه بسیار زیادی دارند و بر این اساس از بهترین متریال برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *