مشاوره رایگان

آیا یونولیت ضد آب است ؟

آیا یونولیت ضد آب است ؟

چکیده محتوای این صفحه

یکی از پرسش های پرتکرار ، که در هنگام خرید یونولیت مطرح می شود ، آیا یونولیت ضد آب است ؟ برای پاسخ به این سوال و آگاهی از مزیت های ، انواع یونولیت با ما همراه باشید .

یونولیت ها به عنوان مصالح جدید است ، که با عنوان پلاستوفوم هم شناخته می شود . این مصالح در سال های اخیر بسیار ، مورد توجه پیمانکاران و افراد فعال در ساخت و ساز قرار گرفته است . بلوک های یونولیت بسیار سبک وزن هستد ، از پایداری زیادی برخوردار می باشند .

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال 1402

مهمترین ویژگی های یونولیت ها چیست ؟

یونولیت ها از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند . این مصالح در قالب بلوک هایی تولید می شوند ، كه از مزاياي مختلفي برخوردار هستند . از جمله ويژگی یونولیت ضد آب امکان حمل و نقل ساده ی آن ها ، دوستدار محیط زیست بودن و برخورداری از قابلیت بازیافت ، پایداری نسبتا بالا در برابر فشارهای جانبی ، عوامل بیرونی مانند ضربه و فشار می باشد .

یکی از قابلیت های این محصولات ، که همواره تحت پرسش قرار می گیرد ، این است که آیا یونولیت ضد آب است یا خیر ، پاسخ به این سوال مثبت است . یونولیت ها به دلیل ساختار ویژه ای که دارند ، در مقابل نفوذ رطوبت و آب از خود پایداری زیادی نشان می دهند . اغلب فوم یونولیت را به عنوان یک محصول ضد آب معرفی می کنند .

در ادامه آیا یونولیت ضد آب است ؟ سوال دیگری پیش خواهد آمد ، که چه چیزی باعث این امر شده است ؟ بلوک های یونولیت از پلی استایرن ها ساخته می شوند ، این متریال در برابر رطوبت و آب ساختار مقاومی دارد ، به شکل طبیعی از قابلیت جذب پایینی برخوردار است .

در کنار این ویژگی ها در ساختار یونولیت ها ، سلول های EPS قرار گرفته اند ، که از لحاظ ساختار درونی با همدیگر در ارتباط نیستند . EPS ها در مقابل نفوذ آب از ساختار مقاومی برخوردار می باشند .

یک حقیقت بسیار جالب در پاسخ به پرسش آیا یونولیت ضد آب است وجود دارد ، باید بدانید که یکی از پارامترهای مهم و تعیین کننده ، مقاومت یونولیت در برابر آب ، میزان چگالی این محصولات می باشد . هر چقدر تراکم پلی استایرن های موجود در ساختار یونولیت کمتر باشد ، بلوک ها از چگالی بالاتری برخوردار هستند . چگالی بالا علاوه بر افزایش فشردگی در ساختار ، موجب یکپارچگی و هماهنگی در سطح یونولیت ها می گردد ، طبیعتا وزن این یونولیت ها نیز بیشتر می شود .

زمانی که بین پلی استایرن های تشکیل دهنده ، در بلوک های یونولیت یکپارچگی و هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد ، این بلوک ها در برابر رطوبت و آب پایداری بیشتری از خود نشان خواهند داد .

در ادامه بحث آیا یونولیت ضد آب است ؟ باید بگوییم که ، هر محصول بر اساس تراکمی که ، دارد از قابلیت نفوذ و درجه بندی بین 1 تا 50 درصد برخوردار است . افراد می توانند بر اساس نیاز خود محصول مورد نظرشان را انتخاب نمایند .

مقاومت یونولیت ها در برابر بخار آب

آیا یونولیت ضد آب است ، در برابر نفوذ بخار آب هم دارای مقاومت است ؟ در ارتباط با میزان جذب بخار ناشی از آب چگالی این محصولات تاثیر زیادی دارد . به هر میزان چگالی بلوک های فوم افزایش پیدا کند ، به همان مقدار هم در برابر رطوبت و نفوذ آب از خود پایداری نشان می دهد .

مقاومت یونولیت ها در برابر بخار آب

انواع یونولیت ها و کاربردهای آن ها

در ادامه بحث آیا یونولیت ضد آب است ؟ یونولیت ها در مدل های مختلفی ، تولید می شوند ، که هر کدام بنا بر ساختاری که دارند ، از کاربردهای مختلفی برخوردار می باشند . این بلوک ها از ویژگی ها و ساختار خاص خود برخوردار هستند ، که بر مبنای آن مورد استفاده قرار می گیرند . در ادامه قصد داریم به برخی از آن ها اشاره ی محتصری داشته باشیم .

  • یونولیت های فشرده

آیا یونولیت ضد آب است ؟ این سوال ممکن است در هنگام خرید انواع یونولیت های فشرده پیش بیاید . این نمونه از یونولیت ها دارای پگالی بسیار زیادی هستند ، که همین امر باعث تراکم آن ها می شود . این نوع بلوک ها به دلیل تراکم بسیار زیاد آن ها ، در برابر آب مقاومت زیادی از خود نشان می دهند . معمولا این نوع بلوک ها را در صنایع اتومبیل سازی ، مورد استفاده قرار می دهند .

  • بلوک های استاندارد فشرده

یکی از انواع یونولیت های ضد آب ، با چگالی بسیار زیاد که ، معمولا در ساخت سقف ها مورد استفاده قرار می گیرند ، یونولیت های فشرده هستند ، این نوع یونولیت ها به دلیل استفاده در سقف ها ، از اهمیت بسیار زیادی برخودار هستند . در هنگام انتخاب یونولیت های سقفی ، پیمانکاران و مهندسان معمولا این پرسش را ، مطرح می کنند ، که آیا یونولیت ضد آب است ؟ در پاسخ باید بگوییم بله .

سقف ها بخش مهمی از ساختمان هستند ، به همین دلیل باید در هنگام انتخاب مصالح دقت زیادی به خرج دهید . بلوک های یونولیت در کنار تیرچه ها استفاده می گردد . به همین دلیل است که ، باید در انتخاب ابعاد آن ها دقت زیادی شود .

  • یونولیت های دیواری

یکی دیگر از انواع یونولیت ها ، که بسیار پرکاربرد است ريال یونولیت های دیواری می باشند . این نوع مصالح در صنعت ساختمانی بسیار پرکاربرد است .

سخن پایانی

آیا یونولیت ضد آب است ؟ یونولیت ها مصالح بسیار محبوبی هستند ، که بسیار مورد توجه مهندسان ساختمانی قرار گرفته اند . در هنگام انتخاب این محصولات باید دقت زیادی به خرج دهید . یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید یونولیت ها ، انتخاب برند و تولیدکننده معتبر است .

گروه یونولیت به عنوان یک تولید کننده حرفه ای ، می تواند خریداران را در هنگام انتخاب بهترین نوع یاری کند . بهتر است پیش از خرید با کارشناسان فروش متخصص مشورت نمایید .

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت دکور با یونولیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *