مشاوره رایگان

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟

چکیده محتوای این صفحه

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ بله از این ضایعات می توان در موارد مختلفی استفاده نمود.

ضایعات یونولیت ، تکه هایی از یونولیت هستند که کارایی نداشته و از سوی مصرف کنندگان دیگر استفاده نمی شود. این ضایعات به دلیل اینکه قابل بازیافت هستند ، دور ریختنی نیستند و امکان استفاده دوباره دارند. البته نه اینکه به همان شکل مورداستفاده قرار بگیرند. این ضایعات باید بازیافت شوند و به صورت مواد اولیه در بیایند و سپس در بخش های مختلف مورداستفاده قرار بگیرند.

اگر ضایعات یونولیتی بازیافت نشوند ، مشکلات مختلفی را بوجود می آورند. به همین دلیل در سال های اخیر به بازیافت ضایعات یونولیتی اهمیت زیادی داده اند و آنها را جمع آوری نموده و در طبیعت به حال خود رها نمی کنند.

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ موارد استفاده آن چیست ؟

یونولیت یا پلاستوفوم ، محصولی است که از مواد اولیه خاصی که پلی استایرن انبساطی نام دارد ، تولید می شود. این ماده اولیه باید پروسه خاصی را بپیماید تا به یونولیت یا پلاستوفوم تبدیل شود. یونولیت در صنایع و بخش های مختلفی از صنعت و باغداری و پروژه های دانشجویی و … کاربرد دارد. یونولیت در هر جایی که مورداستفاده قرار بگیرد ، ضایعات و پرتی هایی دارد. مسلماً از ورق ها و بلوک های یونولیتی به صورت کامل استفاده نمی شود و در اثر برش ، ضایعاتی ایجاد می شود. گاهی برخی از بلوک ها و ورق های یونولیتی در حین کار دچار شکستگی می شوند و قابل استفاده نیستند. بنابراین این ضایعات را باید جمع نمود و به خریداران ضایعات فروخت.

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ بله. در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا از ضایعات یونولیت ، استفاده زیادی می شود. ضایعات یونولیت را بازیافت نموده و به مواد لازم برای تولید محصولات یونولیتی و غیریونولیتی تبدیل می کنند. ضایعات یونولیتی می توانند به یونولیت های سقفی ، یونولیت های دیواری ، یونولیت های بسته بندی ، یونولیت های تزئینی و سایر کالاهای دیگر تبدیل شوند. البته باید پروسه کاملی طی شود تا ضایعات یونولیت به مواد اولیه لازم برای تولید محصولات مختلف تبدیل شود و کیفیت لازمه را داشته باشد. شاید با دیدن برخی از محصولاتی که با مواد بازیافتی یونولیتی تولید شده اند ، باور نکنید که آنها از چنین موادی تولید شده اند. برای مثال ممکن است یک مجسمه بسیار زیبا و لوکس را ببینید و باور نکنید که این مجسمه زیبا و لوکس با استفاده از مواد بازیافتی یونولیتی درست شده است.

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد و در هر زمینه ای به کار می رود ؟

موادی که از بازیافت ضایعات یونولیتی بدست می آیند در موارد مختلفی مانند خودروسازی ، تولید لوازم خانگی ، تولید لوازم برقی ، مبل سازی ، دکورسازی ، عروسک سازی ، تولید لوازم تحریر ، ساختمان سازی ، دوچرخه سازی و … به کار می روند.

البته از مواد بازیافتی یونولیتی نمی توان به صورت کامل برای تولید محصولات استفاده کرد. زیرا در این شرایط ، کیفیت محصولات بسیار پایین خواهد شد. حتماً مواد بازیافتی یونولیتی باید با مواد اولیه دست اول و باکیفیت ترکیب شوند و سپس برای تولید مورداستفاده قرار بگیرند تا محصولات از کیفیت موردانتظار برخوردار باشند.

محدودیت های موجود برای بازیافت ضایعات

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ دقت کنید که از تمامی ضایعات یونولیتی می توان برای تولید مواد بازیافتی یونولیتی استفاده نمود. اما محدودیت هایی وجود دارد که بازیافت کنندگان را ملزم به چک کردن ضایعات یونولیتی و جداسازی برخی از ضایعات می کنند. به طور مثال ضایعات یونولیتی که در معرض حریق قرار گرفتند ، دیگر قابل بازیافت نیستند و هرگز نباید به محفظه دستگاه های بازیافت ورود کنند.

پس بازیافت کنندگان باید به این مسئله دقت زیادی داشته باشند. تیمی که مختص جداسازی و تفکیک ضایعات یونولیتی است باید به این نکته دقت کنند و ضایعات یونولیتی سوخته را از سایر ضایعات جدا کنند. چنین ضایعاتی صرفاً باید دفن و یا سوزانده شوند.

بیشتر بخوانید: کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو

نتایج بسیار خوب حاصل از بازیافت ضایعات یونولیتی

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ بازیافت ضایعات یونولیتی ، تأثیر فوق العاده ای در کاهش آلودگی هوا و کره زمین دارد. زیرا ضایعات کمتری در زمین دفن می شوند و این مسئله موجب سلامت کره زمین می شود. همچنین با بازیافت ضایعات یونولیتی ، میزان سوزاندن ضایعات کمتر می شود و این مسئله سبب می شود که هوای پاک تری داشته باشیم.

ضایعات یونولیت با وجود وزن اندکی که دارند ، حجم زیادی دارند. اگر قرار باشد این ضایعات یونولیتی انبار شوند ، فضای زیادی برای انبار کردن ضایعات لازم است. پس بازیافت ضایعات یونولیت از هر نظر مقرون به صرفه است.

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ بله ، این کار شدنی است. تولیدکنندگان و ساختمان سازان می توانند با فروش ضایعات یونولیتی ، بخشی از هزینه ای را که برای خرید یونولیت موردنیاز خود نموده اند را جبران کنند. پس جمع آوری ضایعات یونولیت و فروش آنها ، منفعت اقتصادی نیز دارد. لذا از شما ساختمان سازان ، تولیدکنندگان ، مهندسان و … درخواست می کنیم که نسبت به تفکیک و جمع آوری ضایعات یونولیتی خود اهمیت دهید و هرگز آنها را در طبیعت رها نکنید و قاطی زباله های خود بیرون نیاندازید.

اگر بدانید که چندین هزار سال طول می کشد که حجم مشخصی از ضایعات یونولیت تجزیه شوند ، هرگز دلتان نمی آید که این ضایعات را در طبیعت بیاندازید. توجه به این مسئله نشان می دهد که فرهنگ شما در چه سطحی است.

کلام آخر

با توضیحاتی که ارائه شد متوجه شدید پاسخ به پرسش آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد یا خیر ، چیست. پس هیچ توجیهی برای رها کردن ضایعات یونولیتی در طبیعت وجود ندارد. ضایعات یونولیتی را جمع آوری نموده و سپس به یک خریدار مجرب و خوب در این زمینه بفروشید. این ضایعات به مراکز بازیافت فرستاده می شوند و با پروسه ای که روی آن صورت می گیرد ، مواد بازیافتی یونولیتی باکیفیت و مرغوب به دست می آید. ضایعات یونولیتی خود را به ما بفروشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *