مشاوره رایگان

آکاسیف چیست ؟

آکاسیف چیست ؟

چکیده محتوای این صفحه

آکاسیف همان یونولیت است ، که به منظور طراحی سقف ها و دیوار ها در پروژه های ساختمانی به کار گرفته می شود . این ماده صنعتی بسیار مقاوم و کاربردی است . با وجود این محصول ساخت اماکن مسکونی ، تجاری و اداری در کمترین بازه زمانی ممکن می شود .

یونولیت ها از ترکیب پودر پلی استایرن کریستال با دیگر مواد شیمیایی به وجود آمده اند . این ماده شاید سبک باشد ، اما ضعیف و شکننده نیست . با قرارگیری در ساختمان تا حد قابل توجهی بر کیفیت و ایمنی پروژه ها می افزاید .

در ادامه مبحث به معرفی این محصول و کاربرد آن در صنایع مختلف می پردازیم ، با ما همراه شوید .

معرفی آکاسیف

آکاسیف یک نوع ماده ساختمانی است ، که بر پایه مواد شیمیایی نظیر پلی ‌استایرن ( Polystyrene ) تولید می ‌شود . پلی ‌استایرن یک پلاستیک سبک می باشد ، که به صورت فومی در اختیار می ‌گیرد . این محصول به دلیل خواصی همچون عایق حرارتی ، عایق صوتی و وزن کم‌ در طراحی بسیاری از ساختمان ها به کار می رود .

این محصول شیمیایی به صورت تخته‌ های بزرگ با ضخامت ‌ها و ابعاد مختلف روانه بازار می شود . این تخته ها قابل برش هستند . شما می توانید با بهره گیری از ابزارآلات مناسب به برش این اوراق پلاستیکی بپردازید .

آکاسیف در ساختمان ‌ها به منظور عایق‌ بندی دیوار ها ، سقف ‌ها و کف ها مورد استفاده قرار می گیرند . همچنین به عنوان عایق در سیستم‌ های تهویه مطبوع سیستم‌ های گرمایشی و سرمایشی کاربرد دارند .

این محصول کاربردی در مقایسه با متریال های قدیمی بسیار قدرتمند تر است . این نوع متریال ها ، ساختمان شما را در برابر حوادث مترقبه بهینه می کنند .

خصوصیات بارز آکاسیف ها

آکاسیف ها از مواد شیمیایی برتر در بازار هستند . این محصول علاوه بر طراحی بخش های مختلف ساختمان ، تغییری اساسی در بنای مجتمع به وجود می آورد . همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد ، این محصول از جنس پلی استایرن است .

یونولیت ها با این که ضعیف به نظر می رسند ، اما پس از اجرا در ساختمان باعث تقویت پایه های اصلی بنا می شوند . این محصول ، قابلیت های خود را به سازه های ساختمانی القاء می کند . بدین خاطر حتی در محیط های آلوده همچون ؛ اماکن صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند .

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آکاسیف ها ، علل اصلی کاربرد فراوان این محصول در پروژه های ساختمانی است . با بهره گیری از این ماده مطمئن تغییراتی اساسی در ساختمان خود به وجود بیاورید . از برترین خصوصیات آکاسیف ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سبک
  • عایق حرارتی و صوتی
  • مقاومت مکانیکی
  • انعطاف‌پذیری
  • قابلیت برش و شکل دهی
  • مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی و محیطی

مزایای استفاده از آکاسیف ها

آکاسیف ها شکل فرآوری شده پودر پلی استایرن کریستال هستند . این محصول صنعتی علاوه بر وزن مناسب ، نوعی عایق حرارتی و صوتی می باشند . این محصول با نصب در ساختمان حتی با وجود ،رطوبت بالای هوا ، خصوصیات خود را حفظ می کند .

در سراسر ایران از شمال گرفته تا جنوب کشور جهت بهینه سازی سازه های ساختمانی از انواع آکاسیف ها استفاده می کنند . این محصول دارای مزایای بسیاری است . در ذیل به برخی از مهم ترین مزایای آن اشاره می کنیم ، توجه داشته باشید :

  • عایق حرارتی :

یونولیت ها باعث کاهش نفوذ حرارت از داخل به بیرون و بالعکس می شوند . این محصول علاوه بر جلوگیری از شعله ور شدن آتش ، به صرفه جویی مصرف انرژی گاز نیز کمک می کنند .

  • مقاومت بسیار :

از این محصول در طراحی و ساخت ابر برج ها نیز استفاده می شود . با استفاده از این محصول نه تنها ایمنی ساختمان تضمین می گردد ، بلکه در ساخت و ساز آن زمان کمتری طول می کشد .

  • عایق صوتی:

عایق صوتی از ویژگی های بارز این محصولات به شمار می رود . این خاصیت به مهندسین کمک می کند ، تا سازه نهایی را در برابر امواج صوتی تقویت کنند .

  • مقاومت در برابر رطوبت :

یونولیت ها ضد آب هستند . آنان در برابر مولکول های آب سدی مقاوم بر پا می سازند . احتمال پوسیدگی در این گونه ساختمان ها به نسبت سایر اماکن 50 درصد کمتر است .

  • قابلیت بازیافت :

یونولیت ها قابل بازیافت هستند . این ماده با این که از ماده پلی استایرن به دست می آید ، اما به طبیعت هیچ لطمه ای نمی زند .

مزایای استفاده از آکاسیف ها

اهمیت استفاده از آکاسیف

آکاسیف ها از پرمصرف ترین متریال های ساختمانی هستند ، که از ماده ای به نام پلی استایرین به دست می آیند . استفاده از این محصول در صنعت ساخت و ساز از اهمیت بسیاری برخوردار است .

خاصیت حرارتی یونولیت ها فوق العاده است . با استفاده از این محصول در ساختمان می ‌توان از افت حرارتی و سرریز انرژی جلوگیری کرد. این ماده به عنوان یک لایه عایق در دیوار ها ، سقف و کف ساختمان قرار می گیرد . وظیفه اصلی این محصول در ساختمان ، حفظ دمای مناسب محیط می باشد .

همچنین به منظور جلوگیری از نفوذ صدا های خارجی به خصوص در آپارتمان ها از این ماده استفاده می کنند . بدیت ترتیب سطح آرامش را در داخل مجتمع بهبود می بخشند .

ساختار آکاسیف سبک و منظم است . برای قرار گیری از ماده در ساختمان نیازی به تجهیزات تخصصی نیست . به همین خاطر در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن ، یک ساختمان با زیربنایی بیش از 1000 متر مربع مجهز به یونولیت می گردد .

در عصر حاضر بیشتر ساختمان ها بر پایه یونولیت ساخته می شود . این ماده علاوه بر بهینه سازی مجتمع در برابر حوادث غیر مترقبه از هزینه های پرداختی شما می کاهد .

سخن پایانی

یونولیت از فروشگاه های بزرگ در حوزه خرید و فروش یونولیت است . با رجوع به وب سایت این شرکت علاوه بر اطلاع از قیمت روز محصولات می توانید سوالات خود را مستقیما از کارشناسان تولید بپرسید .

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *