مشاوره رایگان

ورق یونولیتی 10 سانتی

آشنایی با ورق یونولیتی 10 سانتی

چکیده محتوای این صفحه

ورق یونولیتی 10 سانتی ، یکی از انواع یونولیت های پرکاربرد است که در زمینه های مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد.

پلاستوفوم یا یونولیت که نام های دیگر پلی استایرن انبساطی می باشد ، تحت فرآیندهای پتروشیمی ساخته می شود. کاربردهای یونولیت ها از جمله ورق پلاستوفومی ده سانتی بسیار زیاد است.

این ورق ها با دانه بندی ریز و درشت خود و با دانسیته های مختلف تولید می شوند. خصوصیت مشترک ورق پلاستوفومی ده سانتی ، ضخامت آنها است که همگی ده سانتی متر می باشد. بلوک ها یا ورق های مادر یونولیت پس از گذر از فرآیند اصلی ساخت یونولیت در ابعاد و اشکال مختلفی برش زده می شوند.

این ورق ها با ضخامت ده سانتی خود از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و برای استفاده در هر حوزه ای مناسب هستند. در خرید این ورق ها ، باید به مشخصات آنها توجه زیادی کرد و از خرید ورق های پلاستوفومی بی کیفیت امتناع نمود.

کاربردهای ورق یونولیتی 10 سانتی

به بررسی مهمترین کاربردهای این ورق ها می پردازیم تا بدانیم که برای کاربرد موردنظر خود می توانیم از این ورق ها استفاده کنیم یا خیر. ممکن است کاربرد موردنظر شما به گونه ای باشد که استفاده از یک ورق پلاستوفومی یک سانتی برای آن کفایت کند. پس اول درنظر بگیرید که کاربرد موردنظر شما چیست و به چه منظور از این ورق ها استفاده می کنید.

کاربردهای این ورق ها شامل استفاده در ساختمان سازی برای عایق سازی دیوارها و سقف ، استفاده در ساختمان سازی برای پر کردن بتن و صرفه جویی در مصرف بتن ، استفاده در ساختمان سازی برای خواباندن در بستر سیستم های گرمایش از کف ، استفاده برای بسته بندی محصولات حساس و شکستنی ، عایق سازی سردخانه های زیر صفر ، عایق سازی صوتی بخش های مختلف استودیوهای موسیقی و سالن های کنسرت و سالن تئاتر و … می باشند.

همینگونه که متوجه شدید ورق یونولیتی 10 سانتی دارای کاربردهای بسیار زیادی است. پس این ورق ، یکی از یونولیت های ارزشمند است که در صورت خرید باکیفیت ترین آنها می توان از مزایای استفاده از آنها برخوردار شد.

مزایای استفاده از ورق یونولیتی 10 سانتی

حال این سؤال پیش می آید که چرا استفاده از این ورق ها و سایر ورق های یونولیتی از اهمیت زیادی برخوردار است و تا این اندازه با استقبال بالا مواجه شده است. اگر موارد زیر را مطالعه بفرمایید متوجه مزایای استفاده از انواع ورق های یونولیتی از جمله ورق ده سانتی می شوید :

– این ورق ها دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت است. رطوبتی که می تواند به سازه ها یا کالاهای گوناگون ، آسیب وارد کند.

– اگر از ورق پلاستوفومی ده سانتی برای عایق بندی دیوار و سقف و … استفاده شود ، انتقال صدا بسیار ضعیف خواهد بود. اگر کیفیت ورق ها بالا باشد ، انتقال صدا صفر خواهد بود. پس عایق سازی صوتی از نتایج بسیار خوب استفاده از ورق یونولیتی 10 سانتی می باشد.

– قدرت و استحکام این ورق ها مطلوب است و هیچ ورقه ای از جنس دیگری وجود ندارد که این خصوصیت را داشته باشد و با این وزن اندک از قدرت و استحکام بسیار بالا برخوردار باشد.

– این ورق ها اگر در ابعاد درست استفاده شوند ، اصلاً پرتی ندارند. چنانچه پرتی هم ایجاد شود ، اشکال ندارد. چرا که ورق های پلاستوفومی ده سانتی قابل بازیافت هستند و می توانند مجدد به خط تولید کارخانه ها راه پیدا کنند.

– حمل و نقل ورق های پلاستوفومی ده سانتی بسیار آسان است. پس بدون دردسر و زحمتی می توانید این ورق ها را به محل موردنظر ( چه دور چه نزدیک ) انتقال دهید.

– سبکی ورق یونولیتی 10 سانتی موجب می شود که کار با آنها بسیار آسان باشد. بنابراین سرعت کار بالا خواهد بود. چه کاربرد موردنظر ساختمان سازی باشد و چه کاربرد موردنظر ماکت سازی باشد.

– این ورق ها در برابر هرگونه ضربه و فشاری از مقاومت ایده آلی برخوردار هستند و به سرعت شکسته و آسیب دیده نمی شوند. پس از این ورق ها می توان استفاده مراقبتی و محافظتی کرد.

– امکان برش زدن و فرم دادن این ورق ها به شکل های گوناگون وجود دارد. بنابراین می توانید از این ورق ها به شکل دیگری  هم استفاده کنید و صرفاً در این ابعاد و شکل از این ورق ها استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: تولید عایق یونولیتی

معایب ورق های پلاستوفومی ده سانتی

استفاده از ورق یونولیتی 10 سانتی هیچگونه مشکلی ایجاد نمی کند. اما باید بدانید که این ورق های پلاستوفومی ده سانتی ، نقاط ضعفی دارند که در حین استفاده از آنها باید به آنها توجه کرد.

– ورق های پلاستوفومی ده سانتی در مقابل حلال های آلی ضعیف هستند.

– این ورق ها ممکن است لایه اوزون را دچار مشکل کنند و به آنها آسیب هایی را وارد کنند. البته در صورتی که در ساخت این ورق ها از کلروفلوروکربن ها استفاده شده باشد.

– برای رنگ آمیزی و چسباندن این ورق ها باید دقت زیادی به خرج داد. چرا که اگر این ورق ها با برخی از رنگ های روغنی و چسب ها و … ترکیب شوند ، ممکن است مشتعل شوند و مشکلاتی را ایجاد کنند.

بررسی دقیق قیمت ورق یونولیتی 10 سانتی

برخی از فاکتورها ، تعیین کننده قیمت ورق پلاستوفومی ده سانتی می باشند که برخی از شاخص ترین آنها را بررسی می کنیم :

– مقدار چگالی ورق های پلاستوفومی ده سانتی که اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت است.

– کارخانه تولیدکننده ورق ها و برندی که بر روی ورق ها حک شده است.

– کیفیت مواد اولیه ای که برای ساخت ورق پلاستوفومی ده سانتی به کار رفته است. هر چه مواد اولیه به کار رفته برای ساخت ورق پلاستوفومی ده سانتی باکیفیت تر باشد ، قیمت آن گران تر است.

– طول و عرض ورق یونولیتی 10 سانتی ، بسیار مهم است.

– میزان مقاومت ورق در مقابل عوامل از جمله حریق ، رطوبت ، صدا و برودت و سایر عوامل .

– میزان عرضه و تقاضا. اگر تقاضا زیاد باشد اما تولید یونولیت به دلایل مختلف کاهش یافته باشد ، قیمت یونولیت افزایش پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *