مشاوره رایگان

ورق‌های فشرده برای بسته بندی شکستنی

آشنایی با ورق‌های فشرده برای بسته بندی شکستنی

چکیده محتوای این صفحه

ورق‌های فشرده برای بسته بندی شکستنی ، به کار می روند. بسته بندی این وسایل با چنین ورق هایی به خوبی و ایمن انجام می شود.

یونولیت به شکل های مختلفی تولید می شود که یکی از آنها ، ورق های فشرده می باشد. ورق های فشرده با ویژگی های بسیار خوبی که دارند برای بسته بندی انواع وسایل حساس و شکننده مناسب هستند.

تولیدکنندگان و افراد عادی برای جابه جایی و انتقال وسایل حساس و شکننده خود ، این دغدغه را دارند که کوچکترین صدمه ای به وسایل آنها وارد نشود. به این دلیل به بسته بندی ایمن و اصولی این وسایل اهمیت می دهند. یکی از مواردی که برای بسته بندی وسایل حساس و شکننده مناسب است ، یونولیت می باشد.

نحوه بسته بندی ظروف شکستنی

ورق‌های فشرده برای بسته بندی شکستنی باید به صورت صحیح مورداستفاده قرار بگیرد. ظروف شکستنی در شکل ها و ابعاد مختلفی وجود دارند. ابعاد و شکل ظروف در نحوه بسته بندی آنها بسیار مؤثر است. ورق های فشرده در محافظت از ظروف شکستنی به خوبی عمل می کنند.

هر یک از ظروف و لوازم شکستنی با ورق های فشرده یونولیت به نحوی بسته بندی می شوند. گاهی برای بسته بندی برخی از ظروف و لوازم شکستنی ، یونولیت ها را مطابق با شکل ظروف و لوازم ، تولید می کنند تا کاملاً فیت آنها باشد و آنها را به خوبی در خود جای دهند.

ظروف چینی با ورق های فشرده به خوبی بسته بندی و کارتن می شوند. برای ظروف چینی باید از کارتن مناسب استفاده نمود. در صورتی که ابعاد کارتن بسیار بزرگ باشد ، امکان جابه جایی ظروف داخل کارتن وجود دارد که این مسئله احتمال آسیب دیدگی آنها را افزایش می دهد.

برای استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته بندی شکستنی باید به موارد دیگری توجه کرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. به طور مثال برای بسته بندی لیوان شیشه ای باید به این مسئله توجه داشت که داخل لیوان ها را با کاغذ پر نموده و سپس پیرامون آنها را با ورق های فشرده پر کرد تا امکان حرکت نداشته باشند و کاملاً فیکس شوند.

چندین نکته حائزاهمیت برای بسته بندی ظروف و لوازم شکستنی با این ورق ها وجود دارد که باید به آنها توجه نمود.

– کارتن ها یا جعبه های پاره و آسیب دیده برای بسته بندی ظروف و لوازم شکستنی مناسب نیستند. زیرا موجب آسیب دیدگی آنها می شوند. چنانچه کارتن ها و جعبه هایی که برای بسته بندی این ظروف مورداستفاده قرار می گیرند فاقد استحکام و قدرت کافی باشند با وجود ورق های فشرده ، نمی توانند از این ظروف به خوبی محافظت و مراقبت کنند. بنابراین استفاده از کارتن ها و جعبه های مقاوم و مستحکم برای بسته بندی شکستنی‌ها ، ضرورت دارد.

– جعبه ها یا کارتن های ظروف شکستنی باید توسط چسب نواری فیکس شود تا در زمان گذاشتن محصولات و ورق ها داخل آن ، ایمن باشند و امکان باز نمودن کارتن یا جعبه وجود نداشته باشد.

– ورق‌های فشرده برای بسته بندی شکستنی مناسب هستند ، به شرطی که کیفیت و مقاومت خوبی داشته باشند. بنابراین نباید از هر ورق یونولیتی بدین منظور استفاده نمود. توجه به کیفیت و مقاومت یونولیت بسیار مهم است.

– اجسام سنگین باید در بخش پایینی کارتن گذاشته شوند و اجسام سبک تر در بخش بالایی کارتن گذاشته شوند. در صورت قرارگیری بالعکس این اجسام ، امکان شکستن ظروف سبکتر به دلیل عدم تحمل وزن ظروف سنگین تر توسط آنها وجود دارد.

– ورق های فشرده حباب دار در میان ظروف قرار داده شوند و تمامی فضاهای خالی پوشانده شود تا امکان کوچکترین لرزش و حرکتی وجود نداشته باشد.

– همواره باید به جداسازی جعبه های دارای ظروف شکستنی و حساس از دیگر کارتن ها اهمیت داد تا احتیاط های لازم در زمان جابه جایی آنها صورت بگیرد.

مزایای استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته بندی شکستنی

– احتمال آسیب دیدگی شکستنی ها بسیار بسیار کاهش پیدا می کند.

– بسته بندی شکستنی ها با این ورق ها سبب می شود که کیفیت ظاهری آنها حفظ شود و کوچکترین آسیبی به زیبایی ظاهری محصول وارد نشود. اگر محصولات سالها داخل این بسته بندی بمانند ، همچنان از ظاهر زیبا و با جلایی برخوردار هستند.

– این ورق ها دارای وزن اندکی هستند. لذا استفاده از آنها موجب سنگین شدن کارتن یا جعبه شکستنی ها نمی شود و شرایط جابه جایی آنها را دشوار نمی کند.

– این ورق ها به دلیل مقاومت بسیار زیاد و خاصیت ضدضربه بودن می توانند از شکستنی ها به خوبی مراقبت کنند و ضربات و نیروهای وارده را دفع کنند.

– استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته بندی شکستنی از آن جهت مناسب است است که این ورق ها از خاصیت عایق ضد رطوبت برخوردار هستند و در مقابل رطوبت و آب از وسایل برگرفته در دل خود ، محافظت می کنند. بنابراین احتمال پوسیدگی و زنگ زدگی شکستنی های بسته بندی شده با ورق های فشرده ، بسیار اندک است.

– ورق های فشرده پس از استفاده برای بسته بندی وسایل حساس و شکننده ، تهدیدکننده سلامت محیط زیست نیستند. زیرا قابل بازیافت هستند و به شکل دیگری در خط تولید مورداستفاده قرار می گیرند. – ترکیبات ورق های فشرده به گونه ای است که با هیچ ماده ای به واکنش وارد نشده و تغییراتی در ساختار خود یا ساختار دیگر محصولات ایجاد نمی کنند. بنابراین شکستنی های بسته بندی شده با این ورق ها از گزند ایجاد تغییرات در امان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: موارد مصرف یونولیت در کارخانه‌ها

هزینه بسته بندی‌ شکستنی‌ها با ورق های فشرده

استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته بندی شکستنی ، مقرون به صرفه است. نرخ این ورق ها بر اساس فشردگی ورق ها ، ابعاد ورق ها ، کیفیت متریال ورق ها و … تعیین می شود. هزینه بسته بندی شکستنی ها با چنین ورق هایی ، بسیار کم خواهد شد. زیرا یونولیت ها در مجموع ، کم هزینه و اقتصادی هستند و حتی استفاده از گران ترین آنها ، مقرون به صرفه است. یک بسته بندی مقاوم و ارزان قیمت ، همان چیزی است که تولیدکنندگان به دنبال آن هستند. این ورق ها برای بسته بندی لوازم در زمان اسباب کشی مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *